دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 126131
ترجمه فارسی عنوان مقاله

معلولیت ذهنی در کودکان و نوجوانان: تاثیر روی خانواده و سلامت خانواده. بررسی سیستماتیک

عنوان انگلیسی
Intellectual disability in children and teenagers: Influence on family and family health. Systematic review
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
126131 2018 14 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Enfermería Clínica (English Edition), Volume 28, Issue 2, March–April 2018, Pages 89-102

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

مقدمه

روش

نتایج

تجزیه و تحلیل تعصب و کیفیت شواهد

خلاصه یافته ها

جدول 1  استراتژیهای جستجو و سوابق بدست آمده.

شکل 1  پروسه انتخاب مقالات یافت شده در پایگاه داده های مختلف.

جدول 2  مشخصات اصلی مطالعات انتخاب شده.

تاثیر یک کودک یا نوجوان دارای معلولیت ذهنی روی روابط و سلامت والدین و سیستمهای فرعی زناشوئی

تاثیر روی روابط و عملکرد سیستم فرعی دوستانه

جدول 3  تجزیه و تحلیل کیفیت روش شناختی و محدودیتهای مطالعات بکار برده شده در این بررسی.

تاثیر روی سلامت و کیفیت زندگی خانوادگی

جدول 4  یافته های اصلی از مقالات انتخابی.

بحث و بررسی
ترجمه چکیده
هدف: بررسی تاثیر یک کودک یا نوجوان دارای معلولیت ذهنی روی واحد خانواده. روش: یک بررسی سیستماتیک در ادبیات، پس از پیشنهاد بیانیه PRISMA، در پایگاه داده های PubMed، Scopus، CINAHL، PsycINFO، و Psicodoc به اجرا درآمد. مقالات اصلی که طی 5 سال گذشته به زبان اسپانیائی، انگلیسی، پرتغالی، ایتالیائی یا فرانسوی، با متن خلاصه و کامل و کیفیت روش شناختی رضایت بخش یا خوب چاپ شده بودند، یافت شدند. دو محقق مستقل درمورد تصمیمات خود به توافق رسیدند. نتایج: بطور کلی، مراقبت در خانواده فراهم است، مادران مسئولیت بیشتری را متقبل می شوند، و سلامت آنها کمتر از سلامت پدران است. برخوردار بودن از حمایت همسر کیفیت زندگی آنان را بهبود می بخشد. سیستم فرعی دوستانه، با توجه به گرمی و موقعیت/ قدرت رابطه، و مشکلات رفتاری، می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. سلامت خانواده ممکن است از تمامی جهات تحت تاثیر قرار گیرد: عملکرد و جو خانواده بخاطر تقاضای بالا رفته و تغییرات بوجود آمده در سازمان و توزیع نقشها؛ انعطاف پذیری خانواده و قدرت مقابله خانواده، بخاطر بالا رفتن هزینه ها و کم شدن منابع؛ یکپارچگی خانواده می تواند با روابط قوی شده خانوادگی قوت یابد. کیفیت زندگی خانواده با حمایت عاطفی تقویت می شود. نتیجه گیری: این خانواده ها ممکن است بخاطر تقاضای افزایش یافته برای مراقبت، کم شدن منابع یا مشکلات دیگر مربوط به سلامت خانواده، نیاز به توجه فردی داشته باشند. پرستاران با استفاده از یک رویکرد مراقبت خانواده محور می توانند اینگونه خانواده ها را شناسائی کرده و به آنها کمک کنند تا وضعیت خود را با بهبودی سلامت خانواده و سلامت اعضایشان طبیعی سازند.
ترجمه مقدمه
بیماری یا معلولیت عموما پدیده های غیرقابل پیش بینی هستند، که ممکن است به بخشی از زندگی خانوادگی تبدیل شوند که به تغییرات ساختاری، رویه ای و عاطفی منجر می شوند. آنها می توانند بارهای عظیمی را بر خانواده تحمیل کنند، روی سیستمهای فرعی مختلف و سلامت خانوادگی آنها تاثیر گذارند، که چنین تصور می شود که توانائی خانواده برای عملکرد و سازگاری با رویدادهای استرس زای زندگی باشند، که در بین آنها بیماری یا معلولیت برخی از اعضای خانواده وجود دارد.1و2 معلولیت ذهنی (ID) دارای مشخصه محدودیتهای قابل توجهی در علکرد ذهنی و رفتار تطبیقی، که با مهارتهای تطبیقی، مفهومی و عملی نشان داده شده اند، می باشد. این معلولیت قبل از 18 سالگی بروز می کند.3 در اسپانیا، تنها داده های آماری رسمی مربوط به معلولیت آنهائی هستند که در نظرسنجی معلولیت، استقلال شخصی و وضعیت وابستگی ثبت شده اند، و نشان می دهند که 138700 نفر زیر 15 سال دچار معلولیت هستند که 65% از آنان پسر و 35% دختر می باشند. هیچ داده های برای افراد بین 16 تا 18 سال ثبت نشده است. این نظرسنجی هیچ داده خاصی درباره ID ارائه نمی دهد، که اطلاعات راجع به میزان آن را بدست نمی دهد.4و5 اگرچه، در مطالعه انجام شده توسط کنفدراسیون انجمنهای حامی افراد با معلولیت ذهنی، با اشاره به داده های سال 1999، برآورد شد که 79684 نفر ID زیر سن 15 سال وجود داشت، که نماینده 35% از معلولهای ذهنی بودند.6 این مطالعه، در سال 2014 تائید نمود که میزان شیوع ID معادل با 1000/5.03 بود.7 مسئولیت مراقبت از کودکان دچار ID بیشتر توسط خانواده هایشان پذیرفته می شود.8 بسته به شدت معلولیت ذهنی و تقاضای مراقبت برای این کودکان، تغییرات قابل توجهی ممکن است در کیفیت زندگی اعضای خانواده و سلامت کلی خانواده آنان اتفاق بیفتند.9 سلامت خانواده یک رویه دینامیک است که به اعضای خانواده امکان می دهد تا با استفاده از تعامل، برطرف نمودن نیازهای خود، راه حلی برای مشکلاتشان و توانائی مقابله و سازگاری با وضعیتهای بحرانی در هنگام وقوع، به تکامل برسند.10 پنج بعد در سلامت خانواده، از جمله جو اجتماعی خانواده، کمال خانواده، عملکرد خانواده، مقاومت خانواده و استراتژیهای مقابله خانواده، می توانند تشخیص داده شوند.11 جو اجتماعی به محیط داخلی اعضای خانواده بسته به روابطشان، توسعه و پایداری سیستم، اشاره دارد. کمال به میزان اتحاد، دلالت، مشارکت و تعهد اعضا با واحد خانواده اشاره دارد. عملکرد خانواده به سازماندهی خانوادگی برای توسعه پروسه های خانواده مربوط است، و یک محیط حفاظت کننده و سالم را حفظ می کند و نیازهای اعضا را برآورده می سازد. مقاومت یا انعطاف پذیری خانواده ها را به حمایت از تاثیر رویدادهای استرس زای زندگی، سازگاری با آنها و قوی تر شدن قادر می سازد و سرانجام استراتژیهای مقابله خانواده به روشی اشاره دارند که خانواده با آن با مشکلات مواجه می شود تا آنها را حل کند و به حفظ سلامت سیستم ادامه دهد.11 چند مطالعه پرستاری قصد بررسی اثرات ID روی خانواده را دارند، که به این معنی است که افزایش اطلاعات خاص در رابطه با این موضوع امری ضروری است.12 به این خاطر، لازم است که تاثیری را که وجود یک پسر یا دختر خردسال یا نوجوان دچار ID روی سیستمهای فرعی خانواده (زناشوئی، والدینی و دوستانه) و روی سلامت خانواده می گذارد مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، تا اینکه قادر باشیم به سوال تحقیقاتی زیر پاسخ دهیم: آیا وجود کودکان خردسال یا نوجوان دچار ID روی سیستمهای فرعی خانواده و سلامت خانواده تاثیر دارد؟
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  معلولیت ذهنی در کودکان و نوجوانان: تاثیر روی خانواده و سلامت خانواده. بررسی سیستماتیک

چکیده انگلیسی

Estas familias pueden necesitar atención diferenciada por su mayor demanda de cuidados, disminución de recursos o problemas de salud familiar. Las enfermeras, desde un enfoque de atención centrado en la familia, pueden identificarlas y ayudarlas a normalizar su situación, fomentando la salud familiar y el bienestar de sus miembros.