دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 45927
ترجمه فارسی عنوان مقاله

رویکرد ارزش خالص فعلی: روشی برای ارزیابی اقتصادی پروژه های نوآورانه

عنوان انگلیسی
Net Present Value Approach: Method for Economic Assessment of Innovation Projects ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
45927 2014 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 156, 26 November 2014, Pages 506–512

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلیدواژه ها

1.مقدمه

2.روش

3.نتایج

3.1.NPV سازگار با ریسک

3.2.NPV تصادفی

3.3.NPVمعادل قطعیت

4.نتایج. تحقیقات آتی

5.تقدیر و تشکر
ترجمه کلمات کلیدی
ارزش خالص فعلی - پروژه نوآوری - تحقیقات میز -
کلمات کلیدی انگلیسی
Net present value; innovation projec; desk research.
ترجمه چکیده
این مقاله در رابطه با موضوع اندازه گیری عملکرد نوآورانه است.تمرکز اصلی آن بر تکنیک هایی است که می-توان به منظور ارزشیابی یک پروژه ی منفرد نوآورانه از آن ها بهره برد. چهارچوب این مقاله براساس بررسی مفصل پیشینه ی پژوهش و تحلیل رویکرد ارزش خالص فعلی (NPV) است. علاوه بر آن، این مقاله به بررسی مزایا و معایب آن خواهد پرداخت و همچنین پیرامون روش های مواجهه با نقاط ضعف NPV بحث خواهد کرد. این تکنیک ها، در صورتی که دقیق استفاده شوند، می توانند مدیریت پروژه ی نوآورانه را از طریق ارائه ی نشانه هایی از ارزش مالی بالقوه یآن هدایت کنند.
ترجمه مقدمه
هدف علمی این مقاله آن است که وضعیت کنونی پروژه های نوآوری و همچنین اندازه گیری عملکرد آن ها را تا آنجا که به جمهوری چک و دیگر نوشته های حرفه ای خارجی مربوط می شود با استفاده از رویکرد ارزش خالص فعلی (NPV) تحلیل کرده و در این خصوص کسب دانش کند. به علاوه، دیگر اهمیت این مقاله در زمینه ی مدیریت نوآوری، که حوزه ای از علم محسوب می شود، و همچنین در خصوص مقررات مربوطه، به ویژه مدیریت راهبردی آن است. اگر بخواهیم که میزان موفقیت نوآوری ها را بسنجیم، بایستی نوعی از مشخصه ها را برای این سنجش برگزینیم. راه های متعددی برای سنجش عملکرد پروژه ی نوآوری وجود دارد، از موانعی که ممکن است پروژه را تهدید کند گرفته تا مشخصه های از پیش تعیین شده برای هریک از مراحل پروژه ی نوآوری، تا ارزشیابی اقتصادی (Muska و همکاران، 2009). هوشلت (Hauschildt، 2007) مراحل سه گانه ی زیر را برای اندازه گیری میزان موفقیت نوآوری توصیه می-کند: • فنی، • اقتصادی، • سایر. گرایش این مقاله به سنجش عملکرد اقتصادی پروژه های نوآوری شرکت است. در حال حاضر روش های تحلیل اقتصادی، پراکنده ترین روش ها برای ارزشیابی پروژه های نوآوری هستند (مثلا: Ryan and Ryan، 2002).اگرچه که روش های موجود در نوع کاربردشان با یکدیگر متفاوتند، اما همه ی آن ها دارای اصولی مشترک هستند، که همان رویکرد بودجه بندی سرمایه به منظور محاسبه ی بازده اقتصادی پروژه به عنوان یک توالی از جریان های نقدیِ تنزیل شده است (Chiesa and Frattini، 2009). شاید محبوب ترین و پیچیده ترین تکنیک ارزشیابی اقتصادی همان رویکرد NPV باشد.این رویکرد دربرگیرنده ی تمامی جریان های نقدی آتی است (هردو جریان درونی و بیرونی) که از پروژه ی نوآوری با نرخ تخفیف مشخص و جمع آن ها با یکدیگر منتج می شود (ن.ک. معادله ی 1). شایستگی هر نوآوری با توجه به سهم آن در ایجاد ارزش اقتصادی از دل سرمایه گذاری مورد نیاز آن اندازه گیری می شود. این تکنیک تغییرات زیادی را ارئه می کند (ر.ک. Copeland و همکاران.، 2010) اما در این مقاله در خصوص اصول اولیه و محدودیت های آن بحث خواهد شد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  رویکرد ارزش خالص فعلی: روشی برای ارزیابی اقتصادی پروژه های نوآورانه

چکیده انگلیسی

This paper is dedicated to the issue of innovative performance measurement. It focuses on techniques that can be employed for evaluation of single innovation project. The framework is based on detailed literature review and net present value (NPV) approach analysis. Furthermore, the paper investigates its pros and cons and discusses methods able to deal with NPV weaknesses. Used with care, these techniques can guide the management of innovation project by providing indications of its potential financial value.