دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 46076
ترجمه فارسی عنوان مقاله

لزوم معرفی قوانین حسابداری و ارزش متعارف در چارچوب مفهومی

عنوان انگلیسی
The Necessity to Introduce the Accounting Rules and Fair Value in the Conceptual Framework ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
46076 2015 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Economics and Finance, Volume 26, 2015, Pages 515–521

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

واژگان کلیدی

1. مقدمه  

2. ظاهر ارزش متعارف و استانداردهای حسابداری در چارچوب مفهومی

3. ابزارهای مالی استفاده کننده از مدل ارزیابی ارزش متعارف 

4. دارایی های مبتنی بر ارزش متعارف: مزایا و انتقادات 

5. نتیجه گیری 
ترجمه کلمات کلیدی
ارزش منصفانه - قوانین حسابداری - هزینه های تاریخی -
کلمات کلیدی انگلیسی
fair value; accounting rules; historical cost; IASC
ترجمه چکیده
در این مقاله به این واقعیت می پردازم که سازمان های مهم، از قبیل کمیته استانداردهای حسابداری مالی در ایالات متحده و کمیته استانداردهای بین المللی حسابداری مدل حسابداری ارزیابی ارزش متعارف که جایگزین مدل بهای تمام شده تاریخی شده است را پذیرفته اند. از نظر حامیان نوآوری، اصول، فرضیه ها و هر نوع قرارداد نه تنها نسبت به واقعیت از سازگاری بهتری برخوردارند، بلکه تحولات را نیز پیش بینی می کنند. اگرچه شواهدی به عنوان مدل ارزیابی های اولیه و آینده دارایی ها و بدهی های (مالی یا غیر مالی) شرکت ارائه نمی کنیم، ارزش متعارف متناسب ترین معیار ارزیابی محسوب می شود زیرا معاملات صورت گرفته در روز معامله نشان دهنده واقعیت زمان و تمام ابزاری است که برای تعیین سودآوری سریع نیاز به مذاکره فوری توسط شرکت دارد. پذیرش ارزش متعارف توسط تمام کاربران بالقوه باید مشمول توافق قبلی گردد.
ترجمه مقدمه
مفهوم ارزش متعارف اخیراً در ادبیات و به خصوص در استانداردهای حسابداری کمیته استانداردهای بین المللی حسابداری و کمیته استانداردهای حسابداری مالی در ایالات متحده پذیرفته شده است. تعریف به طور کلی پذیرفته شده ارزش متعارف به صورت زیر است: "قیمتی که به موجب آن یک دارایی می تواند بین خریدار و فروشنده مبادله گردد، این قیمت معمولاً در یک معامله متوازن اطلاع داده شده و بر سر آن توافق می شود" (کمیته استانداردهای بین المللی حسابداری). اندازه گیری سود ارزش متعارف مورد نیاز استانداردهای بین المللی حسابداری (درآمدها باید در ارزش متعارف ارزش های مبادله ای دریافتی یا دریافتنی اندازه گیری شوند) مانع ارزیابی در ارزش اسمی معامله می شود. ارزش اسمی معامله باید بر اساس رویکرد حسابداری طرفدار ماهیت حقوقی معامله در رابطه با محتوای اقتصادی باشد. ارزیابی اولیه (یعنی تاریخ اولین ورود به حساب ها) و ارزیابی بعدی (صرف نظر از تغییر رفتار در ارزش متعارف بین دو دوره توسط حقوق صاحبان سهام یا از طریق سود) دارایی ها یا بدهی ها که در ارزش متعارف متناقض هستند بهای تمام شده تاریخی نامیده می شود که شامل حفظ ارزش اسمی پول، صرف نظر از تغییرات در قدرت خرید آن می شود. این اصل از قانون فرانسوی گرفته شده است. قوانین تجاری (1 ژانویه 1984) اجرای بررسی ترازنامه تحت شرایط خاص را تصویب کرده اند. استانداردهای کمیته استانداردهای بین المللی حسابداری برای دارایی های مشهود (استانداردهای بین المللی حسابداری 16) و دارایی های نامشهود (استانداردهای بین المللی حسابداری 38) احتمال ارزیابی مجدد کاملاً به طور منظم تمام این دارایی ها را موجب شده اند و این دارایی ها باید در ارزش متعارف شان ارزیابی شوند در حالی که قانون کمیته استانداردهای حسابداری مالی این احتمال ارزیابی مجدد را نادیده گرفته است. اندازه گیری در ارزش متعارف برخلاف اصل احتیاط است، به خصوص هنگامی که تغییرات ارزش ها مستقیماً در سود ثبت می شود. تکامل نظریه، برای درک ریشه ها، پایه ها و اهداف ارزش متعارف و اینکه در چه محیط اقتصادی و مالی ثبت می شود سزوار تحلیل در ادبیات حسابداری در یک برنامه گسترده است. هدف موسسات حسابداری استاندارد مختلف، کمابیش هماهنگ، توافقنامه جدید قیمت گذاری است که قبلاً به کار گرفته شده و به طور گسترده ای به رسمیت شناخته می شود. اهداف این مقاله عبارتند از: - نشان دادن زمان معرفی مفهوم ارزش متعارف در حسابداری و زمانی که به عنوان ارزیابی قانون به کار گرفته شده است؛ - بررسی اجرای عملیاتی ابزارهای مالی؛ - نشان دادن شایستگی و مزایای ارزش متعارف و معایب و ریسک های حاصل از دیدگاه آن دسته از افرادی که صورت های مالی را تهیه می کنند و کاربران آنها؛ - و سرانجام پرسیدن این سئوال که آیا قرارداد ارزیابی آنچه مربوط به حفظ شکل و ارائه حساب های فعلی است (ترازنامه، صورت درآمد، صورت جریان نقدی، صورت تغییرات در شرایط عملکرد حقوق صاحبان سهام، ضمیمه) را در ارزش متعارف بکار می برد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  لزوم معرفی قوانین حسابداری و ارزش متعارف در چارچوب مفهومی

چکیده انگلیسی

In this paper, I present the fact that important organisations, such as FASB in the United States of America and IASC accept the accounting model of evaluation at fair value which substitutes the historical cost model. Supporters of innovation find the principles, tenets and conventions of any kind, in a way not only to adapt better to the reality, but also to anticipate developments. Although we do not provide evidences as the model for the initial and future evaluations of assets and liabilities (financial and/or non-financial) company, the fair value is the measure of evaluation the most relevant because the trades made on the day of their development reflect the reality of the moment and all the tools that need to be negotiated quickly by the company determine the getting a quick gain. The acceptance of the fair value by all potential users should be subject to a prior agreement.