دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 52171
ترجمه فارسی عنوان مقاله

اقتصاد دیجیتال: جایگاه ما کجاست؟

عنوان انگلیسی
The digital economy: Where do we stand?
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
52171 2004 25 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Technological Forecasting and Social Change, Volume 71, Issue 4, May 2004, Pages 315–339

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کليدواژگان

1.مقدمه

2. توسعه فناوری 

1.2.عصر ریز سازی 

2.2 تراشه

2.3 از پردازنده های مرکزی تا لپ تاپ ها

2.4. ظهور نرم افزار

2.5. ارتباطات مخابراتی

2.6. انقلاب دیجیتال: 1990-

2.7. انتقال پهنای باند

2.8. از ARPANET تا وب جهانی

2.9. پهنای باند شبکه از سرور وب تا ISP

2.10. رونق تلفن همراه

3. "نرم افزارهای قاتل" ممکن برای آینده نزدیک

3.1. تلفن های همراه

3.2. فروش/توزیع اینترنتی محتوای چند رسانه ای

جدول 1. مالکیت رسانه ای شرکت های اصلی فیلم، تلویزیون و موسیقی

3.3. تقاضای فیلم ویدئویی تعاملی

3.4. دیگر کاربردهای IT

 4. چشم اندازهای آتی برای ICT

4.1. توزیع چند رسانه ای آنلاین و سرقت

4.2. تضمین کیفیت خدمات برای کنفرانس ویدئویی
ترجمه کلمات کلیدی
فناوری اطلاعات؛ کامپیوترها - اینترنت؛ پهنای باند؛ تلفن همراه؛ رشد اقتصادی؛ نوآوری؛ از راه دور
کلمات کلیدی انگلیسی
Information technology; Computers; Internet; Broadband; Cellular phones; Economic growth; Innovation; Video-on-demand; Telecommuting
ترجمه چکیده
انتقال سریع به سمت "اقتصاد دیجیتال" به واسطه همگرایی مجموعه ای از نوآوری ها صورت می گیرد. محاسبات شاهد توسعه ترانزیستور نیمه رسانا، مدار یکپارچه، کامپیوترهای شخصی، سیستم های عامل و رابط های گرافیکی می باشد. لایه فیزیکی ارتباطات مخابراتی از طریق ظهور فیبر نوری و فناوری های جدید ارتباطات بی سیم فعال می گردد، در حالی که شبکه بندی شاهد توسعه اینترنت و وب جهانی می باشد. این پیشرفت ها جهت تحقق بخشیدن به یک سری از کاربردهای جدید اطلاعات و فناوری های ارتباطات از قبیل نرم افزار کسب و کار، ایمیل، و تجارت الکترونیک ترکیب می شوند. با این حال، پیشرفت به صورت جدی همراه با فروپاشی حباب دات کام می باشد، که در میان دیگر چیزها نشانگر مقدار زیادی از سرمایه گذاری ناخواسته است که پربار تر مورد استفاده قرار می گیرد. سوال روز بنابراین این است که چگونه "برنامه های قاتل" جدید جهت تحریک رشد جدید تحقق می یابند. استفاده از تلفن های همراه برای برقراری ارتباط، تصاویر، و ویدئو حوزه به سرعت در حال گسترش است، اما بعید به نظر می رسد که این برنامه ها دارای تاثیر اقتصاد کلان باشند. سرگرمی صنعت کلیدی است که ویژگی های آن با ICTs در ارتباط هستند. در واقع، برنامه ICT در خصوص محصولات سرگرمی نوآوری محرک مهم برای رشد مداوم صنعت می باشد. توزیع موسیقی و ویدئو از طریق وب به صورت قابل توجهی منجر به تحریک تقاضا می شود اما همچنین سوال نحوه حفاظت از حقوق مالکیت معنوی ارائه دهندگان محتوا را نیز مطرح می نماید. دیگر برنامه قاتل ممکن کنفرانس مخابراتی/ تماس مخابراتی و تقاضای ویدئوی تعاملی است. مورد دوم منجر به تحریک اتخاذ دورکاری می شود. اینترنت موجود نه قادر به ارائه انتقال یک طرفه ویدئوی کیفیت بالا و نه تقاضای ویدئوی تعاملی است. تنگناهایی برای اتصال "آخرین مایل" از ارائه دهنده خدمات اینترنت به خانه و همچنین "اولین مایل" از سرور اصلی به ISP وجود دارد. پهنای باند موثر اولین مایل همراه با بهبود در تجهیزات افزایش نمی یابد، زیرا تقاضا با ظرفیت افزایش می یابد و بنابراین ترافیک در شبکه ادامه می یابد. فناوری های خط ارتباطی دیجیتال در سرتاسر سیم های تلفن، و احتمالا شبکه های بی سیم، نقش های مهمی را در عبور از مانع مایل آخر ایفاء می نمایند. به روز رسانی اولین مایل ها به احتمال زیاد نیاز به پروتکل های شبکه بندی جدید خارج از TCP/IP دارند که از چند رسانه ای و همچنین تغییرات موجود در مدل اقتصادی انتقال اطلاعات از طریق شبکه پشتیبانی می نمایند.
ترجمه مقدمه
سی سال پیش، ماشین حساب های الکترونیکی به بازار های انبوه در کشورهای ثروتمند نفوذ کردند. امروزه حدود نیم میلیارد نفر از ماشین ها و تجهیزاتی استفاده می کنند که می توانند کل کتاب کتابخانه ها، موسیقی و فیلم های ویدئویی را ذخیره کنند و ظرفیت خودشان را برای پردازش اطلاعات گسترش می دهند و با واقعیت های مجازی موارد رئالیسم جذاب سرگرم می شوند. سی سال پیش، ارتباطات از راه دور عمدتا از طریق پست و به میزان کمتر از طریق تلفن انجام می پذیرفت. امروزه، اکثر مناطق جهان از طریق شبکه های پیچیده ، متصل می شوند که اجازه می دهند حجم بالای متن، تصاویر، صدا و ویدئو در یک لحظه رد و بدل بشود. سرعت نوآوری و پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTs)، در یک کلام، حیرت انگیز بوده است. نوآوری مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در بسیاری از سطوح ادامه دارد: علوم پایه، مهندسی، تولید، تجمیع و ادغام سیستم و برنامه های جدید. تائید نوآوری در دسترس موجب جریان مداوم و در حال رشد درآمد برای سرمایه گذاری بیشتر می شود. چارچوب نهادی و اجتماعی در بسیاری از کشورهای غنی و ثروتمند ثابت کردند که قادر به حمایت از نوآوری پایدار و پذیرش ICT ها هستند. نقش مهمی که محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد مدرن به دست آورده اند، موجب تولد ایده "اقتصاد دیجیتالی" شده اند و یک سری قوانین جدید برای موفقیت را پیشنهاد می کنند. به تازگی، به نظر می رسد مواردی تغییر کرده است. در حالی که رونق از زمان آغاز آن صنعت را به پیش می برد ، فروپاشی نیز در سال های اخیر تشدید شده است. پتانسیل غیر واقعی موفقیت بالای دات کام که توسط سرمایه گذاران تخمین زده شده بود منجر به فروپاشی و کاهش سهام تکنولوژی های پیشرفته مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات گردید. شرکت های مخابراتی اروپایی در حال چالش برای مجوزهای فناوری تلفن همراه بودند که ممکن بود به مدت چندین دهه از آن سود نبرند. خوش بینی شدید اواخر دهه 90 میلادی به انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل به این شک و تردید شد که شاید این انقلاب ممکن است به پایان برسد.آیا اشتباهی رخ داده است؟ آیا صنعت به سادگی وارد یک مرحله جدید از پیشرفت و رشد آهسته تر شده است ؟ آیا این وضعیت غیر طبیعی به دلیل پیش بینی غیر واقعی و مثبت سرمایه گذاران است و توسعه همچنان مانند قبل ادامه خواهد داشت؟ آیا جوامع باید در نحوه تسهیل نوآوری و پذیرش ICT بازنگری کنند؟ با در نظر گرفتن اینکه بسیاری از جوامع از لحاظ اقتصادی از فناوری اطلاعات و ارتباطات سود برده اند منافع واضح و آشکاری در حفظ رشد آن تا حد امکان وجود دارند. در این مقاله تلاش می کنیم تا برخی از نکات مهم مرتبط با سوالات فوق را بیان کنیم. در بخش 2 ما تاریخ توسعه و پذیرش اجزای کلیدی مختلف در فناوری ارتباطات و اطلاعات را بررسی می کنیم که عبارتند از : ترانزیستورهای نیمه هادی، مدارهای مجتمع، رایانه، نرم افزار، پروتکل های شبکه، و اینترنت. از آنجائیکه رشد در نهایت توسط برنامه های کاربردی هدایت می شود، بخش 3 بعضی از کاربردهای نهایی با پتانسیل قابل توجه را معرفی می کند و همچنین موانع موجود برای پذیرش را نیز مورد بحث قرار می دهد. بخش 4 شامل تجزیه و تحلیل این موضوع است که چگونه این صنعت ممکن است در دهه های آتی تکامل یابد، و به بررسی این موضوع می پردازد که کدام پاسخ اجتماعی می تواند به توزیع محتوای چند رسانه ای و کنفرانس ویدئویی آنلاین کمک کند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  اقتصاد دیجیتال: جایگاه ما کجاست؟

چکیده انگلیسی

The rapid transition towards a “digital economy” was enabled by a converging set of innovations. Computing saw the development of the semiconductor transistor, integrated circuit, personal computers (PCs), operating systems, and graphical interfaces. The physical layer of telecommunication was enabled via the emergence of optical fiber and new wireless communication technologies, while networking saw the development of the Internet (essentially packet switching) and the World Wide Web. These advances combined to realize a series of new applications of information and communications technologies (ICTs) such as business software, e-mail, and e-commerce. However, progress seriously stumbled with the collapse of the dot com bubble, which among other things revealed a huge amount of misdirected investment that could have been used more productively. The question of the day is thus how to realize new “killer apps” to stimulate a new round of growth. The use of cell phones for communicating text, pictures, and video is a rapidly expanding area, but it seems unlikely that these applications will have a macroeconomic impact. Entertainment is a key industry whose fortunes are entwined with ICTs. Indeed, the application of ICT to innovating entertainment products is an important driver for the continued growth of the industry. Distribution of music and video via the Web could significantly stimulate demand but also raises the thorny question of how to protect intellectual property rights (IPR) of content providers. Another possible killer apps are interactive video-on-demand and telecalls/teleconferencing. The latter would, among other things, stimulate adoption of telework. The current Internet is capable of handing neither one-way transmissions of high-quality video nor interactive video-on-demand. There are bottlenecks both for the “last mile” connection from Internet service provider (ISP) to the home but also the “first miles” from originating server to ISP. The effective first miles bandwidth has not increased along with improvements in equipment, essentially because demand increases with capacity and thus traffic jams on the net continue. Digital subscriber line (DSL) technologies over telephone wires, and possibly wireless networks, will play important roles in getting over the last mile hurdle. Upgrading the first miles will probably require new networking protocols beyond TCP/IP that support multimedia and also changes in the economic model of information transfer via the Net.