دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 52839
ترجمه فارسی عنوان مقاله

یک روش جاروب رو به عقب، برای حل پخش بار در شبکه های توزیع

عنوان انگلیسی
A backward sweep method for power flow solution in distribution networks
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
52839 2010 10 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : International Journal of Electrical Power & Energy Systems, Volume 32, Issue 4, May 2010, Pages 271–280

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

1.   مقدمه

2.   اصول تحلیلی کلی

پاسخ شبکه های شعاعی

شکل 1.   فیدر اصلی

شکل 2.   طرح فیدر اصلی نشان داده شده در شکل 1، با امپدانس های سری و موازی.

شکل 3.   فیدر اصلی و دو فیدر فرعی (D یک گره شاخه ای می باشد).

شکل 4.   طرح سیستم نشان داده شده در شکل 3، با امپدانس های سری و موازی.

2.2   پاسخ شبکه های مش

شکل 5.   طرح ایجاد برش در حلقه k ( و  گره های برش هستند) و تزریق جریان ( و ) به گره های برش.

شکل 6.   جریان های مجهول مربوط به حلقه k.

شکل 7.   گره شاخه ای.

شکل 8.   شبکه های شعاعی جزیی، که از سیستم حلقه ای (مش) منشعب شده اند.

گره های PV

شکل 9.   فلوچارت مراحل مربوط به سیستم های شعاعی.

شکل 10.   فلوچارت روند مربوط به سیستم مش (حلقه ای).



4.   پیاده سازی مراحل روش

جدول 1.   نتایج بدست آمده در نوشتجات وبا روش ارایه شده

5.   کاربردها

شکل 11.   سیستم آزمایشی با 85 گره و 10 حلقه.

جدول 2.   نتایج.

6.   نتیجه گیری

پیوست I. نمونه ای از حل یک سیستم شعاعی

شکل A-2.

 

شکل A-1

پیوست II. نمونه ای از حل یک سیستم حلقه ای

شکل A-2





 
ترجمه کلمات کلیدی
روش عقب / جلو، شعاعی و شبکه های توزیع جا افتاده، گره PV، جریان برق
کلمات کلیدی انگلیسی
Backward/forward method, Radial and meshed distribution networks, PV nodes, Power flow
ترجمه چکیده
در اینجا، یک روش برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی یا مش شده ضعیف، که بارهای وابسته به ولتاژ را تغذیه می کنند، توسعه داده شده است. فرآیند راه حل، بصورت تکراری می باشد، و در هر مرحله، بارها از طریق امپدانس هایشان شبیه سازی شده اند. بنابراین، در هر تکرار، لازم است که یک شبکه ی ساخته شده از امپدانس ها را، حل کرد؛ براین این نوع شبکه ها، می توان همه ی ولتاژها و جریان ها را بصورت توابع خطی از یک جریان مجهول (در سیستم شعاعی)، یا دو جریان مجهول برای هر مش مستقل (برای سیستم های مش شده)، بیان کرد. این روش، "رو به عقب" نام گذاری شده است؛ زیرا در صورت شبکه شعاعی، معادلات تکی، و در صورت شبکه های مش، سیستم خطی معادلات _که این جریان های مجهول در قالب آنها ظاهر می شوند_ را می توان با آغاز از گره های پایانی سیستم شعاعی، یا از گره های پایانی شبکه شعاعی شده (با ایجاد برش در شبکه های مش، ایجاد می شود)، تعیین کرد. پس از این که چکیده-وار روش b/f _که هم اکنون پرکاربردترین تکنیک برای حل شبکه های توزیع است_ را تشریح کردیم، روش شناسی راه حل ارایه شده ی خود را، هم برای سیستم های شعاعی و هم برای سیستم های مش شده (حلقه ای)، بطور دقیق ارایه می دهیم. سپس، روشی را که با آن می توان نقاط PV را لحاظ کرد، توصیف خواهد شد. در پایان، نتایج بدست آمده از حل برخی شبکه هایی که پیش از این در نوشتجات مورد بررسی قرار گرفته بودند، توسط دیگر روش ها ارایه می شوند، تا عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. کاربرد این روش، بازده ی آن را در حل شبکه های توزیع با حلقه ها و نقاط PV زیاد، نشان می دهد.
ترجمه مقدمه
روشی که هم اکنوان برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی ارایه می شود، روش رو به عقب/ رو به جلو (b/f) نام دارد، که برای بارهای با جریان ثابت، پاسخ را در یک تکرار، و برای بارهای نوع دیگر (بار توان ثابت، مرکب، یا غیره)، در 1 تکرار یا بیشتر، پاسخ را می یابد. به خوبی می دانیم که سه گونه از روش b/f وجود دارد _که طبق نوع کمیت های الکتریکی که در هر تکرار، از گره های ترمینال شروع شده، و تا گره های منبع (جاروب رو به عقب) ادامه دارند، با هم متفاوت هستند_ محاسبه می شوند: I. روش شبیه سازی جریان، که در آن جریان شاخه ها تعیین می شوند؛ II. روش مجموع توان، که در آن پخش بارهای شاخه ها، تعیین می شود؛ III. روش مجموع ادمیتانس، که در آن، گره به گره، ادمیتانس های نقطه تحریک محاسبه می شود؛ به عبارتی دیگر، سه صورت روش b/f، بارها را در هر تکرار به ترتیب توسط یک مدل جریان-ثابت، یک مدل توان-ثابت، و یک مدل ادمیتانس-ثابت، محاسبه می کنند. در مرحله ی رو به جلو، هر سه صورت b/f یکسان هستند، زیرا طبق کمیت هایی که در مرحله ی رو به عقب محاسبه می شوند، ولتاژ شین ها _با آغاز از گره ی منبع، و با ادامه تا گره های پایانی_ محاسبه می شوند. آنگاه از ولتاژها برای آپدیت استفاده می شود، طبق وابستگی بارها به ولتاژ، از کمیت ها در جاروب رو به عقب استفاده می شود تا یک تکرار دیگر، انجام شود. فرآیند هنگامی متوقف می شود که معیار همگرایی، تایید شود. در صورتی که شبکه مش باشد، معمول ترین روندی که استفاده می شود، تشکیل شبکه ی شعاعی شده، توسط ایجاد چند برش مشخص در حلقه ها، می باشد. برای هر جفت گره ای که توسط هر برش ایجاد می شود، دو جریان برابر با جهت مخالف، تزریق می شود، که مقدار آنها توسط اعمال شرایطی که در آن اختلاف ولتاژ بین دو گره های برش صفر است، تعیین می گردد. این روش جریان های جبران سازی می باشد؛ این روش، از یک ماتریس امپدانس تونن کاهش یافته و یک بردار ولتاژ مدار باز بین گره های برش، استفاده می کند. کمیت دومی (ولتاژ مدار باز)، برای شبکه ی شعاعی شده، در پایان مرحله رو به جلو، تعیین می شود. از آنجایی که شرایط تعیین شده در گره های برش (معادله ی ولتاژها) خطی است، در مجهول ها نیز (جریان های جبران سازی) سیستمی که باید حل شود، خطی بوده و حل آن نیازمند معکوس ماتریس امپدانس تونن کاهش-یافته، می باشد. دومی (ماتریس امپدانس)، تشکیل شده از جملاتی است که وابسته به ولتاژ شین ها نمی باشد؛ ازینرو، فقط یکبار معکوس کردن آن کافی بوده و می توان ضرایب ماتریس معکوس را به منظور استفاده در تکرارهای مختلف، نگه داشت.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  یک روش جاروب رو به عقب، برای حل پخش بار در شبکه های توزیع

چکیده انگلیسی

A methodology for the analysis of radial or weakly meshed distribution systems supplying voltage dependent loads is here developed. The solution process is iterative and, at each step, loads are simulated by means of impedances. Therefore, at each iteration, it is necessary to solve a network made up only of impedances; for this kind of network, all the voltages and currents can be expressed as linear functions of a single unknown current (in radial systems) or of two unknown currents for each independent mesh (for meshed systems). The methodology has been called “backward” since the unique equation, in case of radial network, and the linear system of equations, in case of meshed network, in which such unknown currents appear can be determined by starting from the ending nodes of the radial system, or of the radialized network (obtained by means of cuts in meshed networks). After a brief presentation of the b/f method, which is currently the most commonly used technique for solving distribution networks, the solution methodology is detailed both for radial and for meshed systems. Then, the way in which PV nodes can be considered is also described. Finally, the results obtained in the solution of some networks already studied in the literature are presented with other methods, in order to compare their performances. The applications show the efficiency of the proposed methodology in solving distribution networks with many meshes and PV nodes.