دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 52986
ترجمه فارسی عنوان مقاله

طرح کاربرمحور برای جوامع ریزشبکۀ هوشمند توان خورشیدی

عنوان انگلیسی
User-centered design for smart solar-powered microgrid communities
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
52986 2014 8 صفحه PDF
منبع

Publisher : IEEE (آی تریپل ای)

Journal : Innovations for Community Services (I4CS), 2014 14th International Conference on, Date of Conference: 4-6 June 2014 Page(s): 39 - 46 INSPEC Accession Number: 14468872

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

مقدمه

روش تکرار برای طراحی

طرح کاربرمحور

کارگاه‌های طراحی

ابزارهای ارتباطاتی

مصاحبه‌ها

بازی‌های خلاقانه

شخصیت‌ها

جعبه محصول

کرباس مدل تجاری


شکل1. کرباس مدل تجاری

نتایج کارگاه

شکل2. داشبوردی از یک نمونه داستان روی جلد

شکل3. یک نمونه از جعبه محصول

شکل4. کرباس مدل تجاری

شکل5. شخصیت‌ها

شکل6. الگوی کاغذی

شکل7. الگو

کارگاه سوم

شکل8. الگو

راه‌اندازی کم‌سود

شکل9. روش طرح محصول با راه‌اندازی کم‌سود، استخراج شده از مرجع

اولین تکرار

شکل10. مصنوعات اولین تکرار

دومین تکرار

شکل11. مصنوعات دست‌ساز دومین تکرار

سومین تکرار


شکل12. مصنوعات سومین تکرار

بحث

بازخورد پردازشی


نتیجه‌گیری و کار آینده
ترجمه کلمات کلیدی
توسعۀ کم‌سود؛ طرح کاربرمحور؛ ریزشبکۀ انرژی هوشمند؛ جامعۀ کاربر -
کلمات کلیدی انگلیسی
Lean development; User-centered design; smart energy micro-grid; user communit
ترجمه چکیده
CoSSMic (ریزشبکه‌های هوشمند توان خورشیدی همکار) پروژه‌ای تحت حمایت مالی اتحادیۀ اروپاست که قصد آن توسعۀ سیستمی برای مدیریت هوشمند و کنترل انرژی خورشیدی است. سیستم هوشمند باید وابسته به یک جامعۀ سمت کاربر و دیگر کارگزاران باشد. در اینجا دو فرایند توصیف می‌شود تا در برآورده کردن این هدف شرکت داشته باشند، طرح کاربرمحور و طرح محصول با راه‌اندازی کم‌سود . ما یک روش مبتنی بر تکرار برای طراحی سیستم ارائه می‌دهیم که این دو فرایند را در بر دارد و نیز تاثیر آن روی نتایج را خواهیم دید.
ترجمه مقدمه
وقتی منابع انرژی تجدیدپذیری چون توان خورشیدی را در نظر می‌گیریم، افراد معمولا قادر نیستند به مزایای سرمایه‌گذاری در این زمینه آشکارا پی ببرند. از سوی دیگر، وقتی خورشید می‌تابد و شاید در منازل آنها تولید برق می‌کند، آنها سر کار هستند و نمی‌توانند از این انرژی به طور مستقیم استفاده کنند. از سوئی، وقتی در شب نیاز به انرژی دارند (برای رخت‌شویی، روشنائی، سرمایش و غیره) پنل خورشیدی دیگر توانی ایجاد نمی‌کند. همچنین، تحقیقات نشان داده است که در تئوری منازل می‌توانند اتکا به پنل‌های خورشیدی داشته باشند، اما این کار نیازمند ظرفیت ذخیره‌سازی قابل توجه (و تا حدودی گرانبها) برای تحقق این امر است. انگیزۀ پشت سر پروژۀ CoSSMic سیستم‌های کنترل و مدیریت هوشمند در انواع گوناگون ساختمان‌هاست (برای مثال، ترکیبی از منازل مسکونی، صنایع و مدارس) است که می‌توانند به شیوه‌ای بهم متصل باشند که انرژی تجدیدپذیر بیشتری در یک جامعه نسبت به وضع کنونی مصرف شود. مزایای چنین سیستمی وضعیتی را پیش می‌آورد که در آن یک همسایه از باتری یک خودروی الکتریکی استفاده می‌کند تا انرژی مازاد تولید شده از پنل‌های خورشیدی را روی پشت بام همسایۀ دیگر ذخیره کند. پروژۀ CoSSMic قصد توسعۀ ابزارهای فنی لازم برای تسهیل اشتراک انرژی تجدیدپذیر در یک جامعه را دارد. دو مطالعۀ امکان‌سنجیدر حال حاضر در کونستانز آلمان و استان کاسرتای ایتالیا در حال انجام است. هرچند این دو منقطه از لحاظ جمعیت، تابش خورشید، تجهیزات موجود و مصرف برق کاملا با هم متفاوتند؛ آنها به این دلیل انتخاب شده‌اند که مصرف‌کنندۀ فعلی و بالقوۀ انرژی خورشیدی آنها از یک مقیاس اجتماعی استفاده می‌کنند. از میان دیگر اهداف، CoSSMic در حال تحقیق بر روی نحوۀ انگیزه‌بخشی مردم برای مشارکت در کسب (هرچه بیشتر) انرژی خورشیدی و به اشتراک‌گذاری انرژی تجدیدپذیر در این جوامع است. این جنبه از CoSSMic است که در این مقاله بحث می‌شود. بخش‌های بعدی با تاکید بر طرح کاربرمحور و طرح محصول راه‌اندازی کم‌سود، مروری کلی بر یک روش تکرار خواهند داشت. این روش‌ها به منظور توسعۀ مفاهیم و الگوهایی برای CoSSMic و مشارکت‌ دادن جوانب کاربران بالقوه و کارگزاران مکان‌های آزمایشی کاسرتا و کنستانز به کار رفته‌اند. یک انعکاس انتقادی از این روش و نحوۀ تاثیر آن روی نتایج نیز بحث می‌شود. این مقاله با نحوۀ یاری‌رسانی این روش در به‌کارگیری جوانب کاربر و نیز ایجاد یک جامعه نتیجه‌گیری می‌کند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  طرح کاربرمحور برای جوامع ریزشبکۀ هوشمند توان خورشیدی

چکیده انگلیسی

CoSSMic (Collaborating Smart Solar powered Micro-grids) is an EU funded project aimed at developing a system for smart management and control of solar energy. The system must be relevant to a community of end-users and other stakeholders. Two processes are described here to contribute in meeting this aim, user-centered design and lean startup product design. We describe an iterative approach to the design of the system which incorporates these two processes and the impact it has had on results.