دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 53509
ترجمه فارسی عنوان مقاله

معماری سبز: یک مفهوم پایداری

عنوان انگلیسی
Green Architecture: A Concept of Sustainability ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
53509 2016 10 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 216, 6 January 2016, Pages 778–787

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلیدواژه‌ها

1.مقدمه

1.1معماری سبز

1.2معماری سبز و طراحی سبز

2.روش

3.ملاحظات مرتبط با ساختمان سبز

4.اصول طراحی ساختمان پایدار

شکل 1. المان‌های طراحی ساختمان سبز ارائه شده توسط مؤلف(USGBC)

4.1سیستم‌های آب

4.2ساختمان طبیعی

4.3 طراحی منفعل خورشیدی

4.4مصالح ساختمانی سبز

4.5معماری زنده

4.5.1بام‌های سبز

4.5.2دیوارهای سبز

5.مزایای ساختمان سبز

6.مطالعه موردی

6.1 دانش بومی محلی (IK)

شکل 2. طراحی حیاط خلوت ارائه شده توسط مؤلف (آمانی 2013)

6.2 پیشهاد نمونه اولیه خانه سازی

شکل 3. پلان طبقه نمونه اولیه خانه ارائه شده توسط مؤلف(آمانی 2013)

شکل 4. تاق نماهای افقی جنوبی ارائه شده توسط مؤلف (آمانی 2013)

شکل 5: مقطع عرضی نمونه اولیه پیشنهاد شده توسط مؤلف (آمانی 2013)

شکل 6: مدل سه بعدی نمونه اولیه پیشنهاد شده توسط مؤلف

نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
سیستم های ساختمان سبز؛ ساختمان های پایدار؛ ساختمان طبیعی؛ معماری زنده؛ منابع تجدیدپذیر؛ طراحی سازگار با محیط زیست ؛ معماری سازگار با محیط زیست ؛ زیست معماری؛ معماری زیست محیطی؛ معماری طبیعی
کلمات کلیدی انگلیسی
Green-building systems; sustainable buildings; natural buildings; living architecture; renewable resources; eco-design; eco-friendly architecture; earth-friendly architecture; environmental architecture; natural architecture
ترجمه چکیده
در سال‌های اخیر، مفهوم پایداری به موضوع مورد علاقه مشترک رشته‌های متعددی تبدیل شده است. دلیل این محبوبیت اجرای توسعه پایدار است. مفهوم معماری سبز که به «توسعه پایدار» یا «ساختمان سبز» نیز معروف است، نظریه، علم و سبک ساختمان‌هایی است که براساس اصول سازگار با محیط زیست طراحی و ساخته می‌شوند. معماری سبز تلاش دارد تا تعداد منابعی که در ساخت، بهره برداری و اداره ساختمان مصرف می‌شود به حداقل رساند و نیز آسیبی که به واسطه انتشار، آلودگی و اتلاف اجزای ساختمان به محیط زیست وارد می‌شود محدود سازد. جهت طراحی، ساخت، راه اندازی و حفظ انرژی ساختمان، آب و مصالح جدید استفاده می‌شوند و در کنار این مقادیری از ضایعاتی که اثرات منفی بر سلامتی و محیط زیست دارند تولید می‌شوند. برای محدود کردن این اثرات و طراحی ساختمان‌هایی سالم از حیث زیست محیطی و با منابع کارآمد لازم است که مفهوم «سیستم‌های ساختمانی سبز» معرفی، شفاف سازی و درک شده و به آن عمل شود. هدف این مقاله تأکید روی این مسائل دشوار و پیچیده پایداری است که تقریباً تمامی جوانب زندگی بشر را در بر می گیرند.
ترجمه مقدمه
پایداری موضوعی جامع و به همین سبب پیچیده است. پایداری برای همه از اهمیت والایی برخوردارست چرا که با بقای گونه‌های انسانی و تقریباً هر موجود زنده در این سیاره در ارتباط است. معماری پایدار و دوستار محیط زیست یکی از اهداف اصلی است که بشر برای ایجاد زندگی بهتر آن را الگوی نهایی کلیه فعالیت‌هایش کرده است. به همین دلیل، حرکت به سمت معماری سبزتر به عنوان هدف اصلی معماری کنونی عصر ما شناخته می‌شود (مهدوی نژاد 2014). در مورد نیازهای توسعه‌ای این جهان که استفاده از منابع کمیاب و محدود روی زمین است، این موضوع آشکار می‌شود که جز موقعی که تغییرات بزرگی در تفکر و رفتار بشر وجود داشته باشد، آینده تمدن همانند امروز ما مشکوک است. این موضوع پیچیده هیچ راه حل ساده‌ای ندارد به ویژه با توجه به اینکه پایداری هدفی برای همه انسان‌هاست چرا که همگی بطور مستمر می‌کوشند تا به آن برسند. معماری سبز مزایای زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی را بوجود می‌آورد. از حیث زیست محیطی، معماری سبز به کاهش آلودگی، حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب محیط زیست کمک می‌کند. از حیث اقتصادی، معماری سبز هزینه‌ای که متصدیان ساختمان صرف آب و انرژی و نیز صرف بهبود بازدهی آنها با استفاده از تجهیزات می‌کنند کاهش می‌دهد (توماس 2009). علاوه براین، از حیث اجتماعی نیز ساختمان‌های سبز ساختمان‌های زیبایی بوده و تنها تغییرشکل اندکی را در زیرساخت داخلی ایجاد می‌کنند. ساختمان‌هایی که ما در آنها زندگی، کار و بازی می‌کنیم از ما در مقابل حوادث شدید طبیعی حفاظت می‌کنند، در عین حال از راه‌های بی شماری بر سلامت و محیط زیست ما نیز اثر می‌گذارند. با آشکارتر شدن اثر زیست محیطی ساختمان‌ها، رشته جدیدی بنام «معماری سبز» نیز در حال پیشرفت است. ساختمان سبز یا پایدار شیوه ساخت و بهره گیری از مدل‌هایسالم‌تر و با منابع کارآمدتر ساخت، نوسازی، راه اندازی، نگهداری و تخریب است (روی 2008).
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  معماری سبز: یک مفهوم پایداری

چکیده انگلیسی

This paper aims at highlighting these difficult and complex issues of sustainability which encompass the scope of almost every aspect of human life.