دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 53684
ترجمه فارسی عنوان مقاله

مفهوم چگونه به محصول تبدیل می شود؟ ارزیابی شیوه های طراحی قیاس-محور در آموزش معماری

عنوان انگلیسی
How does Concept Transform into Product? An Appraisal of Analogy-based Design Practices in Architecture Education ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
53684 2014 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 152, 7 October 2014, Pages 25–30

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2. فرایند انتقال از مفهوم به محصول – در آموزش طراحی معماری: استخراج اطلاعات از مکان، پیوند دادن یکی به دیگری از طریق استعاره ها/قیاس ها، تولید محصولات معماری 

3. شش پژوهش دانشجویی از استودیوهای طراحی معماری: استعاره هایی که بدست آورند و قیاس هایی که آفریدند

3.1 لایه های تاریخ: موزه برای یافته های باستان شناختی در اکتشافات بندر تئودوسیس در ینی کاپی 

3.2 یک خط، یک مکان: موزه برای یافته های باستان شناسی در اکتشافات بندر تئودوسیس در ینی کاپی

3.3 امواج در دریا، کشتی ها روی امواج

3.4 قطارهای ورودی و خروجی در ایستگاه اول و آخر: مرکز تفسیر فرهنگ ترکی

3.5 هفت ضلعی: فرهنگ [قلعه] یدیکوله  و ناحیه کنسرت – باغهای یدیکوله

3.6 دیوارهای استانبول، امواج در دریا: 

4. بحث/نتیجه گیری 
ترجمه کلمات کلیدی
قیاس؛ استعاره؛ شیوه طراحی؛ آموزش معماری؛ معماری محصول
کلمات کلیدی انگلیسی
Analogy; Metaphor; Design practice; Architecture education; Architectural product
ترجمه چکیده
ارسطو در تعریف مفهوم «استعاره» بعنوان «انتزاع شهودی یگانگی در تنوع ها»، الگویی منطقی در درک فرایندهای طراحی قیاس¬محور نیز ارائه می کند. بنابراین، ترسیم قیاس – با/به/بین – بوسیله تولید استعاره نیز مانند همه شیوه های طراحی آموزه مهمی برای یادگیرندگان/دانشجویان در آموزش طراحی معماری است. این پژوهش با شروع از این پرسش که «تصور اولیه طراح چگونه به محصول معماری تبدیل می شود»، بحثی درباره تفکر معماری و شیوه های طراحی برمبنای قیاس ها مطرح می سازد، که هدف آن ایجاد چشم-اندازهایی در رابطه با آموزش طراحی معماری است که اصولا هدف آن بهبود تواناییهای طراحی دانشجویان با فراهم کردن پایداری داده های محیط کنونی از طریق طراحیهای بعدی است. دانشجویان در این دوره اولا برای کشف استعاره ها در حوزه های مطالعاتی خاص خود با کسب الهام مستقیما از داده های محیطی صوری و فیزیکی یا بطور غیرمستقیم از داده های غیرصوری و زمینه ای هدایت می شوند؛ و ثانیا انتظار می رود که قیاس ها را به تصمیمات فضایی همراه با برنامه های معماری تبدیل کنند. بنابراین، این پژوهش از نظر روش شناختی در دو بخش انجام می شود. بخش نخست به تحلیل مراحل فرایندی می پردازد که دانشجویان را، با تاکید بر احتمال رابطه ای طراحی با در نظر گرفتن قیاس ها/استعاره ها، از مفهوم به محصول در آموزش طراحی معماری هدایت می کند. در بخش دوم، شش پژوهش/محصول دانشجویی انتخاب شده از پژوهشهای آموزش طراحی در زمینه استعاره های بدست آمده از حوزه پژوهشی و قیاسهای آنها– یا به بیان دیگر، دلایل شان برای طراحی – ارزیابی می شوند. از جمله نتایج این پژوهش استنتاج ها درباره این است که شیوه های طراحی، که دانشجویان با آنها بین داده های محیطی ارتباط برقرار می کنند، چگونه به محصولات معماری تبدیل می شوند.
ترجمه مقدمه
به گفته معمار آلمانی اسوالد ماتیاس انگرس (2013)، اکتشافات علمی عبارت است از دیدن قیاس هایی که به نظر دیگران تنها پدیده های ساده ای هستند. به نظر انگرس در این شرایط هنرمندانی که از طریق قیاس ها و استعاره ها می اندیشند و طراحی می کنند راه را برای فرایندهای فکری خلاقانه تر باز می کنند. درست همانطور که معمارانی مانند آنتونی گائودی ، میس فن در روهه ، برونو تاو ، رودولف اشتاینر، فرانک لوید رایت و لو کوربوزیه بر نقش وحدت-بخش طراحی از طریق قیاس تاکید می کنند درحالیکه از زنبورها بصورت استعاری از در طراحیهایشان استفاده می کنند، که نمونه یک جامعه ایده ال، نقسیم کار و کار سازمان یافته هستند، و کندوهای زنبور عسل، که با هارمونی و تعادل توسط آنها ایجاد می شود. در این زمینه، به نظر کانت قیاسی که شباهت بین دو پدیده ای بوجود می آورد که متفاوت از یکدیگر هستند امر ناگزیر برای وسعت بخشی دانش است؛ و، به نظر انگرس (2013) ایجاد مفاهیم و زمینه های جدید تنها با اندیشیدن همزمان با آماده سازی قیاس امکانپذیر است. بنابراین اندیشیدن و طراحی با ترسیم قیاس از طریق استعاره ها مسیریاب قدرتمندی در کشف شروع متفاوت در دوره هایی بوده است که حتی ارسطو درحال جلب توجه بود. استعاره تعریف شده توسط ارسطو بعنوان «انتزاع شهودی منحصربفرد بودن در تنوع ها» فرمولی است که در جایی رخ می دهد که فکر متفاوت طبق نظر فیلسوف فرانسوی پل ریکور (981) باهم عمل می کنند – یا وسیله ای است که در بیان توصیف با انتقال داده شدن به یک اوبژه متفاوت استفاده می شود. در این زمینه، جاییکه استفاده می شود تغییر معنی و تعامل در اصطلاحی بوجود می آورد. در این زمینه، می توان گفت که ترسیم قیاس بین اشیاء/اوبژه ها با تولید استعاره نیز یک روش بیان/خلق در شیوه معماری مانند همه شیوه های طراحی است. بنابراین، در همه شیوه های طراحی، ترسیم قیاس ها – با /به/بین – بوسیله تولید استعاره ها نیز تعلیم مهمی برای یادگیرندگان/دانشجویان در آموزش طراحی معماری ست. این پژوهش با شروع از این سؤال که «مفهوم اولیه یک طراح چگونه به محصول معماری تبدیل می شود»، بحثی درباره تفکر معماری و شیوه هی طراحی برمبنای قیاس ها مطرح می سازد، که هدف آن ایجاد چشم اندازهایی در رابطه با آموزش طراحی معماری است که اصولا مایل به بهبود تواناییهای طراحی دانشجویان با فراهم کردن پایداری داده های محیط جاری از طریق طراحیهای بعدی است. در این آموزش، دانشجویان اولا برای کشف استعاره ها در حوزه های مطالعاتی خاص خود با کسب الهام مستقیما از داده های محیطی صوری و فیزیکی یا بطور غیرمستقیم از داده های غیرصوری و زمینه ای هدایت می شوند؛ و ثانیا انتظار می رود که قیاس ها را به تصمیمات فضایی همراه با برنامه های معماری تبدیل کنند. محصولات معماری، از این لحاظ، باید بعنوان نتیجه دیالوگ بین هر دانشجو و حوزه پژوهشی خاص او ارزیابی شوند. این پژوهش از نظر روش شناختی در دو بخش انجام می شود. بخش نخست به تحلیل مراحل فرایندی می پردازد که دانشجویان را از مفهوم به محصول در آموزش طراحی معماری هدایت می کند با تاکید بر احتمال رابطه ای طراحی با در نظر گرفتن قیاس ها/استعاره ها. در بخش دوم، شش پژوهش/محصول دانشجویی انتخاب شده از پژوهشهای آموزش طراحی در زمینه استعاره هایی ارزیابی می شوند که در حوزه های پژوهشی شان بدست می آیند و قیاس هایی که بوجود آوردند – یا به بیان دیگر، دلایلی که خواستار طراحی شدند. از جمله نتایج این پژوهش استنتاج هایی که است که باید درباره این انجام شود که شیوه های طراحی، که دانشجویان با آنها بین داده های محیطی ارتباط برقرار می کنند، چگونه به محصولات معماری تبدیل می شوند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  مفهوم چگونه به محصول تبدیل می شود؟ ارزیابی شیوه های طراحی قیاس-محور در آموزش معماری

چکیده انگلیسی

When defining the concept of ‘metaphor’ as ‘an intuitive abstraction of uniqueness in diversities’, Aristoteles also creates a common-sense in comprehending analogy-based design processes. Therefore, as in all design practices, drawing analogies -with/to/between- by generating metaphors is also an important tuition for learners/students in architectural design education. Starting from the question of ‘how a designer's initial concept is transformed into an architectural product’, this study generates a discussion on architectural thinking and designing practices based on analogies, aiming at creating perspectives with regard to architectural design education which primarily intends to improve students’ designing abilities by providing the sustainability of current environmental data through the subsequent designs. In this education, the students are firstly directed to reveal metaphors in their specific studying areas by gathering inspiration from directly formal and physical environmental data or from indirectly informal and contextual data; and secondly expected to transform analogies into spatial decisions with architectural programs. In this sense, this study is methodologically carried out in two sections. The first part analyses the stages of the process that lead students from concept to product in the education of architectural design by emphasizing the relational potential of design by considering analogies/metaphors. In the second section, six student studies/products selected from design education studios are appraised in context of the metaphors they captured in their study areas and the analogies they created –or in other words, the reasons they asked for to design-. Among the consequences of the study are the inferences to be made on how to transform design practices, in which the students interrelates between environmental data, into architectural products.