دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 69853
ترجمه فارسی عنوان مقاله

ابعاد و سوابق راهبردهای کار عاطفی

عنوان انگلیسی
The dimensionality and antecedents of emotional labor strategies
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
69853 2005 19 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Journal of Vocational Behavior, Volume 66, Issue 2, April 2005, Pages 339–357

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

واژگان کلیدی

1. مقدمه

2. راهبردهای کار عاطفی

3. سوابق تفاوت های فردی در راهبردهای کار عاطفی

3.1. متغیرهای شخصیتی مرتبط با نیاز به کنترل بروز احساس عاطفی 

3.2. متغیرهای شخصیتی مرتبط با تمایل به کنترل بروز احساس عاطفی

4. سوابق شغلی در راهبردهای کار عاطفی

4.1. قوانین نمایشگری عاطفی

4.2. ویژگی های تعامل

5. روش

5.1. شرکت کنندگان و روش

5.2. اندازه گیری ها

5.2.1. بازیگری سطحی

5.2.2. بازیگری عمقی

5.2.3. بروز احساسات طبیعی

5.2.4. پنج بعد شخصیتی مهم

5.2.5. خودنظارتی

5.2.6. قابلیت بیان عاطفی

5.2.7. الزامات قوانین نمایشگری درک شده

5.2.8. فراوانی، مدت زمان و روزمرگی تعاملات

6. نتایج

6.1. تحلیل عاملی تاییدی آیتم های مقیاس

6.2. رابطه راهبردهای کار عاطفی با متغیرهای وضعی و موقعیتی

6.2.1. متغیرهای وضعی

6.2.2. متغیرهای موقعیتی

7. بحث

7.1. نقش متغیرهای وضعی در پیش بینی راهبردهای کار عاطفی

7.2. نقش متغیرهای موقعیتی در پیش بینی راهبردهای کار عاطفی

7.3. الزاماتی برای درک راهبردهای کار عاطفی

7.4. محدودیت ها و پژوهش های آینده
ترجمه کلمات کلیدی
کار احساسی؛ تنظیم احساسات؛ابعاد پنج عامل بزرگ شخصیت
کلمات کلیدی انگلیسی
Emotional labor; Emotion regulation; Big five personality dimensions
ترجمه چکیده
این پژوهش دو هدف داشت. اولا، تعیین کند که آیا بروز احساسات طبیعی با بازیگری سطحی و بازیگری عمقی به عنوان روش بروز احساسات مطلوب سازمانی متفاوت است. ثانیا، سوابق وضعی و موقعیتی بازیگری سطحی، بازیگری عمقی و بروز احساسات طبیعی را بررسی کند. نتایج از یک ساختار سه بعدی حمایت می کند که بازیگری عمقی، بازیگری سطحی، و بروز احساسات طبیعی را از هم جدا می کند. علاوه بر این، متغیرهای وضعی و موقعیتی، نشان دهنده الگوهای نظری ثابت و متمایز روابط با سه راهبرد کار عاطفی بودند. بطور کلی، نتایج این پژوهش، شبکه قانونی بازیگری سطحی و بازیگری عمقی را توسعه می دهد و پیشنهاد می کند که بروز احساسات طبیعی، یک راهبرد متفاوت برای بروز احساسات در محل کار است و باید در تحقیقات راجع به کار عاطفی گنجانده شود.
ترجمه مقدمه
کارعاطفی از نظر هوشیلد (1983) عبارتست از "کنترل احساس برای ایجاد یک نمایش عمومی و قابل رویت از چهره و بدن"(صفحه 7). در اکثر نظریه های کار عاطفی، سازمان ها قوانین نمایشگری را مشخص می کنند که به عنوان استانداردهایی برای بیان مناسب احساسات بکار گرفته می شوند. کار عاطفی، بدون توجه به احساسات واقعی افراد، مستلزم پیروی از این قوانین است. تمرکز اصلی پژوهش کار عاطفی بر چگونگی دستیابی افراد به بیان عاطفی مطلوب است. نظریه قبلی (مانند اشفورث و هامفری ، 1993؛ دیفندورف و گاسرند ، 2003) نشان می دهد که افراد می توانند احساسات شان را به سادگی بیان کنند یا هنگامی که احساس شان را به صورت مطلوب را بروز نمی دهند، احتمالا به صورت سطحی (احساسات نادرستی را بروز می دهند و/یا احساسات واقعی را پنهان می کنند) یا عمقی (احساسات واقعی را تغییر می دهند تا از قوانین نمایشگری پیروی کنند) رفتار می کنند. بنابراین بازیگری سطحی (SA) و بازیگری عمقی (DA) را می توان به عنوان راهبردهای جبرانی در نظر گرفت که افراد، زمانی از آنها استفاده می کنند که نمی توانند احساسات مناسب را فورا بیان کنند. جالب توجه است که این پژوهش بیشتر بر روی بازیگری سطحی و عمقی متمرکز شده است (مانند برادریج و لی ، 2002؛ گرندی ، 2003)، در حالیکه کمتر به بیان احساسات طبیعی می پردازد. این تمرکز شگفت آور است زیرا بیان احساسات طبیعی در محل کار می تواند نسبتا رایج باشد و نباید با تاثیرات منفی مربوط به کار عاطفی مرتبط باشد، مانند ناهنجاری احساسی و فرسودگی شغلی. علاوه بر این، احتمال بیشتری وجود دارد که افرادی که احساسات طبیعی خود را بروز می دهند، بی ریا تر و صادق تر باشند، ویژگی که با ارائه خدمات خوب به مشتری مرتبط است (اشفورث و هامفری، 1993). اولین هدف پژوهش حاضر، تعیین این موضوع بود که آیا بروز احساسات طبیعی از نظر تجربی با بازیگری سطحی و عمقی به عنوان روش بروز احساسات مطلوب سازمانی، متفاوت است. دومین هدف این پژوهش، بررسی سوابق وضعی و موقعیتی بازیگری سطحی، بازیگری عمقی و بیان احساسات طبیعی بود. در بخش های زیر، راهبردهای کار عاطفی توصیف می شود و سپس، متغیرهای پیشین و روابط فرضی آنها با راهبردهای کار عاطفی مورد بحث قرار می گیرد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  ابعاد و سوابق راهبردهای کار عاطفی

چکیده انگلیسی

This investigation had two purposes. The first was to determine whether the display of naturally felt emotions is distinct from surface acting and deep acting as a method of displaying organizationally desired emotions. The second purpose was to examine dispositional and situational antecedents of surface acting, deep acting, and the expression of naturally felt emotions. Results supported a three-dimensional structure separating deep acting, surface acting, and the expression of naturally felt emotions. In addition, the dispositional and situational variables exhibited theoretically consistent and distinct patterns of relationships with the three emotional labor strategies. Overall, the results of this study expand the nomological network of surface acting and deep acting and suggest that the expression of naturally felt emotions is a distinct strategy for displaying emotions at work and should be included in research on emotional labor.