دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 84526
ترجمه فارسی عنوان مقاله

دیدگاه نسلی درباره رفتار مصرف کننده: بازار گردشگری برون مرزی بالقوه چین

عنوان انگلیسی
Generational perspective on consumer behavior: China's potential outbound tourist market
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
84526 2017 9 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Tourism Management Perspectives, Volume 24, October 2017, Pages 7-15

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2. مرور منابع موجود 

2.1 تئوری یا نظریه نسل

2.2 آنالیز نسلی در صنعت گردشگری

2.3 مدل رفتار مصرف کننده در صنعت گردشگری

2.4 نسل های چینی 

2.5 فرضیات 

3. داده ها و روش ها 

3.1 جمع آوری داده 

3.2 روش ارزیابی 

3.3 آنالیز داده 

4. نتایج

4.1 ویژگی های نمونه 

4.2 ارزیابی فرضیات 

4.2.1 انگیزه سفر نسل ها 

4.2.2 اولویت منبع اطلاعاتی  نسل ها H2

شکل 1. نقشه ادراکی در سه بُعد، که نشان دهنده نتایج تحلیل تناظر پنج نسل و 19 انگیزه است. 

4.2.3 انتخاب مقصد آینده توسط نسل ها H3

4.2.4 اولویت های سفر نسل ها

4.2.5 معیارهای ارزیابی مقصد توسط نسل های مختلف H5 

شکل 2. نقشه ادراکی در دو بُعد که نشان دهنده تحلیل تناظر هر پنج نسل و پنج منبع اطلاعاتی است. 

شکل 3. نقشه ادراکی در سه بُعد که نشان دهنده تحلیل تناظر هر پنج نسل و 14 مقصد تفریحی است. 

5. بازاریابی و مفاهیم نظریه 

5.1 مفاهیم بازاریابی

شکل 4. نقشه ادراکی در سه بُعد که نشان دهنده نتایج تحلیل تناظر هر پنج نسل و 27 فعالیت مختلف سفری است. 

شکل 5. نقشه ادراکی در سه بُعد که نشان دهنده نتایج مربوط به تحلیل تناظر هر پنج نسل و 19 معیار ارزیابی مقصد است. 

5.2 مفاهیم تئوری

6. محدودیت ها و تحقیقات آینده 
ترجمه چکیده
این مطالعه نمایانگر یک تلاش پیشگام برای بررسی رفتارهای گردشگر (انگیزه ها، منابع اطلاعاتی، انتخاب مقصد، اولویت های فعالیت مسافرتی و معیارهای ارزیابی مقصد) در بازار برون مرزی بالقوه چین از یک دیدگاه نسلی می باشد. ما با هدف گیری کل چین، یک نمونه 4047 نفری از پاسخ دهنده ها را که 5 نسل را پوشش می دادند به کار گرفتیم: نسل اشتراک گرای شرکتی ، نسل گم شده ، نسل اصلاحات و باز ، نسل تک فرزند ، و نسل کلی نگر ؛ و آزمایشات مربع کای، ANOVA و تحلیل تناظر را انجام دادیم. نتایج، نمایانگر تفاوت و شباهت معنی دار در رفتارهای گردشگر دربین نسل های مختلف هستند. این مطالعه از طریق بررسی تجربی، نظریه نسل را از یک دیدگاه کشور شرقی تایید کرده و بسط می دهد و اطلاعات مفیدی برای محققان و دست اندرکاران فراهم می کند.
ترجمه مقدمه
گردشگران برون مرزی چینی نقش مهمی در توسعه و رونق و شکوفایی جهانی ایفا می کنند. در سال 2015، آن ها 128 میلیون سفر داشته و 292 بیلیون دلار آمریکا در صنعت گردشگری بین المللی هزینه کردند بنابراین در 23.2% از رشد صنعت گردشگری جهانی نقش داشته اند. رئیس جمهور شی جین پینگ نیز پیش بینی کرد که سفر خارجی از چین در بین سال های 2014و 2018 به بیش از 0.5 بیلیون می رسد. با توجه به این توان و پتانسیل، بررسی رفتار سفری گردشگران خارجی بالقوه سرزمین اصلی چین باید مورد توجه مدیران و برنامه ریزان صنعت گردشگری قرار گیرد. ولی، مطالعه و بررسی گردشگران چینی بدون تفکیک. مناسب مشکل است. آنالیز نسلی به علت یکنواختی نسبی موجود در نسل ها و ناهمگونی آشکار در میان نسل ها، یکی از مفید ترین روش های تفکیک است. علاوه بر این، برای پیش بینی نیازها و خواسته های گروه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و نوعی تبلیغ برای بخش مصرف کننده است. بنابراین به طور وسیعی، برای درک رفتارهای سفر گردشگران در صنعت گردشگری به کار می رود. علیرغم کاربرد وسیع آنالیز نسلی در صنعت گردشگری کشورهای توسعه یافته، مطالعات کمی پیرامون بازار برون مرزی چین از دیدگاه نسلی صورت گرفته است. بر اساس فرضیات نظریه مدل، برای آگاهی از نگرش، عقاید و اولویت های سفر گردشگران، داده های این تحقیق از گردشگران خارجی بالقوه سرزمین اصلی چین جمع آوری شد. بنابراین، هدف از این مطالعه، 1) ایجاد یک زمینه و نمای کلی از هر یک از نسل های چینی ، 2) ارزیابی شباهت ها و تفاوت ها در رفتارهای سفر بین المللی در بین نسل های مختلف مردم چین، 3) بسط و توسعه نظریه نسل تا یک کشور شرقی و 4) ارائه اطلاعات به محققان و کارافرینان گردشگری.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  دیدگاه نسلی  درباره رفتار مصرف کننده: بازار گردشگری برون مرزی بالقوه چین

چکیده انگلیسی

This study represents a pioneering attempt to explore tourist consumer behaviors (motivations, information sources, destination choices, travel activity preferences and destination evaluation criteria) in China's potential outbound market from a generational perspective. Targeting all of China, we recruited a sample of 4047 respondents covering five generations: the Firm Communist Generation (FCG), the Lost Generation (LG), the Reform and Opening-up Generation (ROG), the Only-child Generation (OG), and the Globalist Generation (GG) to perform Chi-square, ANOVA tests and Correspondence Analysis. The results demonstrate significant differences and some similarities in tourist behaviors among generations. Through empirical investigation, this study supports and expands generation theory from an Eastern country perspective, and provides useful information for researchers and practitioners.