مقالات ISI اضطراب دوران کودکی : 117 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی

آشنایی با موضوع
جهان کودکان ، جهانی آکنده از خطر ، واقعیت و گمان است . جهانی ست که بسیاری از بزرگ سالان ویژگی های خاص آن را فراموش کرده اند. اگر آنان برای چند دقیقه به دوران کودکی خود برگردند و به زمانی بیندیشند که سایه ی برگ های درختان در شب آنان را می ترساند ،بی گمان در می یابند چرا کودکان از موضوع هایی می ترسند که چندان ترسناک هم نیستند. باورها،گمانه ها و تخیلات کودکان برایشان صد در صد واقعی هستند ،زیرا هرچه به گمان و خیالشان در می آید حقیقت دارد . زمانی که کودک ساعت ها با عروسک ها و اسباب بازی هایش بازی می کند و به هر کدامشان نقش و شخصیتی واقعی می دهد چرا سایه ی روی دیوار هیولایی ترسناک نباشد که می خواهد او را بگیرد. برخی ترس های کودکان رایج و طبیعی و برخی دیگر غیر عادی و نادر هستند . اگر پدر و مادر و نزدیکان کودک نسبت به ترس او بی توجه غافل باشند ، نه تنها گاهی بر شدت آن افزوده شود، بلکه این احتمال وجود دارد ،در ذهن و اندیشه ی او تثبیت و ماندگار شود . برای همین ،باید پیش از این که ترس کودک برای او و خانواده اش مسئله و مشکلی بغرنج و حاد شود ، راهی برای کاهش و نابودی آن بیابند . نخستین گام برای این منظور نیز ،پذیرش تمامی هیجانات و گمانه های کودک است ، چه آن دسته که خوش آیند و رضایت بخش هستند ، مانند شادی و نشاط چه آن دسته که ناخوش آیند و نامطلوب هستند مانند ترس و اضطراب.
در این صفحه، تعداد 117 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع اضطراب دوران کودکی آرشیو شده است که شما می توانید مقالات مورد نظر خود را بر اساس سال انتشار، موضوع مقاله، وضعیت ترجمه و تعداد صفحات، انتخاب نموده و دانلود فرمایید.
در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید.

Temporal dynamics and longitudinal co-occurrence of depression and different anxiety syndromes in youth: Evidence for reciprocal patterns in a 3-year prospective study

Linking financial hardship throughout the life-course with psychological distress in old age: Sensitive period, accumulation of risks, and chain of risks hypotheses

Measuring childhood maltreatment to predict early-adult psychopathology: Comparison of prospective informant-reports and retrospective self-reports

Childhood adversities as predictors of improvement in psychiatric symptoms and global functioning in solution-focused and short- and long-term psychodynamic psychotherapy during a 5-year follow-up

Facial gender but not emotion distinguishes neural responses of 10- to 13-year-old children with social anxiety disorder from healthy and clinical controls

Relationships between self-reported childhood traumatic experiences, attachment style, neuroticism and features of borderline personality disorders in patients with mood disorders

The relationship between childhood trauma and the severity of adulthood depression and anxiety symptoms in a clinical sample: The mediating role of cognitive emotion regulation strategies

Cumulative childhood maltreatment and its dose-response relation with adult symptomatology: Findings in a sample of adult survivors of sexual abuse

Anxiety among adults with a history of childhood adversity: Psychological resilience moderates the indirect effect of emotion dysregulation

Distinguishing types of social withdrawal in children: Internalizing and externalizing outcomes of conflicted shyness versus social disinterest across childhood

Childhood trauma perpetrated by close others, psychiatric dysfunction, and urological symptoms in patients with interstitial cystitis/bladder pain syndrome

Clinical outcomes and cost-effectiveness of brief guided parent-delivered cognitive behavioural therapy and solution-focused brief therapy for treatment of childhood anxiety disorders: a randomised controlled trial

The impact and reach of web-based parenting guidelines to prevent childhood depression and anxiety: Findings from online user surveys

Relations among adults' remembrances of parental acceptance–rejection in childhood, self-reported psychological adjustment, and adult psychopathology