ارز دیجیتال الون در صرافی نیل؛ یک فرصت استثنایی برای پولسازی

ارز دیجیتال الون در صرافی نیل؛ یک فرصت استثنایی برای پولسازی

ممکن است شما هم بارها و بارها درباره ارز دیجیتال شنیده باشید یا حتی خودتان وارد این فضای بکر و جذاب شده باشید. فضای ارز دیجیتال یکی از بازارهای مالی پرسود و محبوب در سرتاسر جهان است. امروزه قدرت علم و تکنولوژی به قدری زیاد شده که کمتر کسی می‌تواند در مقابل آن بایستد. ارز دیجیتال یا همان فضای کریپتو کارنسی تکنولوژی و پول‌های در آینده هستند. در این مقاله سعی داریم درمورد اهمیت فضای ارز دیجیتال و خرید آن صحبت کنیم. همینطور بنابر این است که درباره ارز دیجیتال الون نیز اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم.

ارز دیجیتال

یکی از تکنولوژی‌های جدید و منابع درآمد بازار پرسود و پر ریسک ارز دیجیتال است. به مرور زمان پول تغییر شکل داده و با پیشرفت علم در هر صنعت، علم اقتصاد نیز رشد کرده است.

همانطور که می‌دانید در گذشته دور به جای تبادلات پول، از مبادله کالا به کالا استفاده می‌کردند. با گذر زمان واحدهای نمادین مانند صدف، نمک و ... را به عنوان واحدهایی برای تبادلات خود در نظر گرفتند.

پس از مدتی فلزات واحد تبادلات شدند. فلزات سنگین بودند و برای تاجران که باید سکه‌های زیادی را حمل می‌کردند بسیار مشکل بود. همینطور خطر دزدیده شدن یا گم شدن سکه‌ها بسیار زیاد بود. بنابراین رسیدهای کاغذی به میان آمدند و پس از آن پول کاغذی یا فیات اختراع شد. پس از آن پول‌های الکترونیکی و عابر بانک به وجود آمد و سپس ارزهای دیجیتال مانند ارز دیجیتال الون وارد عرصه شدند.

ورود رمز ارزها

پس از بانکداری الکترونیکی و دسترسی راحت‌تر و با محدودیت کمتر، علوم کامپیوتری توسعه یافتند و ارزهای رمز نگاری شده یا همان رمز ارزها به وجود آمدند. بازار ارزهای دیجیتال چندین ویژگی منحصر به فرد دارند که باعث شده بسیاری از افراد در سراسر جهان مشتاق برای فعالیت در این فضا شوند.

ویژگی‌‌های رمز ارزها

اولین ویژگی فوق‌العاده‌ای که ارزهای دیجیتال دارند غیر متمرکز بودن آنهاست. یعنی این پول‌های دیجیتال وابستگی به هیچ سازمان، ارگان یا کشوری ندارندو همین موضوع باعث می‌شود در تمام دنیا طرفدار داشته باشند. زمانی که شما پول خود را در بانک می‌گذارید، مدیر همان بانک، شعبه مرکزی بانک مورد نظر شما، بانک مرکزی و ... تمامی اطلاعات شما و رقم حساب بانکی را به راحتی در دسترس دارند. اما در فضای غیر متمرکز ارز دیجیتال اینگونه نیست و هیچ کسی روی دارایی شما نظارت و کنترل ندارد.

با همه این تفاسیر باید گاو صندوقی وجود داشته باشد که بتواند امنیت این فضا را تامین کند. با آمدن تکنولوژی ارزهای دیجیتال، فناوری بلاکچین گاوصندوقی مطمئن و امن برای نگهداری ارزهاست. بلاکچین مجموعه‌ای از بلوک‌ها می‌باشد که امنیت بسیار بالایی را برای ارزهای شما رقم می‌زند. جالب است بدانید بلاکچین فقط برای ارزهای دیجیتال نیست و در فضاهای دیگری نیز مورد استفاده می‌باشد. ارز دیجیتال الون نیز روی بلاکچین اتریوم در حال فعالیت است. این زنجیره‌های بلوکی این فضا را به گونه‌ای غیرقابل هک کرده و امینت این فضای غیر متمرکز را تامین می‌کند.

ویژگی سومی که این فضا دارد حذف واسطه‌هاست. شما برای جابجا کردن پول خود در سیستم بانکداری واسطه‌ای به نام بانک دارید. همینطور برای معاملاتتان واسطه‌هایی مانند بنگاه و... دارید. فضای دیجیتال واسطه را حذف کرده و معاملات را به قراردادهای هوشمند می‌سپارد. قرارهای هوشمند بدون خطای انسانی دقیقا همان کاری را که باید انجام می‌دهند و هیچ کدام از طرفین قرارداد نمی‌توانند خلاف آن عمل کنند.

به دلیل حذف واسطه‌ها و دیجیتالی بودن، تراکنش در این فضا کارمزد بسیار کمی دارد و نیاز نیست کارمزدهای بسیار زیاد فضای غیر دیجیتالی را اینجا بپردازید.

ویژگی بعدی فضای کریپتوکارنسی سرعت بسیا بالا در تراکنش‌هاست. همینطور نامحدود بودن فضای دیجیتال این اجازه را به شما می‌دهد در هر جا هر مقداری که می‌خواهید پول جابجا کنید و کارمزدهای بسیار زیادی را پرداخت نکنید.

ارز الون

ارز دیجیتال الون یکی از توکن‌های بازار کریپتوکارنسی می‌باشد. این توکن در آپریل 2021 پا به عرصه بازار جهانی رمزارزها گذاشت. کوین مارکت کپ از این ارز به عنوان میم کوین نام برده اما سازندگان ادعا دارند که ارز الون اهداف بزرگ و پروژه‌های جدی دارد.

ارزهای دیجیتال به دو دسته کوین و توکن دسته بندی می‌شوند. کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که بلاکچین اختصاصی خودشان را دارند مانند بیت کوین و اتریوم. توکن‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که بلاکچین اختصاصی خود را ندارند و بر بستر بلاکچین ارزهای دیگر سوارند مانند ارز الون که بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت دارد.

خرید ارز دیجیتال

شما برای خرید هر ارز باید به صرافی دیجیتالی بروید که آن ارز را در لیست ارزهای خود داشته باشد. به عنوان مثال ارز دیجیتال الون به دلیل نوپا بودن در صرافی‌های بزرگ لیست نشده است اما می‌توانید آن را از صرافی غیر متمرکز یونی‌سواپ بخرید. شما امکان این را دارید که از طریق کیف پول دیجیتال خود به این صرافی دسترسی داشته باشید.

پس از خرید ارز دیجیتال از صرافی متمرکز یا غیر متمرکز شما باید ارز خود را به کیف پول دیجیتال خود یا همان ولت اتنقال دهید. کیف پول‌های دیجیتالی 4 نوع هستند. ولت‌های سخت افزاری که مانند فلش هستند و با متصل کردن آنها به سیستم می‌توانید تبادلات خود را انجام دهید. نوع بعدی ولت، ولت‌های نرم افزاری هستند. این ولت‌ها اپلیکیشن‌هایی هستند که روی گوشی نصب می‌شوند و به راحتی در دسترس شما قرار دارند. ولت‌هایی نیز وجود دارند که کاغذی هستند. برای استفاده از این نوع ولت شما باید برای هر کدام از ارزها به صورت جداگانه تهیه کنید. یکی دیگر از ولت‌ها همان ولتی است که در صرافی در اختیار شما قرار داه می‌شود.

رمز ارزها

بازار کریپتوکارنسی یکی از بازارهای مالی پرسود و در عین حال پر ریسک است. این بازار به خاطر ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد در همه جای دنیا محبوبیت خود را دارد و روز به روز به کاربران آن افزوده می‌شود. برای موفق شدن در فضای ارزهای دیجیتال باید حواستان باشد که مدام درحال به روز شدن و یادگیری باشید. در ضمن باید ریسک سرمایه گذاری خود را بپذیرید و از تجربه سایرین استفاده کنید.

ارز دیجیتال الون یک ارز نو ظهور است که می‌توانید برای سرمایه گذاری روی آن نیز فکر کنید. امیدواریم در این مقاله اطلاعات کافی درباره بازار جهانی ارز دیجیتال کسب کرده و به بهترین شکل سود کنید.

مطالب خواندنی