راهنمای خرید مبلمان ویلایی

راهنمای خرید مبلمان ویلایی

مبلمان فضای باز یا مبلمان باغی انواع مختلفی دارند . این مبلمان امروزه جایگاه ویژه ایی در بین مردم پیدا کرده است.مبلمان باغی در باغها،ویلاها و بالکن و انواع فضای باز مورد استفاده قرار میگیرد.مبلمان ویلایی کنار یک آتشدان ویلاسازه و چتر باغی یک ترکیب بسیار عالی و کاربردی محسوب میشود.

ما در این مقاله شما را برای خرید بهترین نوع مبلمان یلایی راهنمایی میکنیم.

مبلمان فضای باز را باید نسبت به میزان استفاده،شرایط آب و هوایی منطقه،داشتن سایه بان یا زیر باران، و .... انتخاب کنید.

اجازه بدهید با ذکر مثال این مسئله را بیشتر برای شما روشن کنیم .

به عنوان مثال شما یک کفش مجلسی بسیار عالی و گران قیمت را خریداری کرده اید ولی اگر همین کفش ها را برای پیاده روی استفاده کنید به هیچ عنوان از آنها راضی نخواهید بود و باعث اذیت آزردگی شما خواهد شد ‌.

از همین جهت مبلمان ای را که خریداری می کنید باید کاملا هماهنگ با فضای شما و شرایط آب و هوایی منطقه شما باشد .

در این مطلب سعی می کنیم شما را با عوامل بسیار زیادی که در انتخاب یک مبلمان فضای باز خوب دخیل هستند بیشتر آشنا کنیم .

اگر به دنبال بهترین انتخاب هستید و می خواهید حداکثر استفاده را از وسیله‌ای که تهیه کرده اید داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم تا ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید .

مبلمان فضای باز

به هنگام خرید مبلمان فضای باز چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد

شرایط آب و هوایی شما تعیین می‌کند که شما چه نوع مبلمانی را با چه ویژگی هایی نیاز دارید .

به دلیل اینکه صندلی ها اکثر اوقات در فضای باز قرار دارند و عوامل آب و هوایی بر کیفیت آنها دخیل است از همین جهت باید شرایط منطقه را به دقت بررسی کنید تا بتوانید بهترین محصول را شناسایی کنید .

 

باران و رطوبت

یکی از مهمترین عواملی در کیفیت مبلمان های ویلایی تاثیر گذار می باشد رطوبت است .

محصولاتی همچون چوب و فلز زمانی که در معرض رطوبت و آب قرار می‌گیرند با مشکلاتی مواجه می شوند که باعث کاهش کیفیت آن ها و در برخی مواقع باعث از بین رفتن این محصولات می شود .

اگر در منطقه قرار دارید که دارای بارش و رطوبت زیادی می باشد در این صورت باید اطمینان حاصل کنید که صندلی های شما به طور کامل در برابر نفوذ آب عایق بندی شده اند .

برای عایق کردن چوب از محصولات مختلفی همچون مواد پلی استر استفاده می شود که قابلیت این را دارند تا از خود در برابر نفوذ آب محافظت کنند .

همچنین برای عایق کردن فلز از رنگ استفاده می شود که با ایجاد پوششی بر روی فلز باعث می شود که آب با سطح فلز برخورد نکند .

 

 

زنگ زدگی ، کپک و پوسیدگی

وجود صندلی ها در فضای باز باعث می‌شود تا آنها به طور مداوم در معرض رطوبت قرار گیرند و این رطوبت در بسیاری از اوقات موجب صدمه دیدن مبلمان شما خواهد شد .

در مکان های مرطوب قارچ ها و باکتری های مختلف به سرعت رشد می کنند که باعث پوسیدگی از بین رفتن بافت مکانی که در آنجا رشد می کنند می شوند .

کپک و قارچ بیشترین تاثیر را بر روی سطوح چوبی دارند و به سرعت در بافت چوب نفوذ کرده و باعث پوسیدگی آن می شوند.

همچنین وجود رطوبت باعث اکسیده شدن فلز می شود که در اصطلاح به آن زنگ زدن گفته می شود و باعث می شود فلز به مرور کیفیت خود را از دست داده و از بین برود .

پلاستیک تقریباً مقاوم ترین محصول در برابر رطوبت و کپک می باشد که در مقایسه با سایر محصولات دارای مقاومت بیشتری در برابر این شرایط می باشد .

اما مشکل عمده پلاستیک در مواجهه با نور خورشید می باشد که در صورت تابش مستقیم و مداوم نور خورشید دچار پوسیدگی می شود .

تغییر شکل دادن مبلمان باغی

همگام نفوذ آب دربافت محصولاتی همچون چوب حجم آنها بیشتر شده و پس از خشک شدن خارج شدن آب از بافت چوب، به طور کامل به حالت اولیه خود بر نمی گردند و باعث تغییر شکل و تاب خوردن و در برخی مواقع باعث به وجود آمدن ترک هایی در سطح چوب میشود .

از همین جهت شما نیاز دارید تا چوب ها را به طور کامل در برابر نفوذ آب محافظت کنید .

 

نور خورشید و حرارت

نور خورشید باعث ایجاد تغییراتی در محصولات مختلف می‌شود و مبلمان ویلایی نیز شامل همین اصل می شود و در اثر تابش نور خورشید تغییراتی در شکل ظاهری و رنگ آنها به وجود می آید .

اگر شما در منطقه زندگی می کنید که تابش نور خورشید بسیار شدید دارد و همچنین حرارت بالایی وجود دارد در این صورت سعی کنید از صندلی هایی برای فضای باز استفاده کنید که دارای عایق  u v می باشند .

این ویژگی برای صندلی ها این امکان را فراهم می کند تا در برابر تابش نور خورشید مقاومت بیشتری داشته باشند و رنگ و کیفیت آنها دچار تغییرات کمتری شود .

نور خورشید می تواند باعث پوسیدگی محصولات مختلف شود همچنین نور خورشید بیشترین تأثیر را بر روی رنگ مبلمان های ویلایی دارد و باعث از بین رفتن رنگ آنها و یا رنگ پریدگی صندلی ها می شود .

 

ترک خوردن

برخی از محصولات در برابر تابش نور خورشید و همچنین حرارت بالا  به طور قابل‌ملاحظه‌ای منبسط و منقبض می شوند که این عمل باعث به وجود آمدن ترک هایی بر سطح آن ها می شود و گاهی اوقات موجب می شود تا تکه تکه شده و شکل ظاهری خود را از دست بدهند .

این یکی از نکات مهمی است که به هنگام خرید یک مبلمان فضای باز باید به آن توجه کنید .

محصولاتی که مقاومت پایینی دارند و در برابر حرارت عکس العمل زیادی نشان می دهند برای استفاده در مبلمان فضای باز مناسب نمی باشند .

 

حفظ حرارت

برخی از مواد اولیه مانند فلزات قابلیت این را دارند که حرارت را برای مدت زمان نسبتا طولانی در خود حفظ کند که این می تواند یک ویژگی بسیار مثبت باشد و گاهی هم می تواند یک ویژگی منفی باشد .

استفاده از صندلی های فلزی در مناطق گرم به هنگام تابش شدید نور خورشید تقریباً غیر ممکن می باشد و به دلیل دمای بسیار بالایی که به هنگام تابش نور خورشید در فلزات به وجود می آید ، سطح آنها قابل استفاده برای نشستن نمی باشد .

همچنین در فصل زمستان نیز سرما را به سرعت جذب کرده و باعث سرد شدن صندلی می شود که نشستن بر روی آن � خوشایندی را برای شما تداعی نمی‌کند .

محصولاتی مانند چوب و پلاستیک گرمای زیادی را به خود جذب نمی‌کنند و می توانند در تمام فصول به صورت یکسان عمل کنند .

از همین جهت پیشنهاد می کنیم برای استفاده از صندلی های فلزی از تشک استفاده کنید به دلیل اینکه هم راحتی بیشتری داشته باشد و هم حرارت صندلی به بدن شما منتقل نشود .

 

بادهای شدید

اگر در مکانی که قصد دارید مبلمان های فضای باز را در آنجا قرار دهید شاهد بادهای شدیدی هستید پس باید به هنگام انتخاب صندلی های ویلایی دقت داشته باشید که وزن آنها زیاد سبک نباشد ‌.

وزن صندلی باید به گونه ای باشد که در اثر وزش باد شدید تکان نخورد و در جای خود ثابت بماند .

استفاده از صندلی های پلاستیکی به دلیل وزن پایینی که دارند در مکان هایی که دارای وزش باد شدید می باشند توصیه نمی شود .

به دلیل اینکه باد شدید به راحتی می تواند صندلی ها را جابجا کرده و موجب آسیب دیدن آنها شود .

 

نظافت و مراقبت مبلمان ویلایی

هر مسئولیتی را که تهیه می کنید نیاز به نگهداری و مراقبت دارد و در غیر این صورت محصول کارایی خود را از دست میدهد و عمر مفید آن کاهش می یابد .

صندلی های باغی نیز به همین صورت می باشند و شما نیاز دارید تا به طور مداوم و دوره ای آنها را ترمیم و نظافت کنید تا بتوانند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند .

تمام محصولات به لحاظ نگهداری و مراقبت یکسان می باشند و تفاوت های زیادی با هم دارند .

برخی محصولات نگهداری بیشتری نیاز دارند و برخی دیگر نیاز چندانی به مراقبت نگهداری ندارند .

صندلی های چوبی محصولاتی هستند که به مراقبت و نگهداری زیاد نیاز دارند و باید به صورت مداوم مورد بررسی و نظافت قرار گیرند .

در این میان صندلی های پلاستیکی به دلیل ویژگی هایی که دارند نیاز زیادی به مراقبت ندارند ولی همانند سایر محصولات باید به صورت مداوم مورد نظافت قرار گیرند .

 

طول عمر مبلمان ویلایی

 محصولات و آلیاژهای مختلف دارای ویژگی های مختلفی هستند به همین جهت طول عمر آنها نسبت به هم بسیار متفاوت می باشد .

آلیاژهایی مانند فلز دارای دوام و طول عمر زیادی می باشند ولی هرگز نمی توان به قطعیت گفت که دوام کدام محصول بیشتر از سایر محصولات می باشد .

به عنوان مثال برخی صندلیهای پلیمری و رزین وجود دارند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و اگر به درستی مراقبت و نگهداری شوند طول عمر به مراتب بیشتری نسبت به فلز خواهند داشت .

همچنین برخی از چوب های جنگلی دارای مقاومتی همانند فلز می‌باشند و کیفیت بسیار بالایی دارند که می تواند برای سالیان دراز کیفیت و قابلیت خود را حفظ کند .

به صورت کلی هر محصولی دارای ویژگی ها و دوام مشخصی می باشد اما این نکته را باید بگویم که اگر به خوبی نگهداری و مورد نظافت قرار گیرند می توانند طول عمر بیشتری داشته باشند .

 

سازگاری با محیط زیست مبلمان فضای باز

برخی از افراد تمایل دارند تا برای انتخاب محصول مورد نظر سازگاری آن با محیط زیست را نیز مورد بررسی قرار دهند که البته یک کار بسیار عالی می باشد .

شما نمی توانید هیچ محصولی را برای همیشه مورد استفاده قرار دهید و بالاخره روزی آن محصول را دور خواهید انداخت .

آیا محصولی که دیگر از آن استفاده نمی کنید می تواند ضررهای جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کند و یا اینکه قابل تجزیه در محیط زیست می باشد و می تواند دوباره به چرخه زیست بازگردد .

موادی مانند چوب به سادگی می توانند با محیط زیست سازگار باشند و همچنین فلزات نیز تا حدود زیادی قابل برگشت به محیط زیست می باشند .

اما محصولات شیمیایی مانند پلاستیک مضرات زیادی برای محیط زیست دارند و به هیچ عنوان قابل تجزیه نمی باشند .

ولی شما می توانید محصولات پلاستیکی خود را به مراکز مشخصی تحویل دهید که وظیفه بازیافت پلاستیک و تولید محصولات جدید را دارند .

 

قیمت مبلمان باغی

محصولات مختلف دارای قیمت های متفاوتی هستند که بر حسب ویژگی ها مواد اولیه که در ساخت آنها دخیل می باشد قیمت گذاری می شوند .

البته گاهی اوقات پیش می آید قیمت یک محصول در مقایسه با ویژگی های آن بسیار نامعقول می باشد و تفاوت زیادی بین کیفیت و قیمت محصول مورد نظر وجود دارد .

از آن جهت به هنگام خرید به طور کامل ویژگی ها و مواد اولیه محصولات مورد نظر را بررسی کنید و سپس قیمت آنها را با توجه به ویژگی هایی که دارند مورد بررسی قرار دهید .

در میان مبلمان های فضای باز در اکثر اوقات صندلی های پلاستیکی دارای قیمت پایین تر می باشند و صندلی های چوبی و حصیری به مراتب گران قیمت تر میباشند .

صندلی های فلزی باغی در دسته محصولات میان رده قرار دارند که البته می توان در بین آنها محصولاتی ارزان قیمت و همچنین گرانقیمت نیست پیدا کرد .

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که با پرداخت هزینه بالایی برای خرید یک مبلمان ویلایی حتماً یک محصول با کیفیت را خریداری نخواهید کرد .

به این دلیل که در برخی محصولات قیمت بالا فقط به دلیل برند و یا مارک محصول می باشد و شما می توانید محصولی به مراتب با کیفیت تر از آن را با قیمتی بسیار پایین تر تهیه کنید .

البته هر محصولی دارای کاربرد خاصی می باشد اگر در مکان نامناسب استفاده شود حتی اگر دارای کیفیت بالایی باشد و قیمت بالایی برای خرید آن پرداخت کرده باشید باسن می تواند کارایی مناسبی برای شما داشته باشد .

یک صندلی ارزان قیمت که به درستی مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با نیاز شما انتخاب شود ، به مراتب کاربرد بیشتر و بهتری از یک صندلی گران قیمت خواهد داشت که شما فقط به خاطر زیبایی ظاهری و قیمت بالای آن تهیه کرده اید .

پس دقت داشته باشید که همیشه گرانترین محصول صرفاً بهترین محصول نمی باشد .

 

منبع:ویلاسازه

مطالب خواندنی