برای آموزش گرامر انگلیسی از نوشتن فرار نکنید! - آکادمی روان

برای آموزش گرامر انگلیسی از نوشتن فرار نکنید! - آکادمی روان

تا زمانی که ننویسیم نمی‌توانیم کاری را شروع کنیم؛ مخصوصا اگر آن کار چالش‌برانگیز و برای ما مشکل باشد. آموزش گرامر انگلیسی یکی از بخش‌های یادگیری زبان است که بسیاری از زبان‌آموز‌ها از آن فراری هستند. همچنین بسیاری نیز از نوشتن یا Writing فرار می‌کنند زیرا رابطه مستقیم و غیرقابل انکاری با گرامر دارد. اما اگر لغات آجرهای یک ساختمان باشند، آنها روی ستون‌ها و پایه‌های قواعد زبان سوار می‌شوند. پس یادگیری گرامر انگلیسی نیز برای برقرار کردن این ستون‌ها و پایه‌ها الزامی‌ست. در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه بهتر گرامر انگلیسی را یاد بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

برای آموزش گرامر انگلیسی از نوشتن فرار نکنید!

تکرار مکررات؟ نه! می‌توانید آن را به مثابه تمرین ببینید. بارها گفته شده که یادگیری زبان و حفظ مهارت‌های آن نیازمند تکرار و تمرین مداوم است. آموزش گرامر زبان انگلیسی بیش از یادگیری هر بخش دیگری از این زبان نیاز به تکرار و تمرین خستگی‌ناپذیر دارد. حال چگونه این تکرار را انجام دهیم طوری که خسته‌کننده نباشد؟ با نوشتن!

مهم نیست چه‌قدر روی زبان انگلیسی تسلط دارید و چه‌قدر لغت و ساختار جمله بلد هستید، شروع به نوشتن به زبان انگلیسی آغاز راهی است که در مقصد آن استاد گرامر انگلیسی شده‌اید. برای استاد هر زبانی شدن باید بتوانید به آن زبان به خوبی و درستی بنویسید و نوشته‌های شما هستند که تبدیل به صحبت‌هایتان در آینده می‌شوند. مطالعه کنید: روش‌های یادگیری زبان انگلیسی با آکادمی روان

هر زبان‌آموزی در ابتدا اشکالات زیادی دارد، اما یادگیری که ترس ندارد، مگر نه؟ بنویسید، به اشتراک بگذارید، سوال کنید و رفع اشکال کنید. انقدر این پروسه را تکرار کنید تا رفته‌رفته بدون این‌که متوجه شوید، یک روز می‌بینید بدون اشکال دارید از گرامر زبان انگلیسی برای نوشتن به این زبان استفاده می‌کنید. در مورد هر چه که دوست دارید، بنویسید. به دنبال لغات بگردید، از هر فرصتی برای تبادل نظر درباره موضوعی که نوشته‌اید در کلاس‌ها استفاده کنید یا نوشته‌تان را برای کلاس ارائه دهید.

برای آموزش گرامر انگلیسی با دقت بخوانید و گوش بدهید

مطمئنا برای بهتر نوشتن هر فردی نیاز دارد تا در ابتدا تا می‌تواند بخواند و گوش بدهد. جدای از مطالعه کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی ، شرکت در کلاس‌ها، گوش دادن به جملات و دیالوگ‌ها در فیلم‌ها، سریال، موسیقی و غیره، شما هر کاری که برای یادگیری زبان انجام می‌دهید را باید با دقت تمام انجام بدهید تا متوجه قواعد و ساختار به کار رفته در متون و لغات بشوید. اگر دارید کتاب یا رمانی مطالعه می‌کنید و به ساختاری برمی‌خورید که برای‌تان غریبه است، سعی کنید با معنی لغات متوجه مفهوم جمله بشوید، سپس با تحقیق و جستجو و اگر به پاسخ نرسیدید، از آموزگار یا استاد زبان سوال کنید. مطلب مرتبط: دانلود آهنگ انگلیسی

با دقت شنیدن و خواندن باعث می‌شود قواعد زبان انگلیسی در ناخودآگاه شما شکل گرفته و زمانی که به‌صورت خودآگاه (با مطالعه، پرسش و پاسخ) گرامر را بیاموزید و آن را در نوشتن خود به کار بگیرید، دیگر هیچوقت فراموش‌اش نمی‌کنید.

برای آموزش گرامر انگلیسی خودتان را به چالش بکشید

شرکت در آزمون‌های دوره‌ای مختلف، تست زدن و شرکت در دورهمی‌های کتاب‌خوانی یا بحث و گفتگو، همگی شما را به چالش می‌کشند تا تبدیل زبان‌آموز بهتری بشوید. حل کردن سوال‌های مختلف به‌خصوص سوالات یا تست‌های کلوز تست (Cloze Test)، درک مطلب یا ترتیب ساختار جمله خیلی در یادگیری گرامر انگلیسی به شما کمک می‌کند. در واقع با این روش و پاسخ به این سوال‌ها، شما به‌طور خودآموز می‌توانید گرامر یاد بگیرید.

برای شرکت در بحث‌ها و تبادل نظرها نیز نیاز دارید جملات‌تان را واضح و درست بسازید و سپس آنها را بیان کنید. در نتیجه الزام به صحبت کردن نیز کمک به‌سزایی می‌تواند در یادگیری زبان و گرامر انگلیسی شما بکند. چهار مهارت اصلی یادگیری زبان یعنی خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، شنیدن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) مثل یک زنجیر به یکدیگر پیوسته و وابسته هستند و شما با تقویت هر بخش و یادگیری هر بخش از زبان عمومی مثل آموزش گرامر انگلیسی ، دارید به تقویت مهارتی دیگر نیز کمک می‌کنید. پس یادتان نرود که چه در نوشتن، چه در صحبت کردن و چه در خواندن یا شنیدن، همیشه خودتان را به چالش بکشید و به چالش پیش‌روی خود توجه ویژه‌ای کنید.

در نهایت، لازم است یادآوری کنیم که در یادگیری زبان باید نترس باشید. زبان وسیله ارتباط با دیگران است و برای این ارتباط از خواندن تا نوشتن و صحبت کردن، برای همگی نیازمند نشان دادن خود، به چالش کشیدن خود و دیگران هستیم. پس نه از نوشتن فرار کنید و نه از ماهر شدن در یادگیری گرامر انگلیسی. 

مطالب خواندنی