اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلستان

اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلستان

آیا به دنبال اخذ اقامت پس از تحصیل در انگستان هستید ؟ بسیاری از افرادی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند ، در فکر اخذ اقامت کشوری مربوطه پس از تحصیل نیز می باشند . ( حدودا 90 درصد آن ها ) . سوالات متعددی نیز ذهن این افراد را به خود مشغول ساخته است . به عنوان مثال : آیا این کار شدنی است ؟ احتمال اخذ اقامت پس از تحصیل ، چند درصد است ؟ چه راه هایی برای اخذ اقامت پس از تحصیل در خارج از کشور وجود دارد ؟ و سوالات بیشمار دیگر .

یکی از کشورهای مقصد تحصیلی که طرفداران بیشماری در کشور ما دارد انگلستان می باشد . و ما در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلستان ، امکان پذیر می باشد یا خیر ؟ پس با ما در این مقاله همراه باشید .

برای پاسخ دادن به این سوال و سایر سوالات در این زمینه در ابتدا می بایست با دو مفهوم و عبارت نزدیک به هم آشنا باشیم . این دو مفهوم عبارتند از اقامت و تبعیت .

اما چرا انگلستان ؟ انتخاب تحصیل در انگلستان توسط هزاران متقاضی به دلیل کیفیت بالای آموزشی و تجهیزات ارائه شده هنگام تحصیل در این کشور است . انگلستان همواره در صدر مقاصد تحصیلی قرار دارد و بسیاری از متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل در آن و همچنین زندگی در چنین کشوری می باشند . بنابراین انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی و سپس اخذ اقامت آن دور از ذهن نیست .

تفاوت بین تابعیت و اقامت در انگلستان

دو عبارت تابعیت و اقامت گرچه شباهت هایی به یکدیگر دارند ، اما از یکدیگر متفاوت می باشند . اقامت انواع متفاوتی دارد اما در اینجا منظور ما اقامت دائم می باشد . افرادی که دارای اقامت دائم یک کشور می باشند ، می توانند در هر زمان که بخواهند بدون نیاز به پیگیری مستمر ویزای آن کشور به آن کشور سفر کنند ، در آن اقامت داشته باشند تحصیل و کار کنند و یا هر زمان که بخواهند از آن کشور خارج شوند .

اما تابعیت فراتر از اقامت دائم می باشد و فرد علاوه بر موارد یاد شده بالا از حقوق و مزایای کامل اتباع آن کشور نیز برخوردار می باشد و به صورت عامیانه به طور مثال در کشوری مانند انگلستان ، مانند یک فرد انگلیسی بوده و از حقوق شهروندی آن ها برخوردار خواهد بود . مواردی چون حق رای و ...

با توجه به موارد یاد شده می توان متوجه شد که در ابتدا اقامت دائم اخذ می گردد و سپس تابعیت .

مزایای اخذ اقامت پس از تحصیل درانگلیس

در ابتدا باید نزد خود به این سوال پاسخ دهید که آیا این هدف آنقدر با ارزش است که برای رسیدن به آن تلاش کنم ؟! اگر به پاسخ مثبتی در این زمینه نرسیده اید می بایستی چند مورد از مزایای اخذ اقامت انگلیس را برای شما برشمارم .

  • امکان اشتغال با توجه به نوع ویزای دریافتی
  • زندگی در محیطی بین المللی با وجود تنوع فرهنگ ها ، زبان ها و عقاید
  • آینده شغلی مطمئن
  • بهره مندی رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان پس از اخذ اقامت دائم انگلستان
  • کیفیت بالای زندگی و امکانات رفاهی
  • و مزایای متعدد دیگر

ساده ترین راه برای اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلستان کدام است ؟

در میان تمام راه ها و روش های موجود ، ساده ترین و محبوب ترین راه موجود ، اخذ اقامت و اجازه کار در انگلیس ، پس از تحصیل دراین کشور است .

رایج ترین ویزاها برای رسیدن و اخذ اجازه کار در انگلستان و اخد اقامت کاری انگلیس  به شرح زیر است .

Tier 2 (General)

مدت اقامت این نوع ویزا 5 سال می باشد و امکان دریافت آن مستقیما به شغل و کارفرمای شما وابسته است . بنابراین امکان اخذ این ویزا برای افراد و فارغ التحصیلانی وجود دارد که از سازمان هایی جزو لیست حامیان Tier 2 می باشند ، پیشنهاد کاری دارند .

موقعیت شغلی مذکور می بایست حرفه ای بوده و حداقل حقوقی برابر ۲۰۸۰۰ پوند داشته باشد و یا میزان حقوق آن با صنعتی که در آن مشغول به کار است تناسب داشته باشد . این پیشنهاد شغلی می بایست حداکثر 4 ماه پس از فارغ التحصیلی ، اخذ شده باشد .

Tier 1 Graduate Entrepreneur

مدت اقامت این نوع ویزا 1 سال می باشد و امکان دریافت آن برای فارغ التحصیلانی میسر است که ایده های کسب و کار داشته باشند .

Tier5 GAE

مدت اقامت این نوع ویزا بین 1 تا 2سال می باشد و امکان دریافت آن برای فارغ التحصیلانی میسر است که مایل به کار ، تحقیق و آموزش می باشند  .

Tier 4 Doctorate Extension Scheme

مدت اقامت این نوع ویزا 1 سال پس از فارع التحصیلی می باشد و مناسب ان دسته از دانشجویانی است که در آستانه اتمام دکتری هستند و در جستجوس شغلی مناسب می باشند .

تغییر ویزای Tier 4 به ویزای Tier 2 امکان پذیر است اما برای این مهم نمی توان خارج از انگلستان اقدام کرد .

علاوه بر موارد یاد شده در بالا که جزو رایج ترین روش ها برای اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلستان می باشد ، راه های دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر با آن ها آشنا شوید .

مساله مهمی که در اینجا وجود دارد این است که توجه داشته باشید در صورت اقامت بیش از ۲ سال در خارج از انگلستان ، اجازه اقامت دائم فرد باطل می‌ گردد .

حال که با موارد و روش های مختلف اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلستان آشنا شدید بهتر است سراغ اخذ تابعیت انگلستان برویم .

اخذ تابعیت انگلستان

رسیدن به این مهم نیز درست به مانند اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در انگلستان نیازمند برآوردن شرایط خاص خود است . از جمله مهمترین این شرایط و الزامات می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • دارا بودن حداقل 5 سال سابقه زندگی در انگلستان و 12 ماه اقامت دائم انگلستان
  • ازدواج با فرد یا شهروند انگلیسی و زندگی مشترک با وی به مدت بیش از 3 سال در انگلستان
  • متولد شدن در انگلستان
  • تبعه قانونی بودن والدین شما

نتیجه گیری : مورد اول در میان تمامی موارد یاد شده با موضوع این مقاله ارتباط بیشتری دارد . بنابراین می توان به این نتیجه رسید که تحصیل در انگلستان می تواند پل مستحکمی برای شما برای اخذ اقامت دائم انگلستان باشد که به  مزایای این مهم در این مقاله پرداخته شد .

اگر به دنبال تحصیل در انگلستان و پس از آن اخذ اقامت دائم انگلستان هستید و برای رسیدن به این مهم به کمک و همراه  نیاز دارید ، کافیست با موسسه اعزام دانشجو Studyunique به شماره تماس ( 02188679874 , 02191008008 ) تماس گرفته و از مشاوره رایگان یا تخصصی مشاورین خبره این موسسه بهره مند گردید . یکی از خماتی که این موسسه ارائه می دهد اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان و اخذ اقامت دائم انگلستان می باشد که شما به راحتی می توانید برای رسیدن به این مهم از تخصص موسسه اعزام دانشجو Studyunique بهره مند گردید .

منبع : www.gov.uk ، www.Studyunique.com

مطالب خواندنی