بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای آیلتس

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای آیلتس

بهترین سبک یادگیری زبان انگلیسی برای آیلتس

کسب نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس هدف بزرگ بسیاری از افراد است اما کمتر کسی می‌داند برای دستیابی به این هدف چه باید کرد. حقیقت این است که برنامه ریزی صحیح، تمرین و تکرار و نظم در یادگیری از مهمترین اصولی است که باید رعایت کنید تا نمره لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های معتبر را به دست آورید. بدون آموزش صحیح و استفاده از منابع آموزشی جدید هم نمی‌توان به این هدف دست پیدا کرد. کاملا مشخص است بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای آیلتس مراحل مختلفی دارد که در این مطلب سعی کردیم به زبان ساده در چند گام برای شما شرح دهیم.

 

 گام نخست، شناخت صحیح آیلتس و انتخاب مناسب

آزمون آیلتس به دو شکل آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود، قبل از هرچیز باید شناخت کافی از این دو داشته باشید که در آزمون مناسب خود شرکت کنید. آزمون آیلتس جنرال بیشتر برای افرادی که قصد کار و زندگی در کشورهای خارجی را دارند مناسب است و اخذ ویزاهای کاری را ساده‌تر می‌کند. هرچه نمره بالاتری داشته باشید شانس اینکه موفق به دریافت ویزا شوید افزایش پیدا می‌یابد.

آزمون آکادمیک برای آن دسته از افراد که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند گزینه بهتری است و سوالات آن هم به نحوی طراحی شده که آمادگی فرد برای تعامل در دانشگاه و گذراندن واحدهای درسی را می‌سنجد.

آزمون آیلتس در چهار بخش اصلی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن برگزار می‌شود و تنها افرادی که در تمامی این چهار مهارت امتیاز خوبی کسب کنند نمره بالای آیلتس را دریافت می‌کنند. برای کسب امتیاز کافی لازم است تا آموزش حرفه ای در مهارت هایی که در ادامه لیست کرده ایم داشته باشید:

 

·        آموزش رایتینگ آیلتس

·        آموزش ریدینگ آیلتس

·        آموزش لیسنینگ آیلتس

·        آموزش اسپیکینگ آیلتس

 

گام دوم، داشتن روش مطالعه و تمرین درست

زبان انگلیسی فرار است این جمله‌ای است که از دوران مدرسه تا امروز بارها شنیده‌ایم اما کمتر کسی راهکار عملی برای مقابله با آن ارائه می‌دهد. رمز موفقیت در داشتن روس مطالعه و تمرین صحیح است. باید زمانی را صرف یادگیری مباحث جدید بکنید و همزمان زمانی را هم برای یادآوری مباحثی که تازه فراگرفتید اختصاص دهید.

هر مبحث جدیدی که یاد می‌گیرید اعم از لغات جدید، نکات گرامری یا تکنیک‌های پاسخ‌دهی سوالات باید بعد از ۲۴ ساعت یادآوری شوند. بعد از آن هم باید در بازه‌های زمانی مشخص به همان مبحث مراجعه کنید تا ماندگاری آن در ذهن شما افزایش یافته و ماندگار شود.

·        خلاصه نویسی راهکار عملی عالی دیگری است که کمک می‌کند قدرت تحلیل ذهن خود را ارتقا دهید و در کنار آن مباحث را عمیق‌تر یاد بگیرید. در نظر داشته باشید مهم ترین مهارتی که به تمرین زیاد برای مسلط شدن نیاز دارد مهارت شنیداری بوده و نیاز است تا به صورت حرفه ای از مباحث مربوط به آموزش لیسنینگ آیلتس استفاده کنید.

 

 

گام سوم، هدف‌گذاری صحیح و برنامه ریز برای تحقق آن

باید دقیقا بدانید برای دستیابی به اهداف خود لازم است چه نمره‌ای را کسب کنید. کسی که هدف دستیابی به نمره ۷ را برای خود تعیین کرده برنامه متفاوتی با کسی که کسب نمره ۵ برای او کفایت می‌کند خواهد داشت. کسی که می‌خواهد در آزمون صحبت کردن و نوشتن نمره عالی کسب کند باید برای دستیابی به آن برنامه ریزی مشخصی داشته باشد.

 

هدف گداری در آیلتس

ارزیابی مهارت‌های زبانی هم از دیگر مواردی است که باید جدی بگیرید، قبل از هر چیز باید واقع‌بین باشید و دریک آزمون تعیین سطح استاندارد شرکت کنید. بعد از اینکه دید درستی از وضعیت خود پیدا کردید و نقاط قوت و ضعف شما ارزیابی شد وقت مطالعه و تمرین فرا می‌رسد.

بعد از چند هفته یا چند ماه تمرین باید مجددا در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و پیشرفت شما ارزیابی شود در این صورت هدف‌گذاری شما عاقلانه‌تر بوده و خیلی راحت‌تر می‌توانید برای دستیابی به اهداف خود برنامه ریزی کنید.

 

گام چهارم، انتخاب یک دوره آموزشی مناسب

در حال حاضر دوره‌های آموزشی متنوعی در دسترس شما قرار دارد، شرکت در یک دوره جامع متناسب با سطح زبان انگلیسی شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر برای آزمون آیلتس آماده شوید و از راهنمایی‌های یک مدرس حرفه‌ای برای افزایش کیفیت یادگیری خود بهره ببرید.

افرادی که قبلا در این آزمون شرکت کردند و نمره قابل قبولی هم به دست آوردند تجارب ارزشمندی دارند که به شما کمک می‌کند مسیر موفقیت را راحت‌تر طی کنید. اگر با تجارب آن‌ها آشنا شوید اشتباهاتی که مرتکب شدند را تکرار نمی‌کنید و حتما می‌توانید با جدیدترین منابع آموزشی آشنا شوید.

متدهای آموزش زبان انگلیسی هم بسیار متنوع هستند اگر در یک دوره مدرن و جامع شرکت کنید می‌توانید از جدیدترین شیوه‌های آموزشی استفاده کنید تا بهترین نمره را به دست آورید. شیوه یادگیری خوشه‌ای متد کاربردی مدرنی است که به جای تاکید بر کلمات جایگاه آن‌ها را در کنار یکدیگر بررسی می‌کند. استفاده از این روش یادگیری شانس کسب نمره بالا در آیلتس را افزایش می‌دهد. پیشنهاد ما به شما این است که برای شروع از آموزش ریدینگ آیلتس آکادمی تات استفاده کنید.

 

 

گام پنجم، افزایش اعتماد به نفس

برای یک غیر انگلیسی زبان صحبت کردن به زبان انگلیسی و برقراری ارتباط با انگلیسی زبان‌ها می‌تواند استرس زیادی به همراه داشته باشد که در طول جلسه امتحان یک سم خطرناک است. کسانی که آمادگی ذهنی و روحی شرکت در این آزمون را نداشته باشند علارغم دانش بالا شانس زیادی برای کسب نمره عالی نخواهند داشت.

اعتماد به نفس در آیلتس

اطراف خود را با کتاب‌ها، پادکست‌ها و حتی فیلم یا موسیقی انگلیسی پر کنید، اگر بتوانید به زبان انگلیسی فکر کنید و حتی هرچیزی که می‌بینید را به انگلیسی بیان کنید به مرور اعتماد به نفس بیشتری برای انگلیسی صحبت کردن به دست می‌آورید.

حتی جملات انگیزشی لازم برای افزایش اعتماد به نفس خود را هم به انگلیسی بنویسید و در اطراف‌تان قرار دهید تا ترس شما از انگلیسی حرف زدن از میان برود. زمانی که گوش و چشم شما به انگلیسی عادت کند دیگر خیلی راحت‌تر می‌توانید به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

گام ششم، آشنایی با شرایط روز آزمون

اگر بدانید چه چیزی انتظار شما را می‌کشد و همه چیز را پیش بینی کنید با عوامل پیش بینی نشده و غیر منتظره مواجه نمی‌شوید و شرکت در آزمون آیلتس برای شما راحت‌تر می‌شود. رعایت نکات کلی مثل حضور به موقع در محل برگزاری آزمون، به همراه داشتن کارت شناسایی و آماده کردن وسایل شخصی قبل از روز آزمون هم همگی به حضور قدرتمند‌تر در آزمون کمک می‌کند.

 

حقیقت این است که بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای آیلتس فرمول خاصی ندارد. هر فردی متد خاص خود را برای یادگیری دارد که به مرور زمان آن‌ها را شناسایی کرده و بکار می‌گیرد. مطالعه در مورد موضوعات مختلف به زبان انگلیسی، آشنایی با مباحث روز و گوش دادن به رادیوهای انگلیسی زبان هم به شما کمک می‌کند بیشتر با فضا آشنا شوید. یک دوره آموزشی باکیفیت هم به شما کمک می‌کند با نمونه سوالات آزمون آشنا شوید و با آمادگی کامل در جلسه حضور پیدا کنید. فراموش نکنید کسب نمره عالی در آزمون آیلتس یک هدف دستیافتنی است به شرط آنکه به خودتان ایمان داشته باشید و به اندازه کافی تلاش کنید.

 

 

مطالب خواندنی