بررسی دو جراحی لیفت شقیقه و تزریق چربی

بررسی دو جراحی لیفت شقیقه و تزریق چربی

لیفت شقیقه و تزریق چربی از عمل‌های زیبایی به شمار می‌روند که افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. این دو جراحی با ایجاد تغییراتی در چهره و بدن، ظاهر افراد را شاداب‌تر و زیباتر می نمایند. اگر قصد انجام این دو جراحی را دارید، باید در ابتدا اطلاعات کلی را راجع به آنها داشته باشید و با آگاهی کامل نسبت به انجام آنها اقدام نمایید. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و مزایای و عوارض این دو عمل می پردازیم.

لیفت شقیقه

کهولت سن و دلایل ارثی از جمله مواردی هستند که مقدار چربی‌های موجود در لایه‌های زیر پوست را کم می‌کنند. در این حالت پوست از حالت کشسان و ارتجاعی خود به تدریج خارج می‌شود و فرمی شل و افتاده به خود می گیرد.

لیفت شقیقه از انواع جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود که جهت زیبا کردن فرم ابرو‌ها برای این افراد صورت می‌گیرد. این عمل در انواع کلینیک زیبایی برای متقاضیان انجام می‌شود. با این عمل می‌توان فرم و حالت چشم و ابرو‌ها را به صورتی جذاب‌تر نمود.‌ در حقیقت با انجام عمل لیفت شقیقه چشم‌های افراد درشت‌تر خواهند شد و فاصله چشم‌ها و ابرو‌ها نیز به طور صورت استاندارد قرار خواهد گرفت.

لیفت شقیقه می‌تواند افزون بر لیفت و بالا بردن ابروها، چین و چروک‌های پنجه کلاغی را برطرف نماید و در نهایت چهره‌ای جوانتر و جذاب تری را خواهید داشت.

لیفت شقیقه سبب می‌شود تا تقارن و تعادل همیشگی در بخش بالایی چهره شما ایجاد شود. نتایج حاصل از این جراحی، به صورت دائمی خواهد بود و از دوام و ماندگاری مطلوبی نیز برخوردار می‌باشد. در نتیجه هیچ گونه احتیاجی به تکرار درمان و یا درمان‌های مشابه آن نخواهید داشت.

هزینه‌های جراحی لیفت شقیقه تحت تاثیر فاکتورهای متفاوتی می‌تواند تغییر کند. در ادامه به بررسی چند مورد از این عوامل می پردازیم:

  • مقدار پیچیدگی و سختی جراحی لیفت شقیقه
  • سن و نوع شرایط جسمانی افراد
  • مقدار کشش پوست صورت در نواحی شقیقه
  • میزان هزینه‌های عمل (جراح و پرسنل)
  • مقدار هزینه تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای عمل

این عمل در کنار مزایایی که دارد، از عوارض خاص خود نیز برخوردار می‌باشد. عوارض ناشی از این عمل، خفیف بوده و دوره نقاهت آن را کوتاه مدت است. به گونه‌ای در مدت زمان کمی بیماران به طور کامل بهبود خواهند یافت.

بیماران ممکن است پس از عمل دچار دردهای سبک و مختصری در نواحی جراحی شوند. عوارض مواد بیهوشی نیز از علائم پس از جراحی با بیهوشی کامل می‌باشد که افراد تا مدتی دچار گیجی، تهوع و سردرد‌های کم و بیش خواهد بود.

البته این موارد در زمان کوتاهی از بین می‌روند و فرد سلامتی خود را کاملا بدست خواهد آورد. در محل بخیه‌ها امکان دارد شاهد خونریزی‌های کم، مختصر و موقت باشیم. همچنین تورم در نواحی بخیه‌ها از عوارض این جراحی هستند که در اثر مرور زمان از بین خواهند رفت. برای انجام این جراحی، باید از مهارت و تجربه پزشک خود و امکانات کلینیک زیبایی مورد نظرتان اطمینان کامل را کسب نمایید.

تزریق چربی

تزریق چربی از جمله جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. با استفاده از این روش با یک تیر، دو نشان زده می‌شود. با انجام این روش، چربی‌های اضافی موجود در بدن برداشته می‌شود که در این صورت کاهش وزن در افراد را شاهد خواهیم بود. در ادامه از این چربی‌ها جهت فرم دهی و گاها افزایش سایز و حجم دیگر نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. این روش از تاثیرگذارترین راهکار‌های حجم دهی و جوانسازی پوست افراد به شمار می‌رود که در چند سال اخیر بسیار مورد استفاده بوده است.

برداشت چربی به طور معمول از بخش هایی از بدن همانند اطراف باسن، پهلو و یا شکم انجام می‌شود و تزریق آن نیز به نواحی پیرامون چشم ها، گیجگاه، پیشانی، لب، چانه، گونه و خط خنده و سایر بخش‌های بدن که به تزریق چربی احتیاج دارند، صورت می‌گیرد.

با کمک تزریق چربی می‌توان چین و چروک‌های عمیق نواحی صورت و گردن را برطرف نمود. همچنین می‌توان فرم لب‌ها و گونه‌ها را تغییر داد و زاویه سازی صورت را نیز انجام داد. نواحی توخالی صورت نظیر گودی زیر چشم نیز با تزریق چربی بهبود خواهند یافت.

التهاب، کبودی، تورم و قرمزی از عوارض ناشی از تزریق چربی در این نواحی به شمار می‌رود. البته میزان این عوارض در همه افراد به یک میزان نیست و شدت آن بسته به شرایط بدنی فرق خواهد کرد. چرا که واکنش بدن و شیوه زندگی افراد شبیه یکدیگر نمی‌باشد. به عنوان نمونه، آن دسته از افرادی که رژیم گیاهخواری دارند، دیرتر از سایر افراد بهبود پیدا می‌کنند.

میزان هزینه تزریق چربی برای افراد متقاضی این جراحی غیر تهاجمی، از اهمیت بالایی برخوردار است. هزینه تزریق چربی بر مبنای عوامل متفاوتی متغیر است. هزینه پزشک و کلینیک زیبایی، مقدار تزریق چربی و بخش‌های مد نظر، تعداد دفعات تزریق چربی و میزان هزینه‌های جانبی قبل و پس از عمل از فاکتور‌های موثر بر هزینه تزریق چربی در بیماران می‌باشند.

در مجموع این روش نسبت به دیگر روش‌های مشابه خود از هزینه‌های پایین تری برخوردار می‌باشد. اگر قصد انجام این عمل را دارید، می بایست از تجربه و مهارت جراح مورد نظرتان و کیفیت و تجهیزات کلینیک زیبایی اطمینان کافی را داشته باشید.

سخن پایانی

پیشتر به بررسی دو عمل زیبایی لیفت شقیقه و تزریق چربی پرداختیم. این دو جراحی با وجود اینکه از هزینه پایین تری نسبت به سایر عمل‌ها برخوردار هستند، اما تغییرات محسوسی را در صورت و بدن افراد ایجاد می‌کنند. بهتر است در صورت تمایل برای انجام این دو جراحی، حتما از مهارت جراح خود و کیفیت کلینیک زیبایی مورد نظرتان مطمئن شوید. با توجه به این نکات می‌توانید نتایج جراحی را تضمین نمایید.

برگرفته از وب سایت https://clinicmah.com/

مطالب خواندنی