کدام موسسه بیشترین قبولی تیزهوشان را دارد؟!

کدام موسسه بیشترین قبولی تیزهوشان را دارد؟!

این روزها نام مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد بیش از پیش به گوش می‌رسد و خانواده‌های زیادی علاقه دارند تا فرزندانشان در این مدارس تحصیل کنند. امروز در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی که پیش از ثبت نام در مدارس تیزهوشان باید بدانید را به شما بگوییم و سپس راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان را با هم بررسی نماییم و در پایان بهترین آموزشگاه تیزهوشان که بیشترین قبولی را در آزمون ورودی داشته است، به شما معرفی نماییم، پس حتما تا انتها همراه ما بمانید.

مدارس تیزهوشان چه نوع مدارسی هستند؟

مدارس تیزهوشان که با نام‌های دیگری همچون سمپاد، علامه حلی برای پسران و فرزانگان برای دختران نیز شهرت دارد، زیر نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سمپاد هستند. این مدارس به منظور شناسایی، رشد و پرورش دانش آموزان بااستعداد به وجود آمده اند و با امکانات و خدمات خوبی که در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند، جز بهترین مدارس سطح کشور هستند.

چرا مدارس تیزهوشان بهترین مدارس سطح کشور هستند؟

ویژگی‌های زیادی باعث شده است تا مدارس تیزهوشان به عنوان بهترین مدارس سطح کشور شناخته شوند که در اینجا به برخی از آنان پرداخته ایم:

1. کیفیت بالای آموزش: دبیران و اساتیدی که در مدارس تیزهوشان تدریس می‌کنند، بهترین دبیران سطح کشور هستند و معمولا با شیوه‌های نوین آموزشی و قدرت کلام بالایی که دارند مطالب را به صورت عمیق و پایه‌ای به دانش آموزان، تدریس می‌کنند. علاوه بر این، تمامی نکات تستی و تشریحی و هر آنچه برای آزمون سراسری کنکور لازم دارید، توسط اساتید به شما گفته می‌شود تا شما از هر گونه کلاس آموزشی بی نیاز شوید.

2. کادر اجرایی و مدیریتی قوی: مدیریت و کادر اجرایی مدارس تیزهوشان بسیار عالی و کاربلد هستند و با نظم و دیسیپلین، امور مختلف را انجام می‌دهند.

3. پشتیبان و مشاوره تحصیلی: معمولا در مدارس تیزهوشان برای هر پایه تحصیلی یک مشاور تحصیلی وجود دارد تا وضعیت تمام دانش آموزان به طور جدی و مستمر پیگیری شود و دانش آموزان بتوانند با داشتن یک برنامه درست و اصولی در جهت کسب نتایج برتر گام بردارند.

4. فعالیت‌های فوق برنامه: دانش آموزان علاقه‌مند‌ می‌توانند در فعالیت‌های فوق برنامه همچون المپیادهای علمی و یا جشنواره‌های مختلف علمی شرکت کنند که در این راستا کلاس‌هایی نیز برای دانش آموزان داوطلب برگزار می‌شود.

5. بیشترین آمار قبولی: طبق اعلام رسمی آموزش و پرورش و سمپاد، در سال گذشته 72.5% رتبه برترهای کنکور در مدارس تیزهوشان تحصیل داشته اند. این در حالی است که سهم مدارس تیزهوشان از کل مدارس سطح کشور حدود 1% است!

6. شهریه مناسب: شهریه مدارس تیزهوشان در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی برتر حدودا یک چهارم است و این موضوع باعث می‌شود تا والدینی که نمی‌خواهند زیر بار هزینه‌های چند صد میلیونی برای مدارس غیرانتفاعی بروند، مدارس تیزهوشان را انتخاب کنند.

از چه مقطعی می‌توان وارد مدارس تیزهوشان شد؟

مدارس تیزهوشان در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم وجود دارند و داوطلبان برای قبولی در این آزمون باید از پایه ششم به هفتم و یا نهم به دهم اقدام کنند. پیشنهاد ما به شما مقطع ورودی هفتم یا همان تیزهوشان ششم به هفتم است؛ زیرا تعداد داوطلبان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب کمتر از داوطلبان تیزهوشان نهم به دهم است. همچنین ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم، بیشتر از تیزهوشان نهم به دهم است.

جالب است بدانید که شما با قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم، دیگر نیازی ندارید که در پایه نهم به دهم مجددا در آزمون ورودی شرکت کنید و صرفا با داشتن معدل بالای 18 می‌توانید در مقطع متوسطه دوم تیزهوشان ادامه تحصیل بدهید.

چگونه در تیزهوشان قبول شویم؟

چگونه در تیزهوشان قبول شویم؟ - کدام موسسه بیشترین قبولی تیزهوشان را دارد - موسسه موفقیت

با وجود توضیحات بالا، احتمالا شما هم ترغیب به تحصیل خود و یا فرزندانتان در این مدارس شده باشید اما قبولی در آزمون تیزهوشان کار چندان راحتی نیست! در اینجا قصد داریم راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان را به شما آموزش دهیم:

1. اطلاع دقیق از منابع و مباحث آزمون: برای قبولی و موفقیت در هر آزمونی لازم است که پیش از شرکت در آزمون اطلاع دقیقی از مباحث و منابع آن آزمون داشته باشید. برای مثال آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل مباحث هوش و استعداد تحلیلی است و هدف آن سنجش میزان هوش، خلاقیت و استعداد دانش آموزان است که برای آموزش آن می‌توانید از دوره هوش و استعداد تحلیلی ششم استفاده کنید. برخلاف این آزمون، آزمون تیزهوشان نهم به دهم علاوه بر هوش و استعداد تحلیلی، شامل استعداد تحصیلی نیز می‌باشد که از دروس علوم، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، قرآن و معارف اسلامی و مطالعات اجتماعی پایه هشتم و نهم مطرح می‌شود.

2. برنامه ریزی دقیق و اصولی: پس از اطلاع از منابع آزمون، باید برای قبولی در آزمون ورودی یک برنامه ریزی اصولی و منطبق بر توانایی‌های خودتان تدوین کنید. برای انجام این کار توصیه می‌کنیم در ابتدا از مشاورین تحصیلی کمک بگیرید.

3. کتب آموزش تیزهوشان: کتاب‌ها و جزوات آموزشی مختلفی ویژه آزمون ورودی تیزهوشان و سایر مدارس در کتابفروشی‌ها وجود دارد که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در جهت تقویت مهارت آزمون ورودی تلاش کنید.

4. حل تمرین و تست: هر چقدر که شما تست و تمرین بیشتری در جهت تقویت خود برای آزمون ورودی حل کرده باشید، مهارتتان افزایش یافته و در نتیجه شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت.

5. آزمون شبیه ساز تیزهوشان: شرکت در آزمون‌های شبیه ساز ورودی تیزهوشان شما را با نحوه طرح سوالات و زمانبندی آشنا می کند و علاوه بر این شما می‌توانید خودتان را محک زده و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.

بهترین راهکار برای قبولی در تیزهوشان و آزمون ورودی، ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون ورودی!

بهترین راهکار برای قبولی در تیزهوشان و آزمون ورودی - کدام موسسه بیشترین قبولی تیزهوشان را دارد - موسسه موفقیت

شما می‌توانید تمامی موارد گفته شده فوق را تنها با شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان داشته باشید و به قول معروف با یک تیر چند نشان بزنید. موسسات و آموزشگاه‌های مختلفی در سطح کشور وجود دارند که در زمینه آزمون ورودی فعالیت دارند. شما می‌توانید با انتخاب یک موسسه آموزشی با کیفیت، نیمی از راه قبولی را طی کنید که در ادامه به این مورد نیز پرداخته ایم.

بهترین آموزشگاه تیزهوشان در ایران کجاست؟

معیارهای مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید برای انتخاب آموزشگاه مناسب برای آموزش تیزهوشان از آن‌ها استفاده نمایید:

  • آمار قبولی سال‌های گذشته
  • کیفیت اساتید و کادر اجرایی
  • وجود یا عدم وجود پشتیبانی و مشاوره
  • نظرات دانش آموزان سال‌های قبل
  • برگزاری یا عدم برگزاری آزمون شبیه ساز
  • هزینه و شهریه
  • حضوری یا آنلاین بودن
  • موقعیت مکانی
  • و ...

با در نظر گرفتن موارد فوق و تحقیق و بررسی‌های لازم، ما به موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران رسیدیم. موسسه موفقیت زیر نظر آموزش و پروش منطقه 4 است و در سال‌های اخیر آمار قبولی بالای 80% داشته است. همچنین دبیران و اساتید این آموزشگاه جز بهترین اساتید در زمینه آزمون ورودی هستند و خودشان تجربه کار در مدارس تیزهوشان و برتر را دارند. کلاس‌های موسسه موفقیت به سه شکل حضوری، آنلاین و دوره آفلاین برگزار می‌شود که شما با توجه به شرایط خودتان می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

علاوه بر این نظرات اکثر دانش آموزان و اولیا در رابطه با آموزشگاه موفقیت مثبت است و این آموزشگاه با خدمات ویژه‌ای همچون آزمون شبیه ساز، پشتیبانی و مشاوره، کلاس رفع اشکال، کلاس تحلیل آزمون و ... که در اختیار شما قرار می‌دهد، به بهترین شکل شما را برای آزمون ورودی تیزهوشان و سایر مدارس برتر آماده می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس‌ها به وب سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس حاصل فرمایید.

کلام پایانی

امیدواریم این مقاله مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و شما اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با آزمون تیزهوشان کسب کرده باشید. در این مقاله در ابتدا توضیح مختصری از مدارس تیزهوشان داده شد و مزایای تحصیل در این مدارس بررسی شدند؛ سپس راهکارهایی برای قبولی در آزمون به شما آموزش داده شدند. به امید موفقیت شما (:

مطالب خواندنی