دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 64816
ترجمه فارسی عنوان مقاله

تالاب ها یک سیستم سقف سبز موثر

عنوان انگلیسی
Wetlands are an effective green roof system
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
64816 2013 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Building and Environment, Volume 66, August 2013, Pages 141–147

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2. مواد و روش ها

2.1 سایت تحقیقاتی

۲.۲. انتخاب گونه های گیاهی

۲.۳. آزمایش تجربی

1.3.2. آزمایش مخزن

شکل 1. تصاویر و نمایش مقطعی از مخازن و تالاب.

3.3.2 تحمل سیل و خشکسالی 

4.3.2.حداقل آزمایش آبیاری 

4.2. تجزیه و تحلیل خاک و گیاه 

2.5. دما، رطوبت و بارش 

6.2آنالیز آماری

۳. نتایج

1.3. دما، رطوبت و بارش

3.2 تبخیر ماهانه از مخازن و نوسانات عمق آب زمین باتلاقی

شکل ۲. دمای میانگین ماهانه و بارش در سقف وتالاب ها . متوسط دمای هوا برای ماه مه میانگین ۲۰ روز است. متوسط درجه حرارت تالاب برای ماه می و سپتامبر به معنای ۱۰ روز است. داده های دمای خارجی توسط اداره هواشناسی کره ارائه شد که از نزدیک ترین ایستگاه هواشناسی به محل مطالعه (ایستگاه Sillim، ۲ کیلومتر فاصله)گرفته شده بود.

۳.۳. نرخ بقا گیاهان پس از سیل، خشکسالی و کنترل آبیاری 

4.3. زیست توده و C و N از گیاهان 

۴. مباحثه 

شکل ۳. تبخیر ماهانه و عمق آب مخازن پشت بام و تالاب. A: کل تبخیر ماهانه مخازن، B: نوسان ماهانه آب و الگوی آبیاری تالاب. میله ها و میله های خطای میانگین  SE  پنج  تکرار را نشان می دهند؛ حروف مختلف تفاوت های قابل توجهی را در سطح ۰.۰۵ نشان می دهند. کل مقدار تبخیر برای ماه می کل ۲۰ روز است. 

شکل ۴. نرخ بقا گیاهان پس از سیل یا خشکسالی. A: میزان بقا گیاهان با مدت زمان وقوع سیل، B: میزان بقا گیاهان با مدت زمان خشکسالی

جدول ۱: دوره بقا گیاهان با روش های مختلف آبیاری.

شکل ۵. زیست توده گیاهان. A: زیست توده گیاهان کشت شده در مخزن، B: زیست توده گیاهان کشت شده در تالاب. میله ها و میله های خطا، میانگین SE از ده تکرار را نشان می دهند

جدول 2. C و N محتوای گیاهی پس از برداشت

۵. نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
بام سبز ؛ تالاب؛ درجه حرارت؛ تبخیر؛ آبیاری؛ خدمات اکولوژیک
کلمات کلیدی انگلیسی
Green roof; Constructed wetland; Temperature; Evaporation; Irrigation; Ecological services
ترجمه چکیده
بامهای سبز اخیرا به عنوان وسیله ای برای کاهش جذب انرژی خورشیدی در تابستان و کاهش اتلاف گرما در زمستان بویژه در مناطق شهری با فضای محدود برای باغبانی، توجه زیادی به خود جلب کرده اند. سقف های تالاب با دمای ثابت بیشتر از سیستم های زمینی به دلیل انتقال حرارت کم و ظرفیت ذخیره سازی بالا نگهداری می شوند. ما دریافتیم که پشت بام های تالاب به ویژه در کاهش درجه حرارت سیستم های سقف سبز در روزهای داغ، موثر هستند. گیاهان تالاب دارای نرخ تبخیر بالایی هستند که با توانایی آن ها برای خنک کردن ساختمان ها مرتبط است. تالاب قابلیت حفظ آب بسیار عالی دارد و نیاز به کم تر از ۴۰۰ لیتر/ متر مربع آب آبیاری در کل فصل رشد دارد که کم تر از ۲۰ درصد از نیاز آبیاری مورد انتظار برای سیستم های زمینی بر روی پشت بام های سبز بود. تالاب های گونه ای از نژاد ماکروفیت تحمل بالای سیل و خشکسالی را نشان دادند و پتانسیل بالایی برای بازسازی به وسیله ریزوم ها نشان داد و پیشنهاد نگهداری آسان را داد. گیاهان رشد یافته در ساختار تالاب انباشته از زیست توده هستند که می توانند به کاهش کربن بر روی پشت بام ها خدمت کنند، در صورتی که عمق آب زیر ۳۰ سانتیمتر باشد، از ظرفیت تحمل سقف بالاتر نخواهد رفت. سقف های ساخته شده از تالاب منافع گرمایی، میزان پایین آبیاری مورد نیاز، تحمل بالای خشکسالی و سیل و ظرفیت های کنترل سیل را ارائه می دهند. آن ها هم چنین می توانند به نزول(سینک) کربن عمل کنند، مدیریت آن ها آسان است و خدمات اکولوژیکی دیگر را فراهم می کنند. بنابراین، تالاب های ایجاد شده یک انتخاب منطقی برای سیستم های سقف سبز هستند.
ترجمه مقدمه
توسعه شهری محیط را به طرق مختلف تغییر می دهد، از جمله افزایش دما در شهرهای بالاتر از مناطق اطراف. این "اثر جزیره گرمایی " ناشی از اصلاحات چشم اندازی است که سطوح سبز را با ساختمان ها و پیاده روها جایگزین می کنند. این سازه ها از موادی ساخته می شوند که گرما را بیش از سطوح طبیعی حفظ می کنند. علاوه بر این ساختمان ها آلاینده های گازی را تخلیه می کنند که الگوهای عادی جریان هوا را محدود می کنند. فضاهای سبز که برای صرفه جویی این اثرات به طور همزمان ضروری هستند، ناپدید می شوند. با توسعه سریع آن به سومین شهر بزرگ جهان، سئول، کره، یکی از بالاترین نرخ های افزایش دما در چند دهه گذشته را تجربه کرده است ۱. توسعه مناطق سبز می تواند تا حدودی اثر جزیره گرمایی را کاهش دهد. با این حال، در اغلب موارد، فضای موجود برای پشت بام های سبز و دیوارهای بیرونی ساختمان ها محدود می شود [ ۲ ]. باغبانی پشت بام می تواند برای ایجاد پشت بام های سبز و زنده که انتظار می رود جذب انرژی خورشیدی بیش از حد شود، به کار رود. بنابراین منجر به صرفه جویی قابل توجه در انرژی مورد استفاده برای تهویه هوا در تابستان می گردد [ ۳ ]. بامهای سبز همچنین به عنوان عایق بندی در هوای سرد عمل می کنند [ ۴ ]. همچنین، پشت بام های سبز مزایای هزینه های اجتماعی دیگری همچون کاهش کربن، بهبود کیفیت هوا، ارائه فضای تفریحی و ایجاد زیستگاه را دارند [۵]. روش های سقف سبز با مطالعات گونه های مناسب و رسانه های در حال رشد [ ۳، ۶ e۸ ]، طراحی سیستم [ ۹، ۱۰ ]، خواص حرارتی و انرژی [ ۱۱، ۱۵ ]، و اثرات اقتصادی و زیست محیطی پیشرفت کرده اند [ ۱۴، ۱۵ ]. با این حال استفاده ممکن از گیاهان و سیستم های تالاب برای پشت بام های سبز تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. گونه های گیاهی سازگار با خشکسالی (genus Sedum)در حال حاضر برای پر کردن پشت بام های سبز مورد علاقه هستند [ ۱۶ ]. در مقایسه، مانع آبی ارئه شده توسط سیستم سقف تالاب باید نسبت به لایه استفاده شده برای سیستم های سقف سبز خاکی، تبخیر و ویژگی های عملکرد عایق بندی بهتری داشته باشد. ظرفیت نگهداری آب بیشتر گیاهان تالاب به دلیل حداقل اشباع با آن ها، اثربخشی آن ها را افزایش می دهد. بنابراین، استفاده از زمین های مرطوب برای پشت بام های سبز، مزایای متمایزی را در مقایسه با آن هایی که توسط سیستم های سقف سبز سنتی فراهم شده اند، ارایه می دهد. مزایای اضافی ایجاد تالاب در مناطق شهری شامل بهبود در کیفیت هوا، مقررات میکرو کلیم، کاهش نویز و ارزش فرهنگی تفریحی می باشد [۱۷]. برای ارزیابی این مزایا، ما تحمل و عملکرد چندین گونه تالاب تحت شرایط پشت بام را مورد مطالعه قرار دادیم. سپس یک تالاب با مقیاس آزمایشی ایجاد کردیم تا عملکرد و ویژگی های واقعی را تحت شرایط پشت بام آزمایش کنیم.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  تالاب ها یک سیستم سقف سبز موثر

چکیده انگلیسی

Green roofs recently have garnered much attention as a means to reduce both the absorption of solar energy in summer and heat loss in winter, especially in urban areas with limited space for gardening. Constructed wetland roofs maintain more stable temperature profiles than terrestrial systems because of their slow heat transfer and high heat storage capacity. We found that wetland roofs were particularly efficient at decreasing the temperature of green roof systems on hot days. Wetland plants have high evaporation rates that are associated with their ability to cool buildings. Constructed wetland had excellent water holding ability, requiring less than 400 l water/m2 of irrigation over the entire growing season, which was less than 20% of the expected irrigation requirement for terrestrial systems on green rooftops. Wetland macrophyte species demonstrated high tolerance to flooding and drought and showed great potential for regeneration by rhizomes, suggesting easy maintenance. Plants grown in the constructed wetland accumulated high biomass that can serve as a carbon sink. Wetlands on rooftops would not exceed the weight-bearing capacity of rooftops if water depths are designed and kept under 30 cm. Constructed-wetland roofs offer thermal benefits, a low amount of required irrigation, high tolerance of drought and flood, and flood-control capacities. They also can act as a carbon sink, are easy to manage, and provide other ecological services. Therefore, constructed wetlands are a reasonable choice for green rooftop systems.