دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 44115
ترجمه فارسی عنوان مقاله

مدل‌سازی زنجیره‌ی تأمین سبز درزمینه‌ی توسعه‌ی پایدار

عنوان انگلیسی
Modeling the Green Supply Chain in the Context of Sustainable Development ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
44115 2015 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Economics and Finance, Volume 26, 2015, Pages 702–708

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2.توسعه‌ی پایدار و تغییر آب‌وهوا

3.زنجیره‌ی تأمین سبز و زنجیره‌ی تأمین سنتی

شکل 1. پنج معیار اصلی (بعد از هوگوس، 2011)

شکل 2. زنجیره‌ی تأمین سبز (پس از باجدور و گرابارا، 2011)

4.نقش حمل و نقل در کاهش نشر گازهای گلخانه‌ای

4.1.نشر گازهای گلخانه‌ای و تغییر آب‌وهوای جهان

جدول 1. سهم نشر CO2 توسط بخش‌های فعالیت در دولت‌های UE (منبع داده‌ای: سازمان بین‌المللی انرژی– IEA) و سهم نشر CO2 بخش‌های فعال در رومانی (منبع داده‌ها: سازمان بین‌المللی انرژی – IEA)

شکل 3. انواع حمل و نقل

4.2.توسعه‌ی یک زنجیره‌ی تأمین کم‌کربن

4.3.معماری پیشنهادی زنجیره‌ی تأمین سبز

شکل 4. نمودار توسعه برای GSC

5.نتایج
ترجمه کلمات کلیدی
زنجیره تامین سبز - زنجیره عرضه سنتی - توسعه پایدار - مدیریت ریسک - مدل سازی - خطر -
کلمات کلیدی انگلیسی
Green supply chain,traditional supply chain; sustainable development; risk management; modeling; risk.
ترجمه چکیده
توسعه‌ی پایدار (SD) مستلزم این است که شرکت‌ها پیامد‌های محیطی و اجتماعی را در فعالیت‌های خود در نظر بگیرند. این مقاله تحقیقاتی را در مورد مدیریت زنجیره‌ی تأمین ارائه می‌کند و بر تفاوت‌های بین زنجیره‌ی تأمین سبز و مدیریت زنجیره‌ی تأمین سنتی تأکید می‌کند. سپس، بر اساس SD به تحلیل منابع ریسک در زنجیره‌ی تأمین سبز می‌پردازد. توسعه‌ی پایدار نیز در سال‌های اخیر به‌عنوان یک «چالش» برای تمام کسب‌وکارها، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. درنهایت این مقاله یک مدل‌سازی از زنجیره‌ی تأمین سبز را درزمینه‌ی SD ایجاد می‌کند و یک ابزار واسطه برای ارزیابی ریسک در زنجیره‌ی تأمین سبز ارائه می‌کند.
ترجمه مقدمه
توسعه‌ی پایدار مستلزم این است که شرکت‌ها پیامد‌های محیطی و اجتماعی را در عملیات و فعالیت‌های روزمره‌ی خود در نظر بگیرند. پایداری در حال حاضر یک اولویت رایج در هر دو سطح بین‌المللی و ملی به شمار می‌رود. مسئله‌ی انتخاب پایداری یک مقابله‌ی بین نیاز جمعیت برای رشد در یک طرف و منابع سیاره و فرسایش پیوسته‌ی محیط از سوی دیگر است.برای توسعه‌ی پایدار شرکت‌های باید هردو پیامد‌های محیطی و اجتماعی را در عملیات و فعالیت‌های روزمره‌ی خود در نظر بگیرند. این مسئله در درجه‌ی اول نشان‌دهنده‌ی کاهش آلودگی محیط است درحالی‌که این نتیجه در رفاه اجتماعی و بنابراین شرایط اجتماعی به‌دست‌آمده است. مجموعه‌هایی از قوانین و روال‌ها وجود دارند که توسط اتحادیه‌ی اروپا تصویب‌شده‌اند و هر دولت عضو، باید دستورات و ملاحظات وضع‌شده را در نظر بگیرد. این مقاله بر مفاهیم توسعه‌ی پایدار، تغییرات آب‌وهوایی و همچنین مفاهیم زنجیره‌ی تأمین سنتی و زنجیره‌ی تأمین سبز تأکید می‌کند. در ادامه یک مجموعه از معیارهای ریسک ارائه می‌شوند که از میان آن‌ها گازهای گلخانه‌ای به‌عنوان یک تحلیل در سطح اتحادیه‌ی اروپا، موضوع حائز اهمیتی هستند و این تحقیق در رومانی ارائه شده است. با در نظر گرفتن این ناهماهنگی‌ها، ریسک اصلی، کربن دی‌اکسید است (گازهای گلخانه‌ای) و در این موضوع، بهینه‌سازی فرآیند تأمین با در نظر گرفتن دستورات توسعه‌ی پایدار و ریسک‌های مرتبط ارائه شده است. درنهایت معماری و مدل‌سازی زنجیره‌ی تأمین سبز در این زمینه ارائه شده و موردبحث قرارگرفته است. این مقاله با نتایج و توسعه‌های تحقیقاتی احتمالی آینده به پایان می‌رسد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  مدل‌سازی زنجیره‌ی تأمین سبز درزمینه‌ی توسعه‌ی پایدار

چکیده انگلیسی

Sustainable development (SD) requires companies to take into account both the social and environmental consequences within their activities. This paper presents research about green supply chain management and highlight the differences between green supply chain and traditional supply chain management. Then, the paper analyses the sources of the risk in green supply chain according to the SD. Sustainable development has gained much attention in recent years as a “challenge” for all businesses. Finally, paper makes a modeling of the green supply chain in the context of SD and presents an interface tool for risk assessment in the green supply chain.