مقالات ISI دستمزد واقعی : 109 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی

آشنایی با موضوع
دستمزد مثل قیمت در بازار، تصفیه کننده بازار کار محسوب می‌شود. دستمزد دو نوع اسمی و واقعی دارد. دستمزد اسمی مقدار پول و دستمزدی است که به یک نیروی کار پرداخت می‌شود، دستمزد واقعی در حقیقت بیان کننده قدرت خرید یک نیروی کار است و بنا به تعریف برابر نسبت دستمزد اسمی به سطح عمومی قیمت‌ها ست. بنابراین ممکن است دستمزد واقعی کاهش یابد در حالیکه دستمزد اسمی افزایش یافته چون سطح عمومی قیمت‌ها بیشتر افزایش یافته‌است.و از آنجایی که با افزایش دستمزدها سطح عمومی قیمت ها نیز افزایش می یابد باید دید قدرت خرید مردم دستخوش چه تفییری می گردد . البته در یک حالت این افزایش دستمزد موجب افزایش سطح عمومی قیمت ها نمیشود و آن هم زمانی است که افزایش نسبی قیمتها بیشتر از افزایش متوسط بهره وری یا محصول نهایی کار ( نیروی انسانی ) نباشد. 100*شاخص قیمتها/دستمزد اسمی= دستمزد واقعی
در این صفحه، تعداد 109 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع دستمزد واقعی آرشیو شده است که شما می توانید مقالات مورد نظر خود را بر اساس سال انتشار، موضوع مقاله، وضعیت ترجمه و تعداد صفحات، انتخاب نموده و دانلود فرمایید.
در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید.