دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 23082
ترجمه فارسی عنوان مقاله

تبدیل مدیریت ریسک پروژه به مدیریت عدم قطعیت پروژه

عنوان انگلیسی
Transforming project risk management into project uncertainty management
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
23082 2003 9 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : International Journal of Project Management, Volume 21, Issue 2, February 2003, Pages 97–105

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

مقدمه 

مشکلات مربوط به واژه "ریسک" 

جدول 1. توصیفات دیدگاه تهدید 

مدیریت عدم قطعیت 

حیطه عدم قطعیت 

تغییر پذیری مرتبط با برآوردها

عدم قطعیت در مورد مبنای برآوردها 

عدم قطعیت در مورد طراحی و تدارکات

عدم قطعیت در مورد اهداف و اولویت ها 

عدم قطعیت در مورد روابط اساسی بین طرف های پروژه 

به سوی مدیریت عدم قطعیت 

تجدید نظر در واژگان


جدول 2. انواع عدم قطعیت 

جدول 3. واژگان مدیریت عدم قطعیت 

نمایش و بررسی تغییر پذیری 

توضیح عدم قطعیت در مورد مبنای برآوردها 

رسیدگی به عدم قطعیت در مورد روابط اساسی، و همچنین طراحی و تدارکات 

رسیدگی به عدم قطعیت در مورد اهداف و اولویت ها 

جمع بندی 
ترجمه کلمات کلیدی
- مدیریت ریسک - مدیریت عدم اطمینان - مدیریت فرصت
کلمات کلیدی انگلیسی
Risk management,Uncertainty management,Opportunity management
ترجمه چکیده
این مقاله استدلال می کند که تمام فرآیندهای کنونی مدیریت ریسک پروژه، تمرکز محدودی را بر مدیریت عدم قطعیت پروژه القا می کنند. این امر، تا اندازه ای، به این دلیل است که واژه "ریسک"، دیدگاه تهدید را تقویت می کند. این امر، تا اندازه ای، به این دلیل است که واژه "ریسک" با "رویدادها"، به جای منابع عمومی تر عدم قطعیت، مرتبط شده است. این مقاله در مورد دلایل این دیدگاه بحث می کند، و استدلال می کند که تمرکز بر "عدم قطعیت" به جای ریسک، می تواند مدیریت ریسک پروژه را تقویت کند، و تفاوت مهمی را در دیدگاه ارائه دهد، از جمله، تقویت تمرکز بر مدیریت فرصت، اما نه محدود به آن. این مقاله، نحوه ی اصلاح فرآیندهای مدیریت ریسک پروژه را برای تسهیل دیدگاه مدیریت عدم قطعیت تشریح می کند.
ترجمه مقدمه
این مقاله حاکی از آن است که فرآیندهای مدیریت ریسک پروژه (PRM)، آنگونه که در حال حاضر عملیاتی هستند تمرکز محدودی دارند که کمک به بهبود شیوه مدیریت پروژه و از این رو کارایی پروژه را محدود می سازد. نویسندگان استدلال می کنند که دیدگاه گسترده تری در مورد مدیریت عدم قطعیت نیاز است. مقاله اخیر Green [1] استدلال مرتبطی می کند، اگر چه مشخصه یابی او از مدیریت ریسک پروژه به صورت "عمدتا مربوط به تکنیک های کمی"، به صورت نامناسبی محدود است، و ما توصیه او را قبول نداریم. نگرانی Green این است که تکنیک های ایجاد شده ی مدیریت ریسک، توجه بیش از حد کمی به عدم قطعیت مرتبط با تعاملات ذینفعان، و عدم قطعیت هایی که "رابط استراتژیک بین پروژه های ساخت و ساز و سازمان های مشتری را مشخصه یابی می کنند"، دارند. Green برای کاربرد رویکرد "انتخاب استراتژیک" Friendو Hickling به عدم قطعیت پروژه استدلال می کند [2]، که به دنبال کمک به فرآیندهای تصمیم گیری، از طریق تصور سه نوع عدم قطعیت مربوط به محیط کار، ارزش های هدایت کننده، و تصمیمات مرتبط، است. نویسندگان این مقاله، با نگرانی های Green موافق هستند. علاوه بر این، رویکرد انتخاب استراتژیک، به عنوان چارچوبی عام، قطعا قادر به استقرار مفید در زمینه مدیریت پروژه است. با این حال، انتخاب استراتژیک، به عنوان فرایندی عام، فاقد تمرکز بر مسائل مربوط به مدیریت پروژه می باشد. به جای دنبال کردن این رویکرد برای ارتقاء مدیریت عدم قطعیت در پروژه ها، نویسندگان این مقاله برای تبدیل فرآیندهای PRM کنونی به مدیریت عدم قطعیت پروژه استدلال می کنند. انتخاب استراتژیک را می توان در صورت تناسب، در این چارچوب استفاده کرد. این امر منافع آنچه را که در حال حاضر PRM است، تسهیل کرده و تعمیم خواهد داد. با این حال، این امر به توجه مستقیم به سمت حوزه های عدم قطعیت مربوط به پروژه و مسائل مدیریتی مربوطه، که در فرآیندهای PRM کنونی رسیدگی نمی شوند، کمک خواهد کرد. نویسندگان، بیش از چند سال، در جهت این موقعیت، در پرتو موضوعاتی که در کار مشاوره، توسعه مفهومی تکنیک های موجود، و واکنش های مدیران پروژه نسبت به ارائه ها در مورد این موضوع ایجاد شده اند، در حال حرکت بوده اند. با این وجود، استدلال ها و پیشنهادات ارائه شده در اینجا به طور گسترده آزمایش نشده اند. آنها در اینجا برای تحریک بحث و برای ترغیب آزمایش تجربی ارائه شده می شوند. استدلال های ارائه شده در اینجا با در نظر گرفتن این که چگونه استفاده از واژه "ریسک" باعث تمرکزی محدود بر مدیریت عدم قطعیت پروژه می شود، آغاز می شوند. بخش میانی این مقاله، برخی از انواع اصلی عدم قطعیت را شناسایی می کند که باید در پروژه ها به آنها پرداخته شود. بخش نهایی، چگونگی اصلاح فرآیندهای PRM را برای جلوگیری از ایجاد تمرکزی محدود و برای پرداختن به مجموعه وسیع تری از منابع عدم قطعیت، تشریح می کند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  تبدیل مدیریت ریسک پروژه به مدیریت عدم قطعیت پروژه

چکیده انگلیسی

This paper argues that all current project risk management processes induce a restricted focus on the management of project uncertainty. In part this is because the term ‘risk’ encourages a threat perspective. In part this is because the term ‘risk’ has become associated with ‘events’ rather than more general sources of significant uncertainty. The paper discusses the reasons for this view, and argues that a focus on ‘uncertainty’ rather than risk could enhance project risk management, providing an important difference in perspective, including, but not limited to, an enhanced focus on opportunity management. The paper outlines how project risk management processes might be modified to facilitate an uncertainty management perspective.

مقدمه انگلیسی

This paper suggests that project risk management (PRM) processes as currently operated have a limited focus which restricts the contribution to improving project management practice and hence project performance. The authors argue that a broader perspective concerned with managing uncertainty is needed.

نتیجه گیری انگلیسی

Risk management can make an important contribution to effective project management. However, there is some justification for the view that current PRM processes are threat orientated and that this can limit the contribution that PRM makes to improving project performance. Further a threat orientation is not the only concern. Specifically, it is suggested here that a threat and event-based perspective can result in a lack of attention to several important areas of project related uncertainty, including: variability arising from lack of knowledge, the basis of estimates, the treatment of assumptions about operating conditions, and the development of appropriate objectives and associated tradeoffs.