دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 52842
ترجمه فارسی عنوان مقاله

عایق فعال فشار قوی

عنوان انگلیسی
Active high voltage insulation
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
52842 2002 14 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Journal of Electrostatics, Volume 55, Issue 2, June 2002, Pages 159–172

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

1.مقدمه

2.
مفهوم عایق فعال

3.منابع بار آزاد

4.
مکانیزم انتقال بار

5.ویژگی های فعال


 6. شبیه سازی عددی دینامیک

شکل2. پاسخ سیستم به اعمال توالی ولتاژ dc ( شبیه سازی های عددی)

شکل3. پاسخ سیستم به اعمال ولتاژ ضربه ، ، ( شبیه سازی های عددی).

شکل4. پاسخ سیستم به اعمال ولتاژ ac 50 HZ (شبیه سازی های عددی)

   7.مقایسه با آزمایشات

8.
  نتیجه گیری

9.
خلاصه
ترجمه کلمات کلیدی
ولتاژ بالا، عایق گاز، برق، تحت پوشش، پوشش عایق ، تجمع شارژ، شارژ سطحی، شارژ ناشی از میدان الکتریکی، تثبیت کننده گاز، شبیه سازی عددی
کلمات کلیدی انگلیسی
High voltage, Gas insulation, Covered electrodes, Dielectric coatings,, Charge accumulation, Surface charge,Charge-induced electrical field, Discharge stabilization, Numerical simulations
ترجمه چکیده
این مقاله، مفهوم جدیدی را برای یک سیستم عایق فعال فشار قوی با خصوصیات دینامیکی و تطبیقی ارائه می کند. اصل اساسی، مبتنی بر انباشت بار سطحی بر روی الکترودهای پوشش دار دی الکتریکی در هوای تحت فشار جو می باشد. این انباشت، منجر به یک مولفه میدان الکتریکی القاشده بار می شود که توزیع میدان را به سمت سودمندی سیستم می برد. در حالت تعادل، مولفه میدان الکتریکی در فاصله هوایی قائم به سطح دی الکتریک صفر خواهد بود، به جز برای مولفه میدانی که نیاز به تعادل تلفات بار دارد. بدین ترتیب، در مورد ایده ال، استقامت در مقابل فروپاشی الکتریکی لایه های الکترود تعیین کننده استقامت در مقابل فروپاشی کل سیستم است. در غیر این صورت، به منظور دستیابی به حالت تعادل، یک فاز دینامیکی با توزیع میدان الکتریکی متغیر در سیستم عایق باید گذاشته شود. ابعاد سیستم دینامیکی مفهوم در شبیه سازی های عددی نشان داده شده است. کلمات کلیدی: فشار قوی، عایق گاز، الکترودهای پوشش دار، لایه های دی الکتریک، انباشت بار، بار سطحی، میدان الکتریکی القاشده بار، پایدارسازی تخلیه الکتریکی، شبیه سازی های عددی.
ترجمه مقدمه
امروزه تجهیزات فشار قوی عایق گاز در کاربردهای توان الکتریکی اساسا در هوای جو یا هگزافلوراید گوگرد زیر فشار قرار گذاشته شده (SF6) به عنوان ماده عایق استفاده می شوند. سیستم های عایق بندی شده روباز مرسوم به خوبی توسعه داده شده اند وبه نظر می رسدپیشرفت های بیشتر مشکلاتی را به بار آورده است. گاز SF6الکترونگاتیو دارای ویژگی های الکتریکی و حرارتی عالی است، اما جانمایی شدیدی دارد که از طریق جذب کارامد مادون قرمز آن، که بواسطه تجزیه کندش تشدید می شود،بر اثرات گلخانه ای تاثیر می گذارد و بنابراین در پروتکل کیوتو به عنوان یکی از گازهایی که باید انتشارش محدود شود به حساب می آید. پیشرفت به سمت یک طرح جمع و جورتر در مورد تجهیزات وسیستم های فشار قوی وآگاهی از هزینه ها و سازگاری محیطی، منجر به افزایش تقاضاها در مورد احتیاجات و عملکرد عایق الکتریکی شده است. علاوه براین، روند رو به افزایش اما نسبتا جدیدی به سمت استفاده از dc به جای ac وجود دارد. این غیرواقع بینانه نیست که از تمام این گرایشات در حال پیشرفت نتیجه بگیریم که : نیاز به دانش جدید، مواد جدید و اصول عایقی سازگار با محیط زیستهم در کاربردهای ولتاژ dc و هم در کاربردهای ولتاژ ac، بدون تردید به سرعت در آینده ای نزدیک افزایش خواهد یافت. این مقاله، مفهومی کاملا جدید برای یک سیستم عایقارائه می کند و به دنبال آن طرح های اساسی را از چشم انداز سیستم ها توصیف می کند. در اکثر موارد، انباشت بار در سیستم های عایق فشار قوی غیرقابل قبول است، از آنجایی که معمولا توزیع میدان الکتریکی خوب بهینه شده به یک روش نامطلوب یا حتی خطرناک تغییر می کند. با این وجود، طرح اساسی در ادامه این مقاله،که آن را " مفهوم عایق فعال" نامیده ایم، استفاده عمدی و مفید از بار سطحی برای الکترودهای پوشش دار دی الکتریکی به منظور دسترسی به بهبود عملکرد فروپاشی سیستم های عایقبندی شده با هوا، می باشد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  عایق فعال فشار قوی

چکیده انگلیسی

This paper presents a new concept for an active high voltage insulation system with dynamic and adaptive features. The governing principle is based on surface charge accumulation on dielectrically covered electrodes in air under atmospheric pressure. This accumulation results in a charge-induced electric field component which steers the field distribution within the system advantageously. At equilibrium, the electric field component in the air gap normal to the dielectric surface will be zero, except for the field component needed to balance charge losses. Consequently, in the ideal case, the electrical breakdown strength of the electrode coatings determines the breakdown strength of the entire system. Nevertheless, in order to reach equilibrium, a dynamic phase with changing electric field distribution in the insulation system has to be passed. The dynamic system aspects of the concept are demonstrated in numerical simulations.