چگونه مناسب‌ترین تیغ اره نواری را برای کسب و کار خود بخریم؟

چگونه مناسب‌ترین تیغ اره نواری را برای کسب و کار خود بخریم؟

انتخاب مناسب نوع تیغ اره نواری برای دستگاه برش

دستگاه اره نواری یکی از دستگاه‌های صنعتی است که در خط تولید بسیاری از صنایع بکار رفته است. سرعت و دقت برش توسط این دستگاه افزایش می یابد. تیغ اره نواری مهمترین بخش دستگاه اره است و به مرور زمان تیغه هایی برای برش مواد با جنس‌های مختلف تولید شده اند. برای خرید تیغ اره آشنایی با جنس‌های مختلف این محصول لازم می‌باشد. فولاد ضد زنگ، کربید و فولاد کربنی از جنسهای مهم تیغ اره در بازار هستند. توجه داشته باشید که تیغ اره‌های که انتخاب می‌کنید، برای برش چه اجسامی بکار خواهد رفت، این ابزار دارای ضخامت و ابعاد متفاوتی است و با توجه به جنس چوب، فلز یا گوشت انتخاب نوع تیغ اره متفاوت خواهد بود.

تیغ اره نواری که برای برش فولاد انتخاب می‌گردد باید با عرض و سطح مقطع و جنس فلز متناسب باشد. برخی از تیغ‌های نواری برای برش درصد بالایی از فلزها قابل استفاده می‌باشند و برخی دیگر فولاد‌های بسیار سخت را برش می‌دهند. نوع دیگری از تیغ اره برای برش آلومینیوم طراحی و تولید شده که بسیار منعطف بوده و بر خلاف دو نوع قبلی دقت و حساسیت بیشتری در تولید آن بکار رفته است. قدرت تیغ اره برای برش چوب متفاوت بوده و متناسب با چوب‌های ضخیم و غیر ضخیم تولید می‌گردد. تیغی که برای برش انواع گوشت در بازار موجود است با مواد و شرایط متفاوتی تولید می‌شود. هر کدام از تیغ‌ها دارای استانداردهایی در مراحل تولید هستند و بعد از ارزیابی‌های دقیقی وارد بازار می شوند.

تیغ اره نواری دارای چه مشخصاتی است؟

انواع تیغ اره نواری از نظر ابعاد و شکل دندانه با یکدیگر متفاوت هستند و هرکدام کاربرد مختلفی در صنعت دارند. این تیغها عرض و ضخامت متنوعی داشته، همچنین زاویه دندانه و ارتفاع آنها نیز با هم فرق دارد. دندانه‌های تیغ‌ها به سمت راست و یا چپ طراحی شده، به همین دلیل قرارگیری آنها در دستگاه برش و نوع برش ایجاد شده متفاوت خواهد بود. عرض تیغ اره کم، برش‌های کوچکتر بر روی سطح ایجاد کرده و عرض بیشتر برش‌های قویتر و بزرگتری در سطح ایجاد خواهد نمود. ارتفاع دندانه‌ها توانایی مقدار برش را نشان می‌دهد.

معمولا در ساخت تیغ اره نواری اعدادی به عنوان عرض تیغه به صورت استاندارد در نظرگرفته می‌شود. لیست انواع تیغه با عرض‌های متفاوت در فروشگاه لوازم صنعتی پارس خورشید موجود است. از مشخصات دیگر تیغه می‌توان به زاویه دندانه‌ها اشاره نمود. برش هایی که دندانه‌ها با زاویه بالا ایجاد می‌کنند، بیشتر از دندانه با زاویه کمتر است، ولی در حین برش‌های سریعتر در کار، خطر شکستن این دندانه نیز وجودخواهد داشت. با اصطلاح گام دندانه نیز در زمان خرید تیغ اره نواری روبرو می‌شوید، تفاوت در این ویژگی کاربردهای تیغ را مشخص می‌کند. گام دندانه کوچکتر، عرض‌های کمتر از سطوح را برش می‌دهد و گام دندانه بزرگتر سطح مقطع بزرگتری را برش خواهد داد. تیغ اره با ویژگی‌های مختلف در بازار موجود است ولی با اندکی تغییر در اندازه آن کارکرد متفاوتی خواهد داشت. بهتر است برای خرید با اطمینان بالا از مشاورین در این حوزه کمک بگیرید.

تیغ اره نواری دارای چه مشخصاتی است؟

صنایعی با بیشترین خرید تیغ اره نواری

تیغ اره نواری که در داخل دستگاه اره قرار می‌گیرد، برای برش مواد با جنس‌های مختلف تولید می‌گردد. این محصولات برای صنایع مختلفی لازم و ضروری هستند و سختی و مقاومت تیغ‌ها توان برش آنها را نشان می‌دهد. برش انواع مواد با کمک این تیغ‌ها از نوع برش سرد محسوب شده و با دقت بالایی صورت می گیرد. صنعت فولاد از پر مصرف‌ترین صنایع در استفاده از تیغ اره نواری و دستگاه اره است. خرید تیغ اره به دلیل ظرافت و تنوع زیادی که در قسمت‌های مختلف آن وجود دارد بسیار تخصصی است. برای نمونه تیغی که برای برش انواع فولاد مانند فولاد خوش تراش، فولاد ساختمانی، فولاد فنری .فلزاتی مانند آلومینیوم و برنج و.. بکار می‌رود از نوع 42M است.

شناسایی و خرید تیغ اره نواری کاری کاملا تخصصی است و نیاز به مشاوره با افراد با تجربه دارد. شرکت پارس خورشید دارای مهندسین متخصصی است که برای معرفی ابزار تخصصی صنعتی به مشتریان، آموزش دیده اند. برای مثال تیغ اره نواری در صنعت چوب نیز کارایی بالایی دارد و این محصول برای برش انواع چوب‌ها با ضخامت و سختی متفاوت تولید شده است. یکی از پر مصرف‌ترین تیغها برای برش چوب مانند چوب کابینت، انواع کمد مبل و.. تیغ الماسه است. علاوه بر جنس، ویژگی‌های تیغها برای برش چوب نیز قابل بررسی است.

صنایعی با بیشترین خرید تیغ اره نواری

تیغ دستگاه اره از چه جنسی تشکیل شده است؟

برای تولید تیغ اره نواری فلز هایی با درجه‌های متفاوت استفاده می‌شود. تیغ برای قرارگیری در دستگاه باید انعطاف پذیری داشته باشد و در عین حال دارای دندانه هایی با استحکام بالا برای برش باشد. معمولا در تولید از دو نوع فلز استفاده می‌شود و جوش دقیق بین دو فلز بکار می‌رود. از موادی نیز برای آبکاری تیغ استفاده می‌کنند. نام‌های متفاوتی برای تیغ‌ها وجود دارد و با توجه به مواد بکار رفته در آنها نامگذاری شده اند.

تیغ اره‌ای که برای برش استیل استفاده می‌شود، دارای مقداری تنگستن و کبالت می‌باشد تا با برش مداوم این ماده، تیغ دچار کندی نگردد. مواد اولیه بکار رفته در تیغ اره نواری بسیار متفاوت و با اندازه‌های مشخصی است. دریافت مشاوره و مراجعه به افراد متخصص مانند پارس خورشید، بهترین روش خرید این ابزار تخصصی خواهد بود.

ابزار صنعتی را از کجا تهیه کنیم

ابزار صنعتی شامل مواد و تجهیزات مختلفی است که در بخش‌های مختلف صنعت بکار می‌رود. هر نوع تجهیزاتی هر چند کوچک برای خط تولید یک کارخانه بسیار مهم و ضروری است. تیغ اره نواری به عنوان قسمتی از یک دستگاه برش است ولی با این وجود انتخاب و خرید آن تخصصی می‌باشد. شرکت فروش ابزار آلات و مواد صنعتی پارس خورشید موادی مانند اسید استئاریک و یا تجهیزاتی مانند جک هیدرولیکی و یا تیغ اره نواری و... را با ضمانت و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

مطالب خواندنی