درمان انواع شوره

درمان انواع شوره

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع ازقیمت ها با شماره های درج شده در سایت به نشانی hairavan.clinic تماس حاصل فرمائید.

 شوره ابرو

ابرو جزء اولین اجزایی است که در چهره ی افراد مورد توجه قرار می گیرد و طبیعتاً در زیبایی چهره نیز تاثیر گذار می باشد. متاسفانه ابروها نیز گاهی اوقات دچار مشکلات می شوند. شوره ابرو یکی از مشکلاتی است که ممکن است ایجاد شود. شوره نوعی بیماری مزمن است که معمولاً پوست سر را درگیر می کند اما همان طور که گفته شد گاهی نیز ابروها را درگیر می کند. شوره ی ابرو در هر سنی می تواند رخ دهد از نوزاد گرفته تا افراد کهن سال ممکن است مبتلا به این مشکل  شوند. اما معمولاً این مشکل در افرادی که در سن بلوغ قرار دارند شایع تر است زیرا در این ناحیه غدد تولید کننده چربی وجود دارد که در سن بلوغ فعال تر است. از مهم ترین دلایل شوره ابرو می توان به درماتیت سبورئیک، حساسیت به شوینده ها، خشکی بیش از حد پوست و رشد نوعی قارچ اشاره کرد.  درمان شوره ابرو با توجه به نوع شوره متفاوت است اما استفاده از کرم های کورتیزون، لوسیون هیدروکورتیزون، شامپو سلنیوم سولفات و شامپوهای حاوی سالیسیلیک اسید می تواند کمک کننده باشد.

شوره سر

پوست انسان تشکیل شده از لایه های متعدد سلولی که در حالت طبیعی این سلول ها طی 20 الی 30 روز از سطح پوست به شکل سلول های مرده می ریزد اما در حالت غیر عادی تعداد سلول های مرده بیشتر شده و همراه با ترشحات و چربی تشکیل  شوره می دهد. علائم شوره سر شامل: خارش پوست سر، پوسته های  برفکی  سفید و چرب و پوسته ریزی می باشد. شوره سر به دلایل زیادی ایجاد می شود که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم: عدم رعایت بهداشت و شستشوی ناکافی، خشکی پوست سر، درماتیت سبورئیک، بیماری پسوریازیس، قارچ مخمر و درماتیت تماسی  از علت های شایع ایجاد شوره سر می باشد. برای درمان و کنترل شوره سر باید نکات زیر رعایت شود:

شانه کردن مرتب موها، کنترل کردن استرس، شستشوی منظم و استفاده از شامپوهای ضد شوره

درمان شوره سر با نمک

گاهی اوقات برخی از راهکارهای خانگی و سنتی بیش از هر درمان دیگری برای از بین بردن شوره سر مفید می باشد. نمک دریایی به دلیل دارا بودن  مواد طبیعی  و مفید گاهی می تواند یک راهکار دائمی درمان شوره سر با نمک میباشد. خاصیت نمک دریایی برای پوست سر شامل:

از بین بردن سلول های مرده پوست: ماساژ نمک روی پوست سر این ناحیه را عاری از سلول های مرده می کند و شوره را از بین می برد.

باز شدن منافذ پوست سر: نمک موجب جذب اضافی چربی پوست می شود و فولیکول های بسته شده توسط چربی را پاکسازی می کند و التهابات ناشی از پسوریازس را کاهش می دهد.

مقداری از نمک را در آب ولرم حل کرده و بعد از خنک شدن موها را با آن بشوئید و ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه آبکشی کنید.

  

مطالب خواندنی