دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 65072
ترجمه فارسی عنوان مقاله

بررسی موانع مربوط به توسعه صنعت گردشگری در ایران

عنوان انگلیسی
An Investigation of the Barriers Related to Tourism Industry Development in Iran ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
65072 2014 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 120, 19 March 2014, Pages 772–778

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1. مقدمه

2.بیان مشکل

2.1 فرضیه های تحقیق

2.1.1 فرضیه اول

2.1.2 فرضیه دوم

2.1.3 فرضیه سوم

2.1.4 فرضیه چهارم

3. روش تحقیق

4. پاسخ به فرضیه های تحقیق

4.1. آزمون همبستگی اسپیرمن

4.1.1 فرضیه اول

4.1.2 فرضیه دوم

4.1.3 فرضیه سوم

4.1.4 فرضیه چهارم

4.2 آزمون رتبه بندی فریدمن

5. مشکلات گردشگری

5.1 مشکلات موسسه ای و سازمانی

5.2 عدم هماهنگی بین سازمان های درگیر در صنعت گردشگری کشور
ترجمه کلمات کلیدی
گردشگری؛ صنعت گردشگری؛ موانع؛ توسعه گردشگری
کلمات کلیدی انگلیسی
Tourism; Tourism Industry; barriers; Tourism Development
ترجمه چکیده
امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک منبع برای تهیه ثروت در مبادلات فرهنگی بین کشورها شناخته شده است. آینده ی مستقیم برای این هنر پیشبینی شده است، بنابراین با بهبود کیفیت مربوط به زندگی مردم و شناخت آنها نتیجه خوبی بدست خواهد آمد. در اين تحقيق، شناسايي موانع راهبرد اجراي توسعه صنعت گردشگري در ايران انجام شده است. برای این منظور، یک پرسشنامه طراحی شده و برای تجزیه و تحلیل داده ها، تجزیه و تحلیل رگرسیون، از تجزیه واریانس و یک نمونه از آزمون T استفاده شده است. داده ها با Spss Ver.18.00 تجزیه و تحلیل شده اند. نتایج قابلیت اطمینان موانع ما را نشان داده و فرضیه ما را تایید می کند. در پایان پیشنهاداتی برای بهبود صنعت گردشگری ارائه شده است.
ترجمه مقدمه
امروزه صنعت گردشگری منبع مهمی از درآمد است که بر مبادلات فرهنگی بین کشورها تاثیر می گذارد. مطمئنا آینده ی این صنعت روشن خواهد بود. دستاوردهای موفق در این صنعت نیز باید با توجه به نقش این صنعت در بهبود کیفیت زندگی، توسعه روابط اجتماعی، شناختن ملت ها و اعتقادات مختلف مورد مطالعه قرار گیرد. در همین حال، ایران دارای هزاران سال تاریخ است و بسیاری از جاذبه های توریستی و گشت و گذار در این کشور وجود دارد. بنابراین، ایران یکی از مراکز مهم گردشگری در جهان است. با این حال، استان خوزستان سهم کوچکی از این صنعت در ایران دارد. استان خوزستان دارای بسیاری از ساختمان ها و بناهای تاریخی است که از تمدن های پیشین گذشته است. این ساختمان ها تاریخچه ارزشمند و مولد و جاذبه های گردشگری منطقه ایران را نشان می دهد. علاوه بر این، چشم انداز طبیعی بسیاری از مردم را جذب می کند، به ویژه در مناطق مرتفع. اين پژوهش با هدف بررسی عوامل مؤثر بر تأسيس گردشگری استان خوزستان در ايران و ارائه راهکارهاي مديريتي جهت جذب گردشگران بيشتر انجام گرفته است. در عین حال، به منظور پاسخ دادن به سوالات پژوهش، از روش های زیر استفاده کردیم: مصاحبه با کارشناسان گردشگری و مدیران - که در خوزستان کار می کردند، پرسشنامه های توزیع شده بین گردشگران داخلی و خارجی و تحقیقات زمینه ای و کتابخانه ای . در مرحله بعد، ما مهمترین مسائل و موانع گردشگری را فهرست کردیم و پیشنهاداتی برای رفع موانع فوق ذکر شده است. در میان این موانع، بهبود سیستم حمل و نقل، حل و فصل فقدان امکانات مسکونی و انجام اقدامات / فعالیت های بازاریابی مناسب را می توان ذکر کرد. ما امیدواریم که این رویا به حقیقت برسد: افزایش درآمد صنعت گردشگری به جای درآمد صنعت نفت در کشور.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  بررسی موانع مربوط به توسعه صنعت گردشگری در ایران

چکیده انگلیسی

Today, Tourism Industry contained as a resource for preparing wealth in cultural exchanges among countries. Direct future predicted for this art, so with improvement of the quality related to the basis of the people life and recognition of them, a good outreach will at everyone reach. In this research, an identification of barriers to strategies of implementation the Development of tourism industry in Iran carried out. to this regard, a questionnaire was designed and for analysis the data, regression analysis, variance analysis and one-sample T-test used. Data analyzed with Spss Ver.18.00. Results showed the reliability of our barriers and confirmed our hypothesis. At the end, suggestions for improving Tourism Industry were proposed.