دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 144245
ترجمه فارسی عنوان مقاله

کاربرد مخلوط لاستیک اپوکسی / سیلیکون برای عایق های ولتاژ و خازن ها

عنوان انگلیسی
Epoxy/Silicone Rubber Blends for Voltage Insulators and Capacitors Applications
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
144245 2017 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Energy Procedia, Volume 119, July 2017, Pages 501-506

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2.مواد و روش ها

2.1.آماده کردن مخلوط

2.2.روش ها

3.نتایج و بحث ها.

4.نتیجه گیری.
ترجمه چکیده
در این تحقیق رزین اپوکسی از مخلوط لاستیک اپوکسی / سیلیکون با اضافه کردن لاستیک سیلیکون با وزن های متفاوت (0.0 ، 0.25 ، 0.5 ، 0.75 و 1 گرم) تهیه شده است. برخی از خصوصیات حرارتی برای نمونه های مختلف مخلوط ها تعیین کننده هستند. مقاومت جسمی و ثابت دی الکتریک مورد بررسی قرار گرفت و هم خانواده اپوکسی مرتب بود. نتایج نشان می دهد که گنجاندن اپوکسی سیلیکون به طور موثری در دمای انتقال شیشه (Tg) بهبود ایجاد می کند و عایق حرارتی نیز خاصیت های الکتریکی مانند مقاومت و ثابت دی الکتریک را بهبود داده تا به عنوان خازن در فرکانس های بالا و موارد مقاومت ولتاژ بالا استفاده شود.
ترجمه مقدمه
رزین اپوکسی دارای پایداری شیمیایی خوبی در میزان حرارت های بالا با خاصیت سمی کم می باشد[1.2] . اپوکسی برای ترمیم لوله های پلاستیکی و برای کاربرد های برقی استفاده می شود [3,4]. مواد کامپوزیت پلیمری بعنوان عایق در کاربرد های ولتاژ بالا به دلیل لغزندگی کم، سبکی وزن، قدرت مکانیکی بالا استفاده می شدند[5,6]. در این تحقیق ما با ترکیب سیلیکون و اپوکسی ویژگی های گرمایشی و الکتریکی اپوکسی را بهبود بخشیدیم. برای 50 سال از لاستیک سیلیکونی به خاطر مقاومت در برابر ضربه، سبکی وزن،محیط های عملکرد در خدمات الکتریکی استفاده می شده[7].دمای انتقال شیشه (Tg) دمایی است که در آن پلیمر در حالت نرمی یا لاستیکی قرار می گیرد تا زنجیره حرکتی پلیمر را تغییر دهد، Tgویژگی مهمی است که ایده هایی را درباره استقامت پلیمر تا ماکسیمم درجه حرارت، جایی که شخصیت پلیمر مخصوصا ویژگی های مکانیکی که در بالا و پایین دمای انتقال شیشه از پلیمر متفاوت است را مطرح می کند.در حالی که ویژگی حرارتی دوم مخلوط، انتقال حرارتی است. که انتقال گرما توسط فونون های داخل ماده را انجام می دهد[8,9].همچنین مخلوط لاستیک اپوکسی / سیلیکون به عنوان عایق الکتریکی خوب در فرکانس های کم و زیاد تهیه شده تا جایی که رزین سیلیکون (polydimethylsiloxane PDMS) یکی از اصلاح کننده ترین عوامل به ویژه برای رزین اپوکسی در نظر گرفته می شود[10,11].
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  کاربرد مخلوط لاستیک اپوکسی / سیلیکون برای عایق های ولتاژ و خازن ها

چکیده انگلیسی

In this research the epoxy/silicon rubber blends were prepared by adding the silicone rubber with varying weight (0.0, 0.25, 0.5, 0.75 and 1gm) to epoxy resin. Some thermal properties are determined for different samples of blends. The bulk resistivity and dielectric constant were evaluated and related to the neat epoxy. The results suggest that the inclusion of silicone epoxy effectively improved in the glass transition temperature (Tg) and the thermal insulation also improved the electrical properties like resistance and dielectric constant for using it as capacitor at high frequencies and in the high voltage strength applications.