مقالات ISI تحقیقات پرسشنامه ای : 136 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی

آشنایی با موضوع
پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده های تحقیق است. پرسشنامه مجموعه ای از سوال ها (گویه ها) است که پاسخ دهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را ارائه می‌دهد. این پاسخ، داده مورد نیاز پژوهشگر را تشکیل می‌دهد. سوال های پرسشنامه را نوعی محرک-پاسخ می‌توان محسوب کرد. از طریق سوال های پرسشنامه می‌توان دانش، علایق، نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرار داد، به تجربیات قبلی وی پی برده و به آنچه در حال حاضر انجام می‌دهد آگاهی یافت. پرسشنامه‌ها نسبت به سایر انواع روش‌های آمارگیری مزایایی دارند از جمله این‌که ارزان هستند، مانند آمارگیری تلفنی و زبانی، نیاز به تلاش فراوان سوال‌کننده ندارند و اغلب دارای پاسخ‌های استانداردی می‌باشند که امکان جمع‌آوری داده را ساده‌تر می‌کند. اگر پرسشنامه یک تحقیق به خوبی تنظیم شود می تواند نیازهای آن تحقیق را مرتفع سازد. در غیر این صورت بخشی از این نیازها برطرف نشده و باعث کاهش اعتبار تحقیق و یا حتی زیر سؤال بردن آن می شود و کل اعتبار آنرا مخدوش می نماید. اثر یک پرسشنامه بر تحقیق تا آنجا پیش می رود که بسیاری از محققین بر این باورند که «موفقیت یک تحقیق در گرو طراحی یک پرسشنامه ی خوب، جامع و کامل است». یکی از مؤلفه های مهمی که دقت ویژه ای را می طلبد، ترتیب مناسب سئوالات است. زیرا ترتیب نامناسب باعث پیامدهای نامطلوبی نظیر کاهش میزان پاسخ و پاسخ های سوگیرانه نسبت به سئوال خواهد شد. به طور کلی پرسش هایی که در آغاز پرسیده می شود نباید بر پاسخ سئوالات بعد تأثیر بگذارد. در پرسش نامه هایی که موضوع هیچ یک از سئوالات مقایسه با بقیه جذاب تر نیست، سئوالات نظرسنجی باید در ابتدا آورده شود و مشخصات و اطلاعات مربوط به پاسخگویان مانند جنس، سن، درآمد و نظایر آن در آخر آورده شود.
در این صفحه، تعداد 136 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع تحقیقات پرسشنامه ای آرشیو شده است که شما می توانید مقالات مورد نظر خود را بر اساس سال انتشار، موضوع مقاله، وضعیت ترجمه و تعداد صفحات، انتخاب نموده و دانلود فرمایید.
در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید.

Assessing effortful control in typical and atypical development: Are questionnaires and neuropsychological measures interchangeable? A latent-variable analysis

Confirmatory factor analysis and measurement invariance of the Child Feeding Questionnaire in low-income Hispanic and African-American mothers with preschool-age children ☆

Emotional and behavioural difficulties in children referred for learning disabilities from two Arab countries: A cross-cultural examination of the Strengths and Difficulties Questionnaire

Psychological and interactional characteristics of patients with somatoform disorders: Validation of the Somatic Symptoms Experiences Questionnaire (SSEQ) in a clinical psychosomatic population