ترجمه فارسی عنوان مقاله
تکامل معماری اسلامی؛ ادراکی و رفتاری
عنوان انگلیسی
Islamic Architecture Evolution: Perception and Behaviour
کد مقاله | سال انتشار | تعداد صفحات مقاله انگلیسی |
---|---|---|
1272 | 2012 | 11 صفحه PDF |
منبع
Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)
Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 49, 2012, Pages 293–303
فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده
- مقدمه
- ادبیات موضوع
- 2-1- روند تاریخی
- 2-2- رویکرد انسانشناختی
- 2-3- تحلیل زیبایی شناسی
- 3- روش تحقیق
4- بحث و نتیجه گیری
4-1- ادراک کلی
جدول 1- گزاره: مسجد مرکز آیین نماز و مراقبه برای مسلمانان است منبع(م. ظفرالله، 2009)
جدول 2- مسجد به عنوان مرکز فرهنگی (م. ظفرالله، 2009)
جدول 3- مسجد می تواند محل فعالیت های دیگر باشد. منبع: (م. ظفرالله، 2009)
جدول 4- طرح و نقشه مسجد تاثیر روانی به تقدس فضا می دهد منبع: (م. ظفر الله، 2009)
جدول 5- اندازه، نور و مواد مورد استفاده بر فضای مقدس تاثیر دارد منبع: م. ظفرالله(2009)
جدول 6- منطقه مسجد باید حصار برای حفاظت از تقدس فضای شود( منبع: م.ظفر الله، 2009)
4-2- ادراک مقدس یا فضای مقدس
شکل 5- نقشه رنگی از مسجد نگاره. منبع ظفرالله (2009)
5- نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
مسجد - ادراک - رفتار - فضای مقدس - مرکز اجتماعی
مقاله درباره اسلام
کلمات کلیدی انگلیسی
ترجمه چکیده
ساختمان یک مسجد در این عصر و دوره دستاورد بزرگی برای جامعه مسلمانان است، به خصوص اگر این جامعه در یک کشور غیر مسلمان زندگی کنند. تکنولوژی محرکی برای بهبود روش ساخت و ساز مساجد اولیه جامعه مسلمانان بوده که ارزشها و ادراک را نسبت به اسلام در کل جهان تا به امروز تحت تاثیر قرار داده است. ضمن تقدیر از افزایش کمی و زیبایی شناسی بسیاری از مساجد جدید شهری، چندین محقق، روشنفکر و فعال مسلمان، نگرانی و توجه خود را نسبت به عملکرد این مساجد با توجه به جهان بینی اسلام ابراز کرده اند.
ترجمه مقدمه
عنوان انتخاب شده برای این پژوهش تفکر تغییر نوع استفاده از مسجد و معنای مسجد در جامعه مسلمانان معاصر را معرفی می کند. اگر چه، مؤمن انتظار دارد که در مسجد مستقیما با آنچه که مقدس می پندارد باشد، در عمل به طور فزاینده ای با نمایی مواجه می گردد که شامل استفاده دیگری از محل عبادت است که ممکن است ظاهر غیر مذهبی آنرا به سختی درک و با آن ارتباط برقرار کند. همانطور که عمر سپاهیک گفت: " مطمئنا، مطالعه محیط ساخته شده اسلامی به هیچ وجه نمی تواند از کلیت چارچوب تفکر اسلامی مانند پیدایش، تاریخ، اخلاق، جهان بینی، آموزه، حقوق، و احکام اسلامی جدا باشد. هر رویکردی توسط هر کسی و در هر مقطعی بدون توجه به ارتباط محیط ساخته شده اسلامی، بدون شک مفهوم و شکل گیری آن به شکست منجر شده و ممکن است تصویر واقعی موضوع و اسلام را تحریف کند"( عمرسپاهیک، 2002)
به نظر من کل تاریخ مسجد باید با اشاره خاص به اشکال و طراحیها و همچنین ادراک و رفتار مربوط به نشانه شناسی اش(علائم و نشانه های استفاده شده توسط اعضای هر گروه اجتماعی برای انتقال ارزشهای مشترک) در نظر گرفته شده و دوباره تفسیر شود تا درک مفاهیم انتزاعی مانند فضای 'مقدس' یا 'تقدس' در مسجد جامعه مدرن مالایی را مشخص کند.