دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 65591
ترجمه فارسی عنوان مقاله

تجزیه و تحلیل محیط داخلی خانه سنتی میناهاسا با استفاده از CFD

عنوان انگلیسی
Analyzing Indoor Environment of Minahasa Traditional House Using CFD ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
65591 2014 8 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Environmental Sciences, Volume 20, 2014, Pages 172–179

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده


کلمات کلیدی


1.مقدمه


شکل 1 خانه سنتی میناهاسا


1.1 خانه کف کاذبی و تهویه طبیعی


2. روش شناسی


جدول 1 مدل آزمایش و تغییرات آن


شکل 2 شرایط مرزی در مدل CFD.


شکل 3 نقطه اندازه گیری سرعت باد در داخل خانه آزمایشی.


3. نتیجه و بحث


3.1 خانه سنتی با روزنه دیوار


شکل 4 سرعت هوا در داخل (mm / s) و ارتفاع Stilts (m) در رابطه با موقعیت های باز


3.2 خانه سنتی با سقف


3.3. خانه سنتی با دیوار و سقف


3.4. خانه سنتی با روزنه دیوار، سقف و کف


3.4.1 سرعت باد زیر کف


جدول 2. سرعت باد در زیر کف.


شکل 5 شبیه سازی سرعت باد زیر کف در مدل آزمایشی 3-3 (TM3-3)


3.4.2خانه سنتی با دیوار، سقف و کف


شکل 6 سرعت بزرگی مدل آزمایشی 3 - 3.


شکل 7 بردار سرعت مدل آزمایشی 3 - 3.


4. نتیجه گیری


 
ترجمه کلمات کلیدی
کف کاذب؛ معماری بومی؛ خانه سنتی مینهاسا - CFD؛ آسایش حرارتی
کلمات کلیدی انگلیسی
raised floor; vernacular architecture; minahasa traditional house; CFD; thermal comfort
ترجمه چکیده
خانه هایی با کف کاذب را می توان در بسیاری از ساختمان های سنتی در سراسر اندونزی پیدا کرد. با این حال این جزء از معماری مدرن اندونزی ناپدید شده است. یکی از دلایل احتمالی مطالعه محدود روی خانه های با کف کاذب می باشد. بنابراین مزایای جزء کف کاذب؛ به خصوص کاربرد آن در آب و هوای گرمسیری هرگز در معرض آن قرار نگرفته است. خانه سنتی میناهاسا یک خانه سنتی طبقه ای است که هنوزهم وجود دارد. این مقاله شرایط آسایش حرارتی به خصوص سرعت باد داخل خانه سنتی میناهاسا را با استفاده از تجزیه و تحلیل محاسباتی دینامیک سیالات (CFD) بررسی خواهد کرد. شبیه سازی در تعدادی ازتغییرات دهانه ها وارتفاع پایه برای اندازه گیری اثربخشی آن درایجاد آسایش حرارتی انجام می شود. نتیجه مطالعه تبدیل به یک مرجع برای معماربه منظور طراحی خانه مدرن که ویژگی های طراحی معماری بومی وداخلی را در برمی گیرد،خواهد شد.
ترجمه مقدمه
خانه سنتی میناهاسا خانه های چوبی طبقه ای است که از توموهون ، سولاوسی شمالی ریشه می گیرند. این خانه در بالای 16 تا 18 ستون چوبی با ارتفاع 1.5 الی 3 متر ساخته شده است. شکل سقف آن ترکیبی از سقف شیب دارو سقف شیروانی است. خانه سنتی میناهاسا از چهاراتاق تشکیل شده است. نخست کلونگ است، منطقه زیر کف که برای ذخیره محصولات کشاورزی استفاده می شود. دوم "لسار" تراس است که بدون دیوار در مقابل ورودی اصلی قرار دارد. سوم "سکی" است، پس از ورودی اصلی قرار دارد که یک اتاق پذیرایی است که ساکنان ازمهمان ها پذیرایی می کنند. اتاق آخر "اتاق نشیمن یا پرز" است. در اتاق نشیمن اتاق خواب، اتاق ناهارخوری و آشپزخانه وجود دارد. ساختمان سنتی میناهاسا با تطبیق از آب و هوای گرمسیری و با استفاده از اصول طراحی منفعل طراحی شده است. این اصول عبارتند از: - بازکردن سقف و سقف بلند برای ایجاد اثر ناودان. - یک برآمدگی و پیش آویزبزرگ سقف و ایوان های بیرونی به منظور کاهش بهره خورشیدی. - روزنه ی دیوار ها و سقف به منظورتهویه طبیعی باز باقی می ماند. - روزنه ی کف اجازه می دهد هوا از زیر به داخل ساختمان جریان یابد. ساختار کف کاذب خانه ی سنتی میناهاسا و شکل سقف، اجازه روزنه ی ساخته شده اما نامحدود بر روی دیوارو همچنین بر روی سقف و کف را می دهد. بنابراین اجازه می دهد باد بیشتری در خانه جریان داشته باشد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  تجزیه و تحلیل محیط داخلی خانه سنتی میناهاسا با استفاده از CFD

چکیده انگلیسی

Raised floor can be found in many traditional buildings throughout Indonesia, however this element currently disappears from Indonesia modern architecture. One of possible reason is limited study conducted on raised floor house, therefore the benefits of raised floor element; especially its application in tropical climatic is never exposed. Minahasa Traditional House is a traditional raised floor house that still exists today. This paper will investigate thermal comfort conditions particularly wind velocity inside of Minahasa Traditional House using Computational Fluid Dynamic (CFD) analysis. Simulation on several variations of openings and stilts height is conducted to measure its effectiveness in creating thermal comfort. The result of the study will become a reference for modern architect to design modern house that incorporate design features from vernacular architecture.