شرکت توسعه تدبیر تلاش ماندگار

شرکت توسعه تدبیر تلاش ماندگار

شرکت توسعه تدبیر تلاش ماندگار

شرکت توسعه تدبیر تلاش ماندگار فروشنده انواع فن کوئل از جمله فن کوئل سقفی تو کار، فن کوئل چهار طرفه و همچنین چیلر اسکرال بوده و این محصولات را با بهترین کیفیت وارد بازار می‌کند.

فن کوئل سقفی تو کار

فن کوئل‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم‌های تهویه مطبوع بوده و در ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی و بیمارستان‌ها کاربرد زیادی دارند. فن کوئل سقفی تو کار یکی از انواع مختلف فن کوئل بوده و فن کوئل کانالی نیز نامی‌ده می شوند. اجزای تشکیل دهنده این فن کوئل و همچنین کانال‌های تامین و توزیع هوای آن به صورت تو کار و در بخشی از سقف جا سازی می شوند. مهمترین مزیت فن کوئل سقفی تو کار در مقایسه با سایر فن کوئل‌ها این است که نیازی به سقف کاذب ندارد و تمام اجزا و کانال‌های آن در بخشی از سقف قابل نصب هستند. برای آگاهی از قیمت فن کوئل سقفی توکار با شرکت توسعه تدبیر و تلاش ماندگار تماس بگیرید.

از فن کوئل‌های سقفی تو کار به عنوان دستگاه هایی برای توزیع هوای گرم و سرد استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های منحصر به فرد فن کوئل سقفی تو کار این است که می‌توان از آنها در کنار انواع چیلرهای تراکمی و جذبی استفاده نمود.

فن کوئل‌های سقفی تو کار از بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده اند. یکی از مهمترین بخش‌های این دستگاه فن و الکتروموتور است و کار آن به گردش در آوردن هوای مورد تهویه می‌باشد. کویل حرارتی از دیگر قسمت‌های فن کوئل تو کار سقفی است و برای ایجاد تبادل حرارتی یبن هوای قابل تهویه و آب در گردش داخل کویل استفاده می‌شود. فیلتر قابل شستشوی این فن کوئل برای فیلتراسیون هوای در گردش و شیر هوا گیری دستی برای آسان‌تر خالی کردن هوای کویل در این دستگاه استفاده شده است. علاوه بر این فن کوئل سقفی تو کار مجهز به یک سینی درین است تا آب تقطیر شده ناشی از تعریق کویل سرمایشی را جمع آوری کند. وجود این سینی مانع از بروز خسارت به دیوارهای کاذب و سقف فن کوئل می‌شود. پلینیوم باکس یکی دیگر از بخش‌های فن کوئل سقفی بوده و محفظه ایی است که فن کوئل‌ها و الکتروموتور داخل آن قرار گرفته است. پلینیوم وظیفه دارد که تمام هوای برگشتی از فضای قابل تهویه را به طرف فیلتر هدایت کند. پلینیوم مانع از ورود هوای غبار آلود و غیر بهداشتی سقف‌های کاذب می‌شود.

فن کوئل کاستی چهار طرفه

فن کوئل 4 چهار طرفه کاستی یکی از انواع فن کوئل‌های سقفی بوده و هوای گرم و سرد را به طور یکنواخت از بالا به پایین حرکت می‌دهد. فن کوئل کاستی در سقف ساختمان‌ها قرار داده می‌شود و برای استفاده از این نوع فن کوئل حتما باید از سقف کاذب استفاده شود تا فقط دریچه خروجی هوا دیده شود. به این ترتیب این فن کوئل ظاهری زیبا به ساختمان می‌دهد و فقط شبکه یا فیلتر دستگاه در سقف مشاهده می‌شود. این فن کوئل از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است زیرا نیازی به کانال کشی نداشته و به راحتی در سقف نصب می‌شود.

فن کوئل کاستی چهار طرفه به خاطر لوله هایی که در آن استفاده شده است، این قابلیت را دارد که همزمان گرمایش و سرمایش محیط را تامین کند. از فن کوئل کاستی در مکان هایی از جمله منازل مسکونی، ساختمان‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. نحوه کارکرد فن کوئل کاستی به این صورت است که آب گرم و سرد از یک سری لوله‌های ورودی و خروجی وارد دستگاه می‌شود و با عبور آب از روی کویل ها، دمای آب افزایش یا کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب هوای گرم یا هوای سرد تولید می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت عمل تهویه مطبوع به وسیله فن‌ها و کویل هایی که درون سیستم قرار دارد، انجام می‌شود و سپس آب به وسیله یک لوله دیگر به موتور خانه مرکزی بر می‌گردد. فن این مدل فن کوئل به وسیله یک کلید یا ترموستات کنترل می‌شود و در حقیقت می‌توان گفت سرعت فن کوئل از طریق کلیدی که دارد، کم و زیاد می‌شود.

فن کوئل کاستی چهار طرفه از اجزای مختلفی تشکیل شده است. یکی از مهمترین بخش‌های این فن کوئل، لوله‌های ورودی و خروجی آن هستند که آب را وارد فن کوئل می‌کنند. سایر بخش‌های فن کویل کاستی چهار طرفه شامل فن، موتور، دریچه خروجی هوا، بدنه فلزی، کویل‌های مسی، فیلترهای قابل شستشو و ترموستات یا ریموت کنترل برای روشن و خاموش کردن دستگاه می‌باشند.

مهمترین مزیت فن کوئل کاستی چهار طرفه این است که می‌تواند باد را از چهار طرف به بیرون پخش کند. فن کوئل چهار طرفه به خاطر دارا بودن دو کویل، این قابلیت را دارد که به طور همزمان دمای محیط را گرم یا سرد کند.

چیلر اسکرال

چیلر اسکرال یکی از انواع مدل‌های چیلر تراکمی بوده و در مقایسه با سایر چیلرها دارای مزیت‌های فراوانی می‌باشد. دلیل نام گذاری این چیلر به عنوان چیلر اسکرال به خاطر نوع کمپرسوری است که در داخل این چیلر به کار رفته است. کمپرسورهای اسکرال در مقایسه با کمپرسورهای رفت و برگشت سر و صدای کمتری ایجاد می‌کنند و علاوه بر این نگهداری از آنها نیز خیلی راحت‌تر است.

خرید چیلر هوا خنک اسکرال تراکمی

برای طراحی و ساخت چیلرهای اسکرال مانند سایر چیلرهای تراکمی، از یک دستگاه کمپرسور به همراه اجزایی از جمله کندانسور، اوپراتور و همچنین سیال مبرد استفاده می‌شود. در حقیقت در چیلرهای اسکرال، چند کمپرسور اسکرال به صورت ترکیبی به کار برده می‌شود تا ظرفیت آن زیاد شود. این چیلر بر پایه سیکل تبرید تراکمی فعالیت می‌کند و محیط اطراف خود را خنک می سازد. در چیلرهای تراکمی، سیال مبرد وظیفه دارد محیط را سرد کند و حرکت سیال مبرد از کمپرسور آغاز می‌شود. سیال گازی پس از وارد شدن به کمپرسور اسکرال، فشرده شده و در نتیجه دما و فشار آن زیاد می‌شود. در مرحله بعدی، سیال به داخل خطوط لوله ارسال می‌شود تا بتواند خود را به کندانسور برساند. سیال مبرد بعد از گذشتن از کندانسور و تقطیر شدن، به طرف شیر انبساط حرکت می‌کند. هنگامی که سیال به شیر انبساط می رسد، فشار کم شده و دمای تبخیر آن نیز کاهش پیدا می‌کند. در قسمت اپراتور، سیال مبرد به خاطر تماس با آب گرم، گرمای آب را جذب کرده و به این ترتیب از حالت سیال مایع به سیال گاز تغییر می‌کند. سپس این سیال به کمپرسور اسکرال فرستاده می‌شود و با انجام این سیکل، عمل سرما سازی در چیلر صورت می گیرد و به این ترتیب آب گرم چیلر خنک می‌شود.

مطالب خواندنی