دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور نوعی ژنراتور برای تولید برق است و در زمان قطع برق مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت دیزل ژنراتور از یک ژنراتور و همچنین یک موتور دیزلی تشکیل شده و برای تامین کردن برق مورد نیاز خود، باید نیروی مکانیکی تولید شده را به ژنراتور انتقال دهد. دیزل ژنراتورها دستگاه هایی برای تولید برق هستند و برای به راه انداختن آنها از گازوئیل استفاده می‌شود. دیزل ژنراتوردر مکان‌های زیاد و در زمان قطع برق، استفاده می شوند. بیشترین مصرفی که از دیزل ژنراتور‌ها می‌شود، در زمان قطعی برق است ولی با این حال از بعضی از آنها برای مصارف دائمی استفاده می‌شود. دیزل ژنراتورها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می شوند و مبنای تولید آنها بر اساس نیرویی است که برای تولید برق دارند. برای آگاهی از قیمت دیزل ژنراتور با شرکت کاشانی تماس بگیرید.

بعضی از دیزل ژنراتورها این توانایی را دارند که تا 250 ولت آمپر برق تولید کنند. این نوع دیزل ژنراتورها در بیشتر مواقع برای تولید برق اضطراری به کار برده می شوند. دیزل ژنراتورها در زمان اوج مصرف برق نیز قابل استفاده هستند. دیزل ژنراتور هایی که سایز کوچک تری دارند، توانایی تولید بیشتر از 200 ولت آمپر برق را ندارند. از این نوع دیزل ژنراتورها بیشتر در مواقع اضطراری استفاده می‌شود. یکی دیگر از مصارف مهم دیزل ژنراتورها تامین برق روشنایی و همچنین نیروی محرکه وسایل نقلیه بزرگ از جمله کشتی‌ها می‌باشد.

دیزل ژنراتور ولوو پنتا

دیزل ژنراتور ساخت شرکت ولوو پنتا یکی از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین موتورهای دیزلی در دنیا است. این دیزل ژنراتور توسط کمپانی ولوو ساخته شده و از سال 1924 میلادی در زمینه تولید دیزل ژنراتور در حال فعالیت است. در حقیقت می‌توان گفت دیزل ژنراتور ولوو پنتا دستگاهی برای تولید برق است و این توانایی را دارد که انرژی مکانیکی که از گردش موتور دیزلی به دست می آید را از طریق یک ژنراتور، تبدیل به برق کند. به طور کلی از برقی که از طریق دیزل ژنراتور به دست می آید، با توجه به میزان مصرف موتور دیزلی و توان‌های مختلف آن می‌توان استفاده کرد. موتورهایی که برای این دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرند، دارای کارایی زیادی بوده و علاوه بر این قیمت بسیار مناسبی نیز دارند.

دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا به خاطر مزیت‌های زیادی که دارند بسیار پرفروش هستند. این دیزل ژنراتور‌ها بدون لرزش بوده و سر و صدای بسیار کمی تولید می‌کنند و از آن جایی که نصب بسیار راحتی دارند، در صنایع مختلف می‌توان از آنها استفاده کرد. دیزل ژنراتور ولوو پنتا مجهز به یک پیستون خنک کننده است و به همین دلیل می‌تواند دمای مناسبی در سیلندر ایجاد کند. از این دیزل ژنراتور در مناطق مختلف از جمله مناطق سرد، گرم و مرطوب استفاده می‌شود. موتورهایی که برای دیزل ژنراتور ولوو مورد استفاده قرار می گیرند، دارای سوپاپ‌های قابل تعویض هستند و در نتیجه مقاومت بالایی داشته و به مدت طولانی می‌توان از آنها استفاده کرد.

به طور کلی دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا دارای مزیت‌های زیادی هستند و علاوه بر این قیمت مناسب آنها یکی از مهمترین مزیت‌های آنها است. هزینه تعمیر و نگهداری این دیزل ژنراتور بسیار مناسب بوده و علاوه بر این مصرف سوخت مصرفی آن بسیار کم است. یکی دیگر از مهمترین مزیت‌های دیزل ژنراتور ولوو پنتا این است که گازی که از آن خارج می‌شود، بسیار کم اگزوز است. دیزل ژنراتور‌های ولوو پنتا در توان‌های مختلفی طراحی و تولید می شوند و به طور کلی توان آنها معمولاً بین 70 تا 800 کیلو وات بوده و کیفیت بسیار بالایی دارند.

دیزل ژنراتور دست دوم

دیزل ژنراتورها یکی از مهمترین تجهیزات صنعتی بوده و کاربرد زیادی در بسیاری از صنایع ایفا می‌کنند. در سال‌های اخیر بعضی از کارخانه ها، با توجه به محدودیت‌های مالی، دیزل ژنراتورهای دست دوم را خریداری کرده و پس از تعمیر نمودن آن، از آن استفاده می‌کنند.

در حقیقت هزینه دیزل ژنراتورهای دست دوم نسبت به دیزل‌های نو خیلی پایین‌تر است و در صورت خرید آنها از یک جای مطمئن، کاربرد مشابهی با دیزل ژنراتورهای نو دارند. بهتر است قبل از این که دیزل ژنراتور دست دوم خریداری شود، دستگاه به وسیله افراد متخصص، تست و سرویس دهی شود تا خریدار از سالم بودن آن مطمئن شود.

دیزل ژنراتورهای دست دومی که از هر لحاظ سالم هستند، این توانایی را دارند که با دیزل‌های نو رقابت کنند. بعضی از شرکت‌های صنعتی، برای دیزل ژنراتورهای دست دوم، خدمات پس از فروش داشته و این خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهند. این امر برای افرادی که خریدار دیزل ژنراتورهای دست دوم هستند، مزیت بزرگی است زیرا خدمات آن به صورت دوره ایی بوده و علاوه بر این برای بازسازی آنها از بهترین قطعات کمکی استفاده می‌شود. به این ترتیب دستگاه عملکرد و کارکرد خوبی خواهد داشت و تا مدت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

دیزل ژنراتورهای دست دوم قبل از فروش باید به تعمیرگاه برده شده تا به وسیله افراد متخصص به درستی تعمیر شوند. متخصصین تمام قسمت‌ها و قطعات دستگاه را مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم این قطعات را تعمیر یا تعویض می‌کنند. در آخرین مرحله تعمیر، دستگاه به وسیله افراد متخصص آزمایش شده و در صورتی که کاملاً سالم باشد، برای فروش وارد بازار می‌شود. علاوه بر این شاسی و سایر اجزای دیزل ژنراتور دست دوم در صورت نیاز به رنگ جدید، رنگ می شوند تا از نظر شکل ظاهری نیز تمیز و نو باشند. علاوه بر این دیزل ژنراتور دست دوم، موقع تحویل به مشتری، گارانتی می‌شود. تعداد زیادی از کارخانه‌های تازه کار برای شروع کار خود، از دیزل ژنراتورهای دست دوم استفاده می‌کنند زیرا این دیزل ژنراتورها مقرون به صرفه است و علاوه بر این در بیشتر اوقات نوع دست دوم آن خیلی بهتر و بیشتر از دستگاه‌های جدید کار می‌کند.

دیزل ژنراتور دست دوم باید در مرحله اول به وسیله دستگاه تست بار، مورد کنترل و بررسی قرار گیرد. این دستگاه می‌تواند دستگاه دیزل ژنراتور را در بارهای مختلف تست کرده و سپس عملکرد دستگاه دست دوم را به طور دقیق نشان دهد. یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد خرید دیزل ژنراتور دست دوم، سال تولید و همچنین مدت زمان استفاده از آن است. بیشتر دیزل ژنراتورها بخشی دارند که ساعت کار دستگاه را نشان می‌دهد. علاوه بر این، زمینه کاری دیزل ژنراتورها نیز دارای اهمیت زیادی است. معمولاً دیزل ژنراتورهایی که برای موارد اضطراری به کار برده می شوند در مقایسه با دیزل ژنراتورهایی که به طور دائم در حال کار هستند، از شرایط بهتری برای خرید برخوردار هستند. به این ترتیب تاریخچه کاری دیزل ژنراتور دست دوم اهمیت زیادی دارد.

مطالب خواندنی