3 پیشنهاد عالی برای خرید خودرو

3 پیشنهاد عالی برای خرید خودرو

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند. ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که 72% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کیا اپتیما، سدان پرفروش پرطرفدار

خودرو اپتیما یک سدان سایز متوسط کره‌ای است که حدود 20 سال از زمان تولید اولین نسخه آن می‌گذرد. این خودرو از سال 2009 با ورود نسل دوم، میهمان جاده‌های ایران شد. پس‌ازآن نسل‌های سوم و چهارم نیز خود را به بازارهای ایران رساندند. اما نسل پنجم خودرو در پشت سد تحریم باقی مانده و طرفداران ایرانی خود را بی‌نصیب گذاشت. از همان سال 2009 تاکنون نسخه‌های صفرکیلومتر و کارکرده کیا اپتیما مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفت. همین عامل باعث شده است که خرید خودرو کیا اپتیما برای سرمایه‌گذاران بازار خودرو گزینه‌ای مناسب باشد.

اگر نگاهی به داخل کاپوت نسل‌های مختلف کیا اپتیما بیندازید، متوجه خواهید شد که این خودرو با دو موتور به بازار عرضه شده است. موتور 6 سیلندر 2.7 لیتری این خودرو قادر به تولید 193 اسب بخار قدرت و 249 نیوتن متر گشتاور است. موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری آن نیز قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 229 نیوتن متر تولید می‌کند. در حال حاضر نسخه‌های 2016 و 2017 این خودرو با موتور 4 سیلندر که به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز مجهز شده و فروش بهتری را در بازار تجربه می‌کند.

این خودرو دارای استهلاک کمی است و بسیار خوش‌ساخت است. همچنین آپشن‌های متفاوت در کنار طراحی اسپرت و جوان‌پسند می‌تواند شما را از خرید این خودرو راضی نگه دارد. ضمن اینکه دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه NCAP اروپا نشان می‌دهد که این خودرو ایمنی و سلامت شما را به‌خوبی حفظ می‌کند. در مقابل موتور این خودرو چندان قدرتمند نیست و نمی‌تواند رانندگان عاشق سرعت و شتاب را راضی نگه دارد. همچنین نشستن در ردیف عقب آن برای سرنشینان بلندقد کار مشکلی است. چراکه فضای سر آن کم بوده و ممکن است باعث نارضایتی این افراد شود. از دیگر معایب کیا اپتیما می‌توان به مصرف سوخت بالا و هندلینگ نامناسب در پیچ‌های تند اشاره کرد.

تویوتا کمری، ژاپنی خوش‌ساخت و پرقدرت

طرفداران خرید خودرو ژاپنی احتمالا تویوتا کمری را به‌عنوان یکی از اولین گزینه‌ها در لیست خود قرار می‌دهند. چراکه این خودرو علاوه بر کیفیت ساخت بالا تجربه سواری راحت و نرمی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر را فراهم می‌کند که آن را در 9.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 می‌رساند. همین موضوع آن را به خودرویی با توان فنی بالا و شتاب‌گیری مناسب تبدیل می‌کند. ضمن اینکه تویوتا کمری نیز همچون دیگر هم‌وطنان خود از قطعات فنی بسیار باکیفیتی استفاده کرده و بنابراین دوام فنی بالایی هم دارد.

تویوتا کمری از سال 1982 روی خط تولید شرکت تویوتا رفت و تا سال 2011 که اولین نمونه‌های آن وارد بازار ایران شدند، پنج نسل از این خودرو تولیدشده بود. متاسفانه شرایط تحریم گریبان‌گیر این خودروی محبوب نیز شد و ورود کمری به ایران از سال 2015 متوقف شد. بنابراین آخرین نسخه تویوتا کمری موجود در بازار ایران مربوط به سال 2015 است. اما توقف واردات این خودرو نه‌تنها باعث کم رونق شدن بازار آن نشد بلکه جانی تازه به بازار فروش دست‌دوم کمری بخشید. به لطف خدمات پس از فروش مناسب و مزایای متعدد تویوتا کمری نیز در لیست خودروهای خوش فروش قرار گرفته است.

اگر قصد خرید خودرو کمری را دارید، بهتر است از معایب آن نیز آگاه شوید. به دلیل قدیمی بودن نسخه‌های موجود در کشور، طراحی این خودرو کمی از مد افتاده شده و نمی‌توان آن را برای خریداران تنوع‌طلب که به ظاهر شیک و جذاب اهمیت می‌دهند مناسب دانست. ضمن اینکه مثل دیگر خودروهای ژاپنی امکانات رفاهی چندانی در این خودرو قرار نگرفته است. البته این به این معنا نیست که تویوتا کمری خودروی راحتی نیست. اما نمی‌توان آن را از نظر امکانات رفاهی با رقبای کره‌ای و اروپایی خود هم‌رده دانست. ضمن اینکه با وجود خوش‌ساخت بودن و کیفیت ساخت و ایمنی مناسب لیست امکانات ایمنی این خودرو نیز کوتاه است.

کیا سراتو، یکی دیگر از محصولات پرطرفدار کیا

سال 2003 بود که کیا سراتو به‌عنوان یک سدان جمع‌وجور به جمع خودروهای شرکت کیا پیوست. این خودرو حدود 6 سال بعد با نسل دوم خود روانه بازارهای ایران شد و از همان سال‌ها خود را در دل خریداران ایرانی جا کرد. در حال حاضر خرید خودرو کیا سراتو وارداتی در مدل‌های 2008 تا 2018 طرفداران زیادی در بازار ایران دارد و به همین دلیل می‌توان آن را یکی از پرفروش‌ترین و خودروهای بازار دست‌دوم دانست.

این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری است که قدرت 159 اسب بخار و گشتاور 194 نیوتن متر را برای آن فراهم می‌کند. از همین اعداد می‌توان فهمید که کیا سراتو خودروی پرشتاب و قدرتمندی نیست. اما برای خریدارانی که به دنبال یک سدان کوچک، باکیفیت، ایمن، جذاب و پرآپشن می‌گردند، بسیار مناسب است. البته این خریداران باید توجه کنند که کیا سراتو مصرف سوخت نسبتا بالایی داشته و کابین کوچکی برای افراد قدبلند دارد.

در بازار فعلی ایران خرید خودرو خوش‌فروشی که قیمت مناسب و کیفیت ساخت خوبی داشته باشد کمی دشوار است. چراکه معمولا این خودروها طرفداران زیادی دارند و خیلی زود به فروش می‌رسند. بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش از خرید از طریق منبعی مطمئن از قیمت این خودروها مطلع شوید. چراکه کلاه‌برداران زیادی در کمین خریداران خودروهای خوش فروش نشسته‌اند. همراه مکانیک موسس اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده در کشور است که تمام خودروهای خود را به‌همراه ضمانت کارشناسی و گزارش کامل به فروش می‌رساند تا ریسک خرید خودرو دست دوم را به صفر نزدیک کند. از شما دعوت می‌کنیم وارد سایت https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ شوید و از نمایشگاه این شرکت بازدید کنید.

مطالب خواندنی