کدام مدل از پمپ باد فندکی برای خودروی من مناسب است؟

کدام مدل از پمپ باد فندکی برای خودروی من مناسب است؟

با توجه به اینکه برخی از خودروهای مدرن، مجهز به لاستیک‌هایی هستند که پنچر نمی‌شوند و دارای سیستم‌های مانیتورینگ فشار باد لاستیک TPMS)) هستند، یک تصور اشتباه رایج وجود دارد که دیگر نیازی به دستگاه باد خودرو وجود ندارند. اینطور نیست! لاستیک‌ها می‌توانند هوای موجود را در طول زمان از دست بدهند، حتی اگر سوراخ نشوند. همراه داشتن یک پمپ باد فندکی ماشین ، به این معنا است که می‌توانید به راحتی و به طور معمول فشار لاستیک خودروی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن‌ها در محدوده فشار مطلوب قرار دارند. اگر لاستیک‌ها بیش از حد یا کمتر از حد، باد داشته باشند، می‌توانند اثرات سوء بر خودرو و رانندگی شما بگذارند و به طور بالقوه بر مصرف سوخت و فرسودگی تایر، تأثیرگذار باشند.

 

اهمیت استفاده از پمپ باد فندکی

حتی اگر ماشین شما مجهز به سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS) باشد، نباید منتظر بمانید تا چراغ آن روشن شود؛ به این دلیل که اکثر سیستم‌های TPMS زمانی به شما هشدار می‌دهند که فشار لاستیک،  ۲۵ درصد کمتر از میزان توصیه شده است. شما باید فشار لاستیک را ماهی یک بار یا بیشتر چک کنید، تا مطمئن شوید که تا حد ممکن به مشخصات کلی نزدیک است. این امر باعث می‌شود لاستیک‌ها تا حد ممکن دوام بیاورند و در عین حال، مصرف سوخت را کنترل کنند.

طیف گسترده‌‌ای از کمپرسورهای باد وجود دارد، از جمله کمپرسور صنعتی ، کمپرسور پرتابل، کمپرسور برقی و کمپرسور فندکی که می‌توانید تهیه کنید. اما برای استفاده مداوم توصیه می‌شود، پمپ باد فندکی ماشین را خریداری نمایید. آن‌ها به فندک داخلی ماشین متصل می‌گردند و کمپرسورهای قوی‌تر که سریع‌تر لاستیک‌ها را پر می‌کنند، به باتری خودرو وصل می‌شوند. می‌توان گفت خرید پمپ باد ماشین یک سرمایه گذاری کوچک برای کمک به اطمینان از دوام لاستیک‌ها است. از کمپرسور باد، نه تنها برای تایر ماشین بلکه برای تایر دوچرخه، قایق و تشک‌های بادی نیز استفاده می‌شود.

انوع کمپرسور باد فندکی

پمپ باد ماشین

پمپ‌های تک سیلندر و دو سیلندر

کمپرسور باد فندکی، در اشکال مختلف با ویژگی‌های متفاوت طراحی و تولید می‌شود. علاوه بر مشخصات ظاهری، این دستگاه باید از نظر سرعت و قدرت نیز مورد بررسی قرار گیرد. دستگاه‌هایی که دارای دو سیلندر هستند، از قدرت بالایی برخوردارند و می‌توانند تایر خودروهای سنگین را به خوبی باد کنند. معمولا پمپ‌های دو سیلندر حداکثر جریان هوایی که می‌توانند منتقل کنند،50 لیتر در دقیقه است، در واقع این امکان را به شما می‌دهند تا تایر استاندارد خودرو را از صفر تا 40 PSI در حدود 1.5 دقیقه باد کنید. اما اگر خودروی شما سبک وزن است، یک کمپرسور تک سیلندر نیز می‌تواند مناسب باشد.

  • پمپ‌های‌ متصل به باتری و متصل به فندک

کمپرسور باد فندکی قابل حمل، از منبع تغذیه ۱۲ ولت فندکی خودرو تغذیه می‌کند. اما برخی از کمپرسورها مستقیماً به باتری ماشین متصل می‌شوند. کار با این نوع دستگاه‌ها بسیار آسان است، فقط کافیست انبرها را به سر باتری متصل کنید تا نیروی کافی برای کارکردن دستگاه تامین شود. البته باید توجه داشت استفاده از این نوع کمپرسورها برای خودروهای مدرن که دسترسی به باتری سخت است، امکان پذیر نیست.

برخی از مدل‌های دستگاه پمپ باد فندکی این قابلیت را دارند تا علاوه بر فندکی ماشین، به باتری و یا برق شهری نیز متصل شوند. در واقع شرایطی را فراهم می‌کنند تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف از این دستگاه استفاده کنید. این نوع پمپ‌های همه کاره از قابلیت مکنده، دمنده، پورت USB جهت شارژ تلفن همراه و چراغ‌های ال ‌‌ای دی جهت روشنایی برخوردار هستند. البته می‌توانید یک کمپرسور شارژی خریداری کنید و شارژ مورد نظر را از فندکی، باتری یا برق شهری تامین نمایید.

نحوه استفاده از پمپ فندکی

برای استفاده از کمپرسور فندکی، ابتدا باید میزان فشار استاندارد در تایر سرد را که در دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده است، پیدا کنید و مطمئن شوید که فشار لاستیک‌های جلو و عقب با یکدیگر تفاوت دارند یا خیر. هنگامی که لاستیک‌ها سرد هستند یا حداقل ۳۰ دقیقه از زمان رانندگی گذشته است، فشار لاستیک را با فشار سنج تایر بررسی کنید. هنگام رانندگی که لاستیک‌ها داغ می‌شوند، فشار افزایش می‌یابد و در نهایت، نتیجه درستی را نشان نمی‌دهد.

فشار سنج لاستیک را روی ساقه سوپاپ فشار دهید، اگر فشار لاستیک‌ها کمتر از مقدار توصیه شده است، باید آن‌ها را باد کنید تا مطمئن شوید که بهترین مصرف سوخت ممکن را دارید و در عین حال مطمئن شوید لاستیک‌های شما دچار سایش زودرس نمی‌شوند.

اینک برای استفاده از این دستگاه، درپوش‌های سوپاپ را از هر چهار چرخ بردارید و آن‌ها را در جیب خود قرار دهید تا گم نشوند. کابل برق پمپ باد فندکی را به جا فندکی خودرو متصل کنید. کمپرسور را روشن کرده و شلنگ هوا را روی ساقه سوپاپ قرار دهید. شما باید بتوانید تشخیص دهید که لاستیک در حال باد شدن است.

هنگام استفاده از کمپرسور بهتر است لاستیک‌ها را کمی بیش از حد باد کنید، زیرا به راحتی می‌توانید هوای اضافی را از لاستیک‌ها خارج نمایید. هر چهار تایر را به طور یکسان باد کرده و پس از اتمام کار، فشار نهایی را با دستگاه فشار سنج بررسی کنید و پس از رسیدن به حد مطلوب، به رانندگی خود ادامه دهید.

کمپرسور باد ماشین

نکات مهم در خرید پمپ باد فندکی

قبل از خرید کمپرسور فندکی قابل حمل، چند ویژگی کلیدی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

  • مطمئن شوید که شلنگ هوا به اندازه کافی بلند است تا به هر چهار تایر برسد. اگر خودروی شما کوچک است، احتمالاً مشکلی نخواهد بود. برای خودروهایی که بزرگ هستند، قطعا به شلنگ بلندتری نیاز خواهید داشت. علاوه بر شلنگ هوا، کابل برق نیز باید در حد مناسبی باشد، تا بتوانید دستگاه را تا یک مسافت کم برای استفاده از هر چهار چرخ، جابه جا کنید.
  • همچنین باید حداکثر فشار هوا (PSI)را در دستگاه بررسی کنید. لاستیک‌های بزرگتر، فشار هوای بیشتری دارند، از این رو باید دستگاهی را انتخاب نمایید تا میزان فشار مورد نظر را تامین کند. برخی از این دستگا‌ه‌ها به محض رسیدن به PSI که در دستگاه تنظیم شده است، به طور خودکار خاموش می‌شوند. همچنین برخی از کمپرسورها در صورت بارگیری بیش از حد، به طور خودکار خاموش می‌شوند. وجود صفحه نمایش دیجیتال بر روی دستگاه، کار را برای شما آسان می‌کند و می‌توانید تا ظرفیت مجاز، لاستیک را باد کنید.
  • در بسیاری از مواقع، پیش آمده است که در تاریکی شب، تایرها نیاز به پمپ باد فندکی پیدا می‌کنند. قطعا یک دستگاه باد همراه با نورافکن، کار را برای شما آسان می‌کند و بهتر می‌توانید عملیات باد لاستیک را انجام دهید.
  • اگر ماشین شما کوچک است و فضای کافی در اختیار ندارید، باید دستگاه‌های کوچک را انتخاب کنید. انواع مد‌ل‌های دستگاه فندکی در ابعاد و وزن‌های مختلف، متناسب با هر خودرویی طراحی و تولید می‌شوند.
  • نکته حائز اهمیت این است که یک کمپرسور باد باید بتواند بدون قرار گرفتن ماشین روی جک، لاستیک را باد کند. برای استفاده از برخی دستگاه‌ها، ماشین باید بر روی جک قرار بگیرد، تا از فشار ماشین بر روی لاستیک‌ها کم شود، تا دستگاه بتواند به خوبی لاستیک را باد کند.
  • برخی از دستگاه‌ها مجهز به پایه‌های لاستیکی هستند، بنابراین در حین کار در جای خود ثابت می‌مانند.

قیمت پمپ باد فندکی

عوامل متعددی در قیمت پمپ باد فندکی تاثیرگذار هستند. برند تولید کننده، یکی از فاکتورهای است که در تعیین قیمت می‌تواند موثر باشد. برخی از برندها با طراحی‌های خاص، رعایت استانداردها، بهبود کارایی دستگاه و اضافه کردن آپشن‌های مختلف، دستگاه‌های منحصربه فردی را تولید می‌کنند. متریالی که در دستگاه به کار رفته است، کارایی‌های متفاوت، میزان قدرت و ابعاد و وزن دستگاه می‌توانند قیمت کمپرسور را افزایش یا کاهش دهند. در نهایت شما باید متناسب به نوع خودرو و بدون در نظر گرفتن قیمت، دستگاه را خریداری کنید.

برخی از دستگاه‌ها دارای لوازم جانبی کاملی هستند. در کنار دستگاه اصلی، سوزن‌های مخصوص باد لاستیک، سوزن‌های مخصوص باد انواع توپ، فیش فندکی، مبدل برق شهری، شلنگ خرطومی، چراغ و پورت USB نیز وجود دارد که البته هزینه‌های شما را افزایش می‌دهند.

خرید پمپ باد فندکی از ایران پمپ

پمپ باد فندکی، یکی از تجهیزات مهم است که رانندگان باید در وسایل نقلیه خود داشته باشند. این دستگاه کاربردی در طیف گسترده‌‌ای از مدل‌ها ساخته می‌شود. ایران پمپ / iranpump.com ، مفتخر است که به مشتریان خود در سراسر ایران، خدمات با کیفیت ارائه دهد. شما می‌توانید انواع کمپرسورها را خریداری کنید. این مجموعه برای سهولت در انتخاب دستگاه تولید باد، انواع محصولات را با توضیحات کامل در وبسایت خود معرفی کرده است، شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و دریافت مشاوره رایگان، محصولی مقرون به صرفه را خریداری کنید. یک سال پشتیبانی، خدمات پس از فروش و تعویض محصولات قدیمی، تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های این مجموعه است.

مطالب خواندنی