صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان

صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان

این روزها وقتی حرف سرمایه‌گذاری پیش می‌آید، به نظر می‌رسد عده بسیاری سر در گم هستند. از یک طرف تورم شدید کاملا خود را نشان می‌دهد و زنگ خطر را برای سرمایه و دسترنج سال‌ها کار افراد به صدا درمی‌آورد. از طرف دیگر افراد در انتخاب گزینه مناسبی که بتواند ارزش پول آنها را حفظ کند، دچار تردید هستند. بانک سود کمی می‌دهد که در شرایط تورمی چندان به چشم نمی‌آید، خرید طلا مشکلاتی مانند اجرت بالا و امنیت نگهداری دارد، حتی بورس هم که بیشترین عایدی را در بلندمدت داشت، در یک سال اخیر نوسان داشته است. شاید لازم باشد توجه بیشتری به گزینه‌های سرمایه‌گذاری داشته باشیم. اگر ریسک‌پذیر هستید، قصد داریم شما را با یک گزینه مناسب آشنا کنیم.

بازخوابی یک تجربه

سال گذشته بود که بورس بازدهی چشمگیری داشت و همه برای ورود به آن صف کشیده بودند. با این حال از مرداد ماه 99 وضعیت به یکباره تغییر کرد و شاخص از 2 میلیون واحد رو به کاهش گذاشت. بسیاری از افراد گمان می‌کردند سهم‌هایی خریده‌اند که سود عاید آنها می‌کند، اما در صف‌های فروش گیر افتادند و حتی هنوز هم پس از گذشت یک سال در زیان چشمگیری قرار دارند. این تجربه تلخ بود و مرور آن شاید همان تلخکامی را دوباره زنده کند. اما نکات مهمی را می‌توان از آن یاد گرفت و همین یادگیری علاوه بر جلوگیری از تکرار اشتباه می‌تواند نکات تازه‌ای را هم به ما بگوید. اول بیایید به تجربه قبل از حضور در بازار برگردیم. بسیاری از افرادی که در حال حاضر با زیان چشمگیری روبرو هستند بار اول بود که وارد بازار سرمایه شده بودند. آنها عمدتا بر اساس شنیده‌ها و برخی از توصیه‌های افراد نامناسب وارد بازار شده بودند. همین موضوع باعث شد بسیاری سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سهام را انتخاب کنند و به امید دستیابی به سود چشمگیر، شخصا و بدون آن که دانش کافی از بازار داشته باشند و وقت مناسبی برای پرداختن به آن صرف کنند، پولشان را به آن انتقال دادند. این خطاهای بزرگ باعث آسیب به سرمایه افراد شد، اما راه دیگری هم وجود داشت که هم در بورس سرمایه‌گذاری کرد و هم شاهد چنین اتلافی نبود.

درس‌هایی که باید از بازار یاد گرفت

بازار سهام پرسودترین بازار برای سرمایه‌گذاری است و این موضوع درست است. اما این بازار ریسک‌های مخصوص به خود را دارد و برای همه افراد مناسب نیست. بنابراین اگر تا حدودی روحیه ریسک‌پذیری ندارید بهتر است در مورد ورود به آن جدا فکر کنید. از سوی دیگر، این بازار وقت و آشنایی می‌طلبد. صرفا با یک توصیه و بدون آگاهی نمی‌توان به سود مناسب دست یافت. گفتیم که راه بهتری وجود دارد که با سرمایه‌گذاری در بورس بتوان از آن سود برد و ریسک آن هم بسیار کمتر شود. اکنون به معرفی این گزینه می‌پردازیم.

کارشناسان و متخصصان مالی معمولا برای افرادی که روحیه ریسک‌پذیری دارند اما اطلاع چندانی از شرایط بازار ندارند، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی را پیشنهاد می‌کنند. این صندوق‌ها چندین مزیت دارند. یکی این که هر زمانی که بخواهید آنها را بفروشید در صف گیر نمی‌کنید و دو روز کاری بعد قابل نقد شدن هستند. این راه‌حلی برای مشکلی است که افراد هنگام ریزش بازار با آن مواجه می‌شوند. دیگر آن که برخی از این صندوق‌ها مدیران توانمند و با تجربه‌ای دارند که می‌توانند سهام ارزنده را تشخیص دهند. بنابراین بازدهی آنها هم بسیار بهتر از شرایطی است که افراد مستقیما اقدام به خرید و فروش سهام کنند. یکی از بهترین صندوق‌های سهامی، صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان است. این صندوق جزو معتبرترین و بهترین صندوق‌های سهامی در کشور محسوب می‌شود.

نکات مهم در انتخاب یک صندوق سهامی مناسب

شاید برای بسیاری این سوال مطرح باشد که چطور می‌توان یک صندوق سهامی مناسب انتخاب کرد. چه نکاتی در انتخاب به ما کمک می‌کنند تا سرمایه خود را به دست صندوق‌ها بسپاریم؟ در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنیم. نکته اولی که باید به آن توجه کنید تجربه صندوق و مدیران آن است. معمولا صندوق‌هایی که طول عمر مناسبی داشته باشند، تحولات بازار و نوسانات آن را دیده و تجربه لازم را کسب کرده‌اند. البته این عامل به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد و به بررسی مسایل دیگر نیز نیاز داریم. نکته دوم بازدهی صندوق سهامی در بازه‌های مختلف زمانی و نسبتا طولانی‌تر است. ترکیب این نکته با نکته اول می‌تواند برای افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی دارند، مفید باشد.

آشنایی با صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان

سابقه تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان به دی ماه 1395 بازمی‌گردد. به این ترتیب این صندوق را می‌توان در میان صندوق‌های سهامی باتجربه بازار محسوب کرد. مدیران این صندوق نیز تبحر خود را در سرمایه‌گذاری نشان داده‌اند. کافی است به بازدهی آن در طول زمان نگاه کنید. این صندوق در سال‌های اخیر عملکرد خوبی داشته است. در سال 98 بازدهی آن حدود 232 درصد و در سال 99 حدود 160 درصد بوده است. یعنی سرمایه کسی که در این صندوق‌ سرمایه‌گذاری کرده بود در سال 98 بیش از 3.3 برابر و در سال 99 حدودا 2.6 برابر شده است. اما یک سالی است که بازار سهام شرایط خوبی ندارد و بسیاری از آن شاکی هستند. در این شرایط دشوار وضعیت صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان چطور بوده است؟ جالب است بدانید در شرایطی که شاخص کل بازار در 7 ماه اول سال 1400 کمتر از 10 درصد رشد کرده و بسیاری از سهم‌ها در ضرر سنگین هستند، صندوق سرمایه‌گذاری آهنگ سهام کیان در همین بازه زمانی 20.5 درصد سود داشته است. شاید این موضوع برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ناآشنا به بازار عجیب باشد ولی نشان می‌دهد چطور یک سرمایه‌گذاری اصولی و مطمئن حتی در شرایط نامناسب می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و سرمایه افراد را به خوبی مدیریت کند.

مطالب خواندنی