از جاذبه های سفر به استانبول تا راهنمای سفر به کیش

از جاذبه های سفر به استانبول تا راهنمای سفر به کیش

سواحل زیبای تنگه بسفر

همچنین وجود رستوران های متنوع در کنار تنگه بسفر در تور لحظه آخری استانبول  که اغلب با غذاهای تازه و لذیذ دریایی از مهمانان پذیرایی می کنند ، یکی دیگر از جذابیت های این منطقه است . همچنین می توانید بعد از صرف غذا به کافه های کنار این تنگه بروید و خود را مهمان یک فنجان چای تازه دم و باقلوای شیرین کنید و یا حین نوشیدن فنجانی قهوه محو تماشای مناظر شگفت انگیز اطراف باشید .

در انتها باید افزود مکان های تاریخی و دیدنی بسیاری در این محدوده وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از کاخ چراغان ، قصر توپکاپی، سیرگان و مسجد اورتاکوی .

 مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

مسجد سلطان محمد که به آن مسجد کبود (مسجد آبی) نیز گفته می شود ، عرصه هنرنمایی و به رخ کشاندن دانش معماری امپراتوری عثمانیان است که با وجود شش مناره برافراشته و حیاطی بزرگ ، همه نظرها را به سمت خود جلب می کند . این بنای باشکوه در فاصله سال های 1609 تا 1616 و به دستور سلطان احمد اول ساخته شد و در حدود هزار سال پس از ساخت مسجد ایاصوفیه بنا گردید . سلطان احمد مدت کوتاهی پس از اتمام ساخت این بنا از دنیا رفت و پیکر ایشان در محوطه همین بنا دفن گردید و به همین خاطر این بنا مسجد سلطان احمد نام گرفت .

 

جاذبه های دیدنی در جزیره کیش

در ادامه مطلب تهسه شده توسط سایت سفر باتو ، شما را با باغ پرندگان که یکی  از جاذبه های دیدنی کیش است ، آشنا می کنیم .

باغ پرندگان

باغ پرندگان ، يکي از زيبا ترين و پرطرفدارترین جاذبه هاي گردشگري این جزيره است و سالانه میلیونها بازدید کننده دارد . این مجموعه شگفت انگیز سه هکتار وسعت دارد و فعالیت خود را از سال 1380 شروع نمود . به طور میانگین روزانه پانصد گردشگر از اين مجموعه ديدن می کنند و علاوه بر ساعت ها تفریح و سرگرمی اطلاعات مفیدی کسب خواهند نمود .

باغ پرندگان دارای فضایی سرسبز و زیباست و محیطی ایده آل را برای نگهداری صدها گونه از پرندگان مناطق گرمسیری فراهم نموده است . باغ پرندگان از دو بخش مختلف تشکیل شده که در اولين بخش گردشگران با عبور از مسیرهای پیاده راه و سر سبز در کنار قفس پرندگان توقف می کنند . بر روی هر قفس اطلاعات جامعی در مورد نام پرنده و زيستگاه آن و همچنین نوع تغذيه درج شده است .

دومين بخش این مجموعه  در قیمت تور کیش مناسب ، محوطه اي سرسبز با مساحت حدود ده هکتار است که در آن پرندگان آزادانه در حال پرواز هستند . در اين مجموعه بيش از پنجاه و پنج گونه از پرندگان آسيایی ، آفريقایی و گرمسیری نگهداري می شوند . در وسط این باغ برکه آبی برای فلامينگوها ، پليکان هاي پاخاکستري و سفيد درناي تاج دار ، قوها و انواع لک لک هاي مارابو و ... ساخته شده تا آنان بتوانند به راحتی تنی به آب بزنند و البته منظره ای زیبا را پدید آورند .

طاووس ها ، طوطي هاي سبز ، کاسکو ، کاکاتوآلبا ، ماکائو ، طاووسک ها ، قرقاول چيني ، پنگوئن هاي پاسياه ، توکان و مرغ شاخ دار از جمله پرندگان نادری هستند که در این مجموعه در کیش  نگهداری می شوند .

در بخش دیگری از این مجموعه علاوه بر پرندگان مختلف خزندگانی همچون تمساح گاندو يا پوزه کوتاه ، مار و مارمولک و آهو و ميمون نيز نگهداری میشود .

مطالب خواندنی