منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد چابهار

ایران جاهای زیادی برای دیدن دارد و یکی از زیبا‌ترین مناطق آن، در سیستان‌و‌بلوچستان واقع است. منطقه آزاد چابهار به‌دلیل خوش‌آب‌و‌هوا بودن، گردشگران زیادی را در قالب تور‌های گردشگری در خود جای می‌دهد. به‌خاطر تقاضای بالای افراد برای سفر، شما در هر‌فصلی از سال با تعداد زیادی تور چابهار و تبلیغات آن‌ها مواجه هستید. با سفر به منطقه آزاد چابهار سفری به‌یادماندنی را تجربه خواهید کرد.

هر‌زمانی از سال، چه در سرما و چه در گرما، مسافران زیادی به چابهار سفر می‌کنند. شمار بالای مسافران داخلی و خارجی، تنوع زیادی در تور‌های این‌ منطقه به‌وجود آورده است. اگر شما هم قصد سفر به منطقه آزاد چابهار با یک تور چابهار را دارید، می‌توانید در زمان‌های مختلف از تور‌های متنوع کمک بگیرید. اگر هم به سفر هوایی علاقه داشته باشید، کافی است برای سفر خود یک تور هوایی چابهار را انتخاب کنید.

زیبایی‌ها و جذابیت‌های چابهار به‌حدی زیاد هستند که افراد با سلیقه‌های مختلف را جذب خود می‌کند. پس اگر دنبال یک سفر پر ‌از‌ آرامش و درعین‌حال با هیجان زیاد هستید، چابهار انتخابی فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوای منطقه، قیمت تور چابهار و... بپردازیم. اگر دوست دارید درباره منطقه آزاد چابهار بیشتر بدانید، تا پایان این‌مطلب را مطالعه کنید.

آب‌وهوای منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد چابهار، همه فصل‌های سال، آب‌وهوایی متعادل و بهاری دارد. چابهار نه گرمای زیادی دارد و نه سرمایی سوزناک؛ به‌همین دلیل این‌منطقه را همیشه بهار می‌نامند. علی‌رغم آب‌و‌هوای دل‌نشین چابهار، در برخی از فصل‌های سال مثل خرداد و اردیبهشت، به‌خاطر ورود باد‌های موسمی از هندوستان به این ‌منطقه، رطوبت هوا بالا می‌رود و به‌شدت آب‌هوای آن را شرجی می‌‌کند. پس بهتر است سفر خود را در دیگر ‌ماه‌های سال برنامه‌ریزی کنید تا رطوبت بالای هوا، شما را از گردش و تماشای مناطق دیدنی باز ‌ندارد.

 

موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد چابهار

چابهار یکی از مناطق هفت‌گانه ایران معرفی شده است که با داشتن محیطی بکر و جذاب، ظرفیت توریست‌پذیری بالایی دارد. درضمن در ایران به این منطقه بندر اقیانوسی نیز گفته می‌شود. شهرستان چابهار که در استان سیستان‌و‌بلوچستان واقع شده، در محدوده شرق خود منطقه آزاد را جای داده است.

صادرات و واردات به کشور ایران از طریق این منطقه به‌دلیل موقعیت و ارتباط از راه خشکی آن رونق فراوانی دارد و بارگیری‌هایی که در بندر آزاد انجام می‌شود، برخلاف قشم و کیش می‌تواند قیمت کم‌تری داشته باشد. از دیگر مزایای این‌ بندر، راه ارتباطی آبی با کشورهای آسیایی میانه نظیر قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان است.

منطقه آزاد چابهار از پر‌تردد‌ترین مسیر‌ها برای حمل‌و‌نقل محسوب می‌شود و افرادی زیادی با تور چابهار به‌صورت زمینی و یا تور هوایی چابهار به این منطقه سفر می‌کنند. با توجه به اهمیت این منطقه، راه‌های ارتباطی زیادی مانند فرودگاه و راه آهن‌های ریلی با کشورهای همسایه در چابهار ساخته شده است.

بیش از یک دهه از فعالیت منطقه آزاد چابهار نزدیکی شهرستان چابهار می‌گذرد. این ‌منطقه که در مجاورت شهرستان چابهار و بندر عمان قرار دارد، توانسته از نظر اقتصادی به رشد کیفی و بالا بردن صادرات و واردات کمک زیادی کند. به‌نظر می‌رسد با کمی تلاش و پیگیری می‌توان این‌منطقه را از نظر اقتصادی ارتقا داده و به جایگاه بالاتری رساند.

بندر چابهار

بهترین زمان برای سفر به چابهار

برای سفر به منطقه آزاد چابهار همیشه بهترین زمان را انتخاب کنید؛ چرا‌که این‌منطقه با نزدیکی به دریا می‌تواند در بعضی ایام سال، آب‌وهوای شرجی پیدا کند که ممکن است با شرایط جسمی و روحی شما سازگاری نداشته باشد. پس قبل از اینکه برنامه سفر خود را قطعی کنید، ترجیحا بهترین ‌فصل و زمان را با مطالعه مطالب متعدد انتخاب کنید. همان‌طورکه در قسمت‌های بالا‌تر اشاره کردیم، معمولا در ماه‌های اردیبهشت و خرداد باید انتظار هوای شرجی شدیدی را در منطقه داشته باشیم.

بادهای موسمی که از سمت هند در فصل تابستان به سمت منطقه آزاد چابهار می‌وزند، باعث می‌شوند تا در این فصل، گردشگران زیادی به‌دلیل وجود هوایی خاص به این‌ منطقه جذب شوند. دمای هوا در این ‌منطقه در تابستان‌ها حدود 31 درجه و در زمستان‌ها 19 درجه است. با‌این‌‌حال اگر می‌خواهید دمایی متعادل را در سفر خود تجربه کنید، بهتر است فصل پاییز یا به‌صورت دقیق‌تر، ماه‌های آبان و آذر را برای سفر انتخاب کنید که دما تقریبا 21 درجه است.

بیشتر بخوانید : روستای درک؛ جایی که کویر و دریا به هم می‌رسند

قیمت تور چابهار

برای اینکه به چابهار سفر کنید، تور چابهار را بخرید که در مناطق مختلف فعالیت دارد. برای این‌که بتوانید این سفر را با لذت بیشتری تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از تور هوایی چابهار برای ورود به این‌منطقه زیبا کمک بگیرید. چرا‌‌که در مدت زمانی کم وارد منطقه شده و خستگی ناشی از مسیر را نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید : دیدنی های قشم

تور‌های زیادی خدمات سفر به منظقه آزاد جابهار را ارائه می‌دهند و هر‌کدام امکانات متنوع و خاص خود را خواهند داشت. شما به‌تناسب خدمات موردنیاز و بودجه خود می‌توانید از یک تور چابهار مناسب استفاده کنید. قیمت تور چابهار با توجه به مدت‌زمان اقامت، نوع هتل و چگونگی سفر تعیین می‌شود. پس بهتر است قبل از سفر به همه این‌نکات توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم سفر به چابهار را از دست ندهید و برای خود و خانواده یک سفر به‌یاد‌ماندنی را با حضور در منطقه آزاد چابهار به‌ارمغان آورید.

حرف آخر

سفر به بندر چابهار، قطب گردشگری ایران، باعث شده تا از نظر اقتصادی این منطقه در شرف تحول قرار بگیرد. افراد زیادی هستند که محیط و آب‌و‌هوای این‌منطقه را دوست دارند  و در طول سال چندین‌بار برای گذراندن لحظه‌های ناب و خاص به این‌ منطقه سفر می‌کنند. اگر قصد سفر به چابهار با تور را دارید، به قیمت تور چابهار خود دقت کنید و توری متناسب با بودجه و نیاز‌های خود و هم‌سفران‌تان انتخاب کنید.

منبع : تور چابهار علی بابا

مطالب خواندنی