آخرین مهلت آشنایی با نکات بیمه در سفرهای خارجی!

آخرین مهلت آشنایی با نکات بیمه در سفرهای خارجی!

چه با تورهای گردشگری سفر کنیم و چه به صورت انفرادی به کشورهای خارجی برویم؛ بیمه‌های مسافرتی یکی از ارکان مهم آن هستند. حتی بسیاری از کشورها داشتن آن‌ها را در مدارک شما، الزامی کرده اند و بسیاری از تورها آن را در پکیج خود قرار داده اند.

علت این امور نیز مزایای مفید این بیمه‌ها و کاربرد آن‌ها در رو به رو شدن با خطرهای احتمالی است. لذا اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد خرید و آشنایی با قیمت بلیط هواپیما تهران را به سایر کشورهای خارجی دارید یا به دنبال مسافرت با تورهای گردشگری هستید، از خواندن این مطالب غافل نشوید. زیرا آگاهی از این مسائل نه تنها پروسه رفتن شما را برای دریافت ویزا از کشورهای خارجی که بیمه مسافرتی را الزامی کرده اند؛ سریع‌تر می‌کند، بلکه بودجه ی شما را نیز با ترفندها و فنون خود می کاهد. پس با ما همراه باشید تا سفرهای خود را با کمترین خسارت و بیشترین امنیت آغاز کنید.

اگر با تور سفر می‌کنید، حتما بخوانید!

بیمه ها، تضمینی برای جبران خسارات ناشی از وقوع حوادث پیش بینی نشده هستند. از این رو همانقدر که برای ایمن ماندن ساختمان‌ها از آتش سوزی یا سرقت، تصادف اتومبیل‌ها و غیره ضرورت دارند، در سفر نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. از سوی دیگر از آنجایی که احتمال وقوع حادثه در انواع مختلف سفر اعم از زیارتی، تفریحی، داخلی و خارجی وجود دارد، به طور کلی می‌توان گفت که خرید بیمه مسافرتی برای تمام سفرها ضروری است. با این حال تهیه این بیمه برای نوع خاصی از سفرها مانند تورهای مسافرتی اهمیت ویژه دارند.

بنابراین اگر تصمیم دارید تا از طریق یک دفتر خدمات مسافرتی و با استفاده از یک تور، سفر کنید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. به طور معمول کسانی که با تور سفر می‌کنند هزینه کل سفر را به صورت یک جا پرداخت می‌نمایند. یعنی مسافری که قصد دارد یک تور مسافرتی به مشهد را خریداری نماید لازم نیست تا برای خرید بلیط هواپیما یا قطار، خورد و خوراک،  رزرو هتل و غیره به صورت جداگانه، هزینه‌ای را پرداخت کند. چرا که تور مسافرتی در قالب یک پکیج در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

بر این اساس هزینه‌ای که از مسافر دریافت می‌شود برای تهیه بلیط هر وسیله نقلیه دیگر+ هتل، خورد و خوراک و سایر تعهدات است. در این میان مجری تور نیز موظف است که مسافران را در طول سفر بیمه نماید. بر این اساس این پکیج باید دارای نوع خاصی از بیمه مسافرتی که معمولاً بیمه حوادث است هم باشد. با این حال در مواقعی امکان تخلف از سوی برگزارکنندگان تورهای گردشگری وجود دارد. به همین خاطر بد نیست بدانید که وجود بیمه در انواع تور مسافرتی داخلی مانند تور کیش و قشم یا خارجی مانند تور آنتالیا و دبی و... یک موضوع ضروری است. از این رو شما قبل از امضا قرارداد یا خرید تور باید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که بیمه را نیز در پکیج خریداری شده خود، دریافت نمایید.

اگر مسافر کشورهای خارجی هستید، بخوانید!

خرید بیمه مسافرتی پس از خرید بلیط هواپیما خارجی، تقریباً کاری عادی است. چرا که شما در اینگونه سفرها به دو دلیل عمده نیاز به تهیه این نوع بیمه دارید. دلیل اول که شاید بتوان آن را دلیل مهم تری بر شمرد الزام خرید این بیمه جهت ارائه مدارک به سفارت خانه‌ها برای دریافت ویزا است. امروزه بسیاری از کشورهای خارجی قبل از صدور مجوز ورود شما به خاک کشور خود از شما درخواست می‌کنند تا مدارکی را در خصوص سفرتان ارائه دهید. یکی از این مدارک، بیمه‌های مسافرتی هستند که اغلب در کنار تائیدیه واچر هتل و بلیط از شما دریافت می‌شود. از این رو اگر شما بخواهید به کشوری سفر کنید که جهت ورود به خاک آن باید ویزا بگیرید، نمی‌توانید از زیر پروسه خرید بیمه برای سفرهای خارجی، شانه خالی کنید.

در کنار الزامی که سفارتخانه‌ها برای خرید این بیمه‌ها قرار داده اند اغلب مسافران، خود نیز به ضرورت این امر اشراف دارند. چرا که امروزه بیمه‌های مسافرتی دیگر یک خدمت لوکس و اضافه به حساب نمی آیند. بلکه داشتن بیمه‌ای که در صورت بروز مشکل بخشی از خسارات و زیانها را جبران نماید و حمایت کافی را از مسافر خود داشته باشد، ضرورتی است که بخشی از سبد خدمات سفر را به خود اختصاص می‌دهد. این الزام حتی به اندازه‌ای ویژه و ضروری است که برخی توصیه می‌کنند، اگر به هنگام سفر برای تهیه بیمه نامه مسافرتی مناسب خود پول کافی در اختیار ندارید، بهتر است از رفتن به مسافرت اجتناب کنید!

در این زمان‌ها بخرید تا بهترین بیمه نصیبتان شود!

در این میان باید به این نکته توجه داشته باشید که بهترین زمان برای خرید بیمه مسافرتی، اندکی پس از رزرو سفر است. شرایطی را در نظر بگیرید که در مقصد و محل اقامت خود هستید و از قضا هزینه احتمالی بیمه را نیز کنار گذاشته اما خرید آن را به تعویق انداخته اید. در این صورت ممکن است زمان مناسب را از دست بدهید و هنگامی‌برای خرید بیمه اقدام کنید که دیگر دیر است. جالب است بدانید بسیاری از مشاوران سفر توصیه می‌کنند در همان مراحل ابتدایی برنامه ریزی، برای خرید بیمه اقدام نمایید. همچنین قبل از خرید بیمه نامه مسافرتی بهتر است سیاست شرکت بیمه مورد نظر خود را بررسی نمایید. اگر بیمه نامه‌ای که خریداری کرده اید به هنگام تغییر برنامه سفر شما نیز تمام هزینه‌ها را هر چند با پرداخت مبلغی اضافه، پوشش دهد انتخاب درستی داشته اید. در غیر این صورت بهتر است با دقت بیشتری شرکتهای بیمه ارائه دهنده بیمه نامه‌های مسافرتی را بررسی و انتخاب کنید.

اکنون به انتهای مطلب رسیدیم و سعی داشتیم شما را با مهم‌ترین نکات در خرید بیمه و همچنین شرایط تورها و کشورها برای آن آشنا کنیم. لذا نوبت به نحوه ی خرید و ثبت نام آن می رسد. توصیه ما به شما استفاده از بیمه مسافرتی قاصدک24 است. زیرا این سایت نه تنها طرح‌های مختلف با مزایای گوناگون بیمه را ارائه می‌دهد، بلکه هزینه ی آن نیز مقرون ب صرفه برای مسافران در می آید. البته این‌ها فقط بخش کوچکی از خدمات قاصدک 24 هستند. خرید بلیط‌های مسافرتی مانند بلیط لحظه آخری، رزرو هتل مانند هتل مشهد و انواع تور گردشگری مانند تور ترکیه و کیش نیز از سایر خدمات این سایت محسوب شده و به تمامی نیازهای توریستان و مسافران در سفر پاسخ می‌دهند.

همچنین توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید به جذاب‌ترین مقاصد توریستی مانند ترکیه سفر کنید و نمی دانید به کدام شهر آن بروید؛ این مطلب را از دست ندهید: « به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟ »

مطالب خواندنی