افتتاح بلندترین چرخ و فلک جهان در دبی

افتتاح بلندترین چرخ و فلک جهان در دبی

بلندترین و بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان، چرخ و فلک عین دبی می‌باشد که در جزیره بلو واترز ساخته شده است. این چرخ و فلک عنوان "بی سابقه در دنیای مهندسی، چه از لحاظ ابعاد و چه از لحاظ پروسه" را از آن خود ساخته و مورد تحسین افراد بی شماری قرار گرفته است. چرخ و فلک عین دبی یا همان چشم دبی، با الهام از چرخ و فلک بلند لندن (با ارتفاع بیش از 203 متر – 668 فوت) آغاز به ساخت کرد و پس از تکمیل این پروژه عظیم، چرخ و قلک لاس وگاس نوادا (با ارتفاع 167 متر – 548 فوت) و خرچ و فلک لندن را پشت سر خواهد گذاشت. چرخ و فلک عین دبی دارای 48 اتاقک می‌باشد و این اتاقک‌ها مجموعا 1400 مسافر را در خود جای می‌دهند.

طراحی و ساخت این اتاقک‌ها بر عهده شرکت هیوندای بوده و به شیوه‌ای طراحی شده که از درون آن بتوان چشم انداز زیبایی از آسمان خراش‌های شهر دبی را مشاهده نمود. تمامی این اتاقک‌ها کفپوش چوبی داشته و از تهویه هوا بهره می‌برند. در ساخت چرخ و فلک عین دبی، از 9000 تن آهن استفاده شده که این مقدار از آهن به کار رفته در برج ایفل نیز بیشتر است. وزن این چرخ و فلک بیش از 8 ایرباس A380S خواهد شد.

شهر دبی در سال‌های اخیر توانسته با برنامه ریزی‌های دقیق و بلند پروازانه و همچنین سرمایه گذاری‌های عظیم، جاذبه‌های گردشگری خاصی را از جمله بلند‌ترین برج جهان، عمیق‌ترین استخر جهان و بلند‌ترین و بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان را بسازد. این شهر مقصد گردشگری محبوبی در جهان است و روز به روز بر جذابیت و محبوبیت آن افزوده می‌شود. اگر شما نیز علاقه مند به سفر به دبی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری فراوان و خاص این شهر هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تورهای گردشگری متنوع دبی نظیر تور 7 شب دبی است.

مطالب خواندنی