عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما

عددی که در زمان جستجوی بلیط هواپیما مسیر مورد نظرتان می‌بینید؛ از فیلترهای مختلفی عبور کرده و عوامل متفاوتی بر آن تاثیر گذاشته است. به همین دلیل، قیمت بلیط هواپیما در زمان‌های مختلف متفاوت است و امکان دارد که در فاصله کوتاهی تغییر پیدا کند.

امروز می‌خواهیم تا در این مطلب، تمامی عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

انواع بلیط هواپیما

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد؛ نوع بلیط هواپیما است. بلیط هواپیما انواع مختلفی دارد اما متداول‌ترین انواع بلیطی که در ایران برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی می‌توانید خریداری کنید؛ عبارتند از: بلیط هواپیما سیستمی، بلیط هواپیما چاتری و لحظه آخری.

اگر برنامه سفر مشخصی دارید خرید بلیط سیستمی گزینه خوبی برای شما است. در زمان خرید این بلیط می‌توانید تا هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها قبل از سفر به صورت آنلاین و با بهترین قیمت این بلیط را با یک قیمت ثابت و مشخص خریداری کنید.

اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید، خرید بلیط هواپیما چارتر گزینه مناسبی برای شما است. در فلای تودی بلیط چارتری هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی در کنار بلیط‌های سیستمی فراهم شده است، تا کاربران انتخاب گسترده‌تری برای خرید آنلاین بلیط هواپیما داشته باشند.

در هنگام خرید بلیط هواپیما اگر با تکنیک‌های خرید بلیط لحظه آخری آشنایی داشته باشید، می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را به راحتی خریداری کنید. برای خرید بلیط پرواز لحظه آخری، کافی است که جستجوی پرواز خود را در سایت معتبری مثل فلای تودی انجام دهید و پس از مشاهده برچسب لحظه آخری در صفحه نتایج جستجو، از میان پروازهای موجود مناسب‌ترین و ارزانترین پرواز لحظه آخری را انتخاب نمایید.

زمان سفر

یکی از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت بلیط هواپیما، زمانی است که برای خرید بلیط هواپیما انتخاب می‌کنید.

به طور معمول بهترین قیمت بلیط هواپیما را می‌توانید در اواسط هفته و فصل‌های کم مسافر سال (آف سیزن) پیدا کنید. در این مواقع از سال به علت کمبود مسافر قیمت بلیط هواپیما به شدت کاهش می‌یابد. اما اگر قصد دارید در فصل‌های شلوغ سال (پیک سیزن) سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل 30 روز قبل از سفر برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

همچنین برای اینکه از مزایای پرواز ارزان بهره مند شوید، پیشنهاد فلای تودی به شما رزرو بلیط هواپیما 7 هفته پیش از خرید پروازهای خارجی و 2 الی 3 هفته قبل از خرید بلیط پروازهای داخلی است. همچنین برای خرید بلیط لحظه آخری چارتر نیز می‌توانید از چند هفته قبل تا یکی دو روز مانده به سفر اقدام کنید.

ایرلاین

بسته به این که بلیط پرواز کدام ایرلاین را برای سفر انتخاب می‌کنید؛ قیمت بلیط هواپیما برای شما ممکن است ارزان یا گران شود. در این زمینه مثالی می‌زنیم؛ مثلا برای خرید بلیط هواپیما دبی، بلیط هواپیمایی امارات، بلیط هواپیما قطرایرویز، عمان ایر، لوفتهانزا، سوئیس ایرویز و سعودیا بسیار گران‌تر از پروازهای قشم ایر، ماهان ایر، فلای دبی و آنادولوجت هستند.

البته شما می‌توانید برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما از موتور جستجوی پرواز فلای تودی استفاده کنید تا امکان خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما مقصدتان به تفکیک ایرلاین‌های مختلف آن هم در کمترین زمان ممکن را داشته باشید.

کلاس پروازی

کلاس پروازی یکی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما است. با این که کلاس‌های پروازی مختلفی وجود دارد اما با این حال، سه کلاس اکونومی، بیزینیس کلاس و فرست کلاس، متداول‌ترین‌ها در این امر برای خرید بلیط هواپیما مخصوصا از مرجعی همچون فلای تودی هستند.

اکونومی کلاس، ارزان‌ترین کلاس پروازی است که می‌توانید بلیط هواپیما آن را خریداری کنید. در این کلاس پروازی، فاصله بین صندلی مسافران از بقل و جلو با هم کم است، فضای خصوصی مسافر اندک و پذیرایی در حین پرواز از او مختصر است.

پروازهای بیزینس کلاس نه به اندازه پروازهای اکونومی ارزان هستند و نه به اندازه فرست کلاس گران. اما خدماتی که در طول پرواز شامل حال مسافر می‌شود، مناسب است و صندلی مسافر در این کلاس راحت و بزرگ است.

و اما می‌رسیم به گران‌ترین کلاس پروازی جهان، فرست کلاس. گرانی این کلاس پروازی از آن جهت است که همه چیز در آن در لوکس‌ترین حالت ممکن ارائه می‌شود. از صندلی و فضای شخصی مسافر گرفته تا نوع غذایی که حتی برای او سرو می‌کنند.

سایت خرید بلیط هواپیما

و می‌رسیم به مهم‌ترین عامل تاثیرگذار روی قیمت بلیط هواپیما یعنی، سایت خرید بلیط هواپیما. شاید دیگران کمتر به بیان این واقعیت بپردازند اما این که چه مرجعی را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب می‌کنید هم بر روی هزینه‌ای که برای خرید بلیط هواپیما می‌پردازید تاثیر می‌گذارد.

خرید بلیط پرواز در سایت خرید اینترنتی بلیط فلای تودی در سریع‌ترین زمان ممکن و کاملا آنلاین انجام می‌شود. سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما به شما امکان می‌دهد تا بهترین قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین‌های مختلف را مقایسه کنید و با پرداخت از طریق کارت‌های شتاب، خرید اینترنتی بلیط هواپیما را تجربه کنید و بلیط پرواز خارجی را در سریعترین زمان رزرو کنید.

در سایت خرید اینترنتی بلیط و هتل فلای تودی بدون هیچ نگرانی می‌توانید برای سفرهای خارجی خود بلیط پرواز به تمام شهرهای خارجی در سراسر دنیا را از بیش از 900 ایرلاین خریداری کنید. پس اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما به مقصد اروپا، آمریکا، سایر قاره‌های جهان و مقاصد داخلی ایران با بهترین قیمت هستید، دیگر دغدغه‌ای نخواهید داشت زیرا فلای تودی ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما خارجی در سراسر دنیا را با پرداخت ریالی با کارت شتاب برای شما فراهم می‌کند.

مطالب خواندنی