ترید ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود ، آموزش ترید کردن ؟

ترید ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود ، آموزش ترید کردن ؟

دنیای امروز و اقتصاد برخی از کشورهای جهان در حال حاضر تحت تأثیر خریدوفروش ارز دیجیتال قرار دارد. امروزه افراد زیادی نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام کرده‌اند و امیدوارند تا با کسب سود در این بازار، وضعیت مالی خود را سر و سامان داده و سرمایه‌ای برای آینده خود داشته باشند. این در حالی است که وارد شدن به این بازار، مستلزم آشنایی با برخی اصطلاحت و مفاهیم بوده و نیاز به کسب تجربه دارد. البته تریدرهایی هستند که شما می‌توانید با استفاده از خدمات آن‌ها، خریدوفروش این رمز ارزها را با موفقیت انجام داده و راهنمایی‌های لازم به هنگام معامله را دریافت می‌کنید. اگر اطلاعات چندانی در این زمینه نداشته باشید حتماً این سؤال در ذهن شما نقش خواهد بست که‌ترید چیست؟ و تریدر به چه کسی گفته می‌شود؟

برای پاسخ به این سؤالات، مطالعه ادامه این مطلب، خالی از لطف نخواهد بود.

 

ترید چیست؟

منظور از ترید ارز دیجیتال این است که در ازای پرداخت پول، بتوانید ارز دیجیتال خریداری کنید. در واقع به معاملات ارزهای دیجیتال، ترید رمز ارز گفته می‌شود. در این خریدوفروش‌ها باید بیت کوین یا رمز ارزهای دیگر را با قیمت پایین خریداری کرده و سپس آن را طی معامله‌ای دیگر، با قیمت بالا به فروش رساند.

انجام این معاملات دارای یک سری قوانین خاصی بوده و لازم است تا این قوانین به‌صورت کامل رعایت شوند. در غیر این صورت احتمال این که معامله‌گران پس از خرید ارز دیجیتال بتوانند سود معقولی به دست آورند به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

 

تریدر کیست؟

سؤال دیگر که افراد تازه وارد به این بازار می‌پرسند این است که تریدر کیست؟

تریدر در واقع به معامله‌گران این بازار گفته می‌شود. این افراد وظیفه دارند تا طبق خواست شما و بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارند سرمایه شما را وارد معامله‌ای کرده و پس از کسب سود مد نظر، شما را از این معامله خارج کنند. دقت داشته باشید که این افراد با سرمایه‌‌گذاران فرق دارند. افراد یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‎صورت بلندمدت برای سرمایه افراد، برنامه‎ریزی می‌کنند. این در حالی است که تریدر در مدت زمان کوتاه، برنامه لازم را اجرایی کرده و سعی در افزایش سرمایه افراد دارد.

 

اقدامات لازم برای خریدوفروش رمز دیجیتال

اولین مسئله‌ای که باید برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال با آن آشنا باشید، اقداماتی است که باید انجام دهید. از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب تریدر: به‌طور کلی افرادی که قصد دارند تا در زمینه ترید ارز دیجیتال فعالیت کنند باید قبل از هر اقدامی، پلتفرم و یا تریدر خود را مشخص نمایند. برای این کار باید پارامترهای مختلفی را مد نظر قرار داده و در نهایت با بررسی داده‌های به دست آمده، تریدر و یا صرافی خود را انتخاب کنند.
  • تأمین سرمایه: قدم بعدی در خرید ارز دیجیتال این است که سرمایه لازم را تأمین کنید تا برای وارد شدن به معاملات، بتوانید اقدام کنید. شما با استفاده از پلتفرمی که تریدر مد نظرتان تعیین کرده است باید سرمایه خود را به حساب مشخصی وارد کرده و یا آن را از این حساب خارج کنید.
  • ثبت سفارش خریدوفروش: حال می‌توانید از طریق خدمات و پلتفرمی که تریدر به شما ارائه می‌کند، خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال را انجام داده و سفارش خود را در این پلتفرم ثبت نمایید.

 

نکات مهم درترید رمز دیجیتال

ترید رمز ارز و یا معامله این ارزهای دیجیتال بر اساس نوسان‌های موجود و اتفاقاتی که در این بازار می‌افتد انجام می‌شود. از این رو باید بر این نوسان‌ها و اخبار و رویدادها مسلط بوده و بتوانید تأثیر این حوادث بر بازار ارز دیجیتال را تحلیل نمایید. برای این کار می‌توانید از خدمات تریدرهای رسمی و معتبر که در این زمینه دارای کارنامه و رزومه‌ای درخشان هستند استفاده کنید. این معامله گران با تمامی نکات خریدوفروش رمز ارز و سود آوری آن‌ها آشنایی دارند.

 

از نکات مهم‌ترید ارزهای دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی با اصطلاحات خریدوفروش رمز ارز

در بازار ارزهای دیجیتال از مفاهیم و اصطلاحات مختلفی استفاده می‌شود. برای این که در خرید ارز دیجیتال و فروش آنها دچار سردرگمی نشوید، باید با این اصطلاحات آشنا باشید. از جمله این مفاهیم می‌توان به انواع تحلیل‌ها چون تحلیلی فاندامنتال و تکنیکال اشاره کرد. لیست انواع سفارش، جفت ارز، بازارهای خرسی و گاوی، حجم معاملات، انواع نمودارها، سطوح حمایت و مقاومت و ... نیز از جمله این مفاهیم هستند. شما با شناخت این مفاهیم می‌توانید وارد معاملات حرفه‌ای شده و با ثبت جزئیات معاملات بر اساس این اطلاعات، سود خوبی به دست آورید. البته کارشناسان صرافی‌ها و تریدرها نیز همراه شما بوده و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهند کرد.

انواع تریدینگ کدامند؟

در معاملات ارزهای دیجیتال از سبک‌های مختلفی استفاده می‌شود. تریدرها با توجه به نیازها و خواسته‌های افراد و همچنین شرایط بازار، از انواع روش‌های تریدینگ استفاده کرده و سعی در جلب رضایت مشتریان خود خواهند داشت.

 

انواع تریدینگ‌های مورد استفاده در بازار رمز ارز عبارت‌اند از:

  • ترید فوری ارز دیجیتال: یکی از روش‌های معامله‎گری در بازار ارز دیجیتال، ترید رمز ارز به صورت آنی و فوری است. در این روش، هدف معامله این است که سود به‌صورت فوری به دست آید. از نکات مهم در این نوع خریدوفروش، کسب سود در مدت زمان کم است. به همین دلیل نیز مهم نیست که سود در چه حدی باشد. مدت زمانی که این معاملات طول می‌کشد ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت، متغیر باشد.
  • ترید روزانه ارز دیجیتال: نوع دیگری از روش‌های خرید ارز دیجیتال، ترید آن به‌صورت روزانه است. در این روش، معاملات به‌صورت روزانه انجام می‌شود. معمولاً در این روش، سود بیشتری نسبت به روش قبل به دست می‌آید. شما می‌توانید سفارش این نوع خریدوفروش را در پلتفرم تریدر ثبت کرده و به صورت روزانه وارد معاملات شوید.
  • موقعیت گیری: در این روش خریدوفروش ارز دیجیتال ممکن است برای چند هفته، ماه و یا چندین سال در یک معامله باقی بمانید. در واقع زمانی که معامله به حداکثر سوددهی رسید، تریدر به معامله پایان می‌دهد.
  • ترید نوسانی ارز دیجیتال: در خریدوفروش نوسانی ارز دیجیتال در بازه زمانی متفاوت و با توجه به نوسان موجود در بازار، دارایی به تدریج به فروش می‌رسند.

 

آشنایی با بهترین صرافی رمز دیجیتال

شما برای این که وارد بازار ارز دیجیتال شوید باید بهترین صرافی را انتخاب کنید. صرافی‌های مختلف با توجه به سیاست‌های متعددی فعالیت می‌کنند. به همین جهت نیز فعالیت‌های آنها را می‌توان در 4 حالت صرافی مشتقه، صرافی متمرکز و غیر متمرکز و صرافی همتا به همتا، تقسیم بندی کرد. به همین جهت شما می‌توانید نوع فعالیت آن‌ها، کارنامه این صرافی، ظاهر صرافی مد نظر و ... را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

 

اشتباهات رایج درترید رمز ارز

افرادی که در بازار خریدوفروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند با هر تجربه‌ای ممکن است دچار اشتباهاتی شوند. این اشتباهات ممکن است زیان‌های جزئی یا جبران‌ناپذیری را به دارایی شما وارد کرده و نتوانید آن‌ها را جبران کنید.

اشتباهات خرید ارز دیجیتال شامل موارد زیر هستند:

عدم برنامه‌ریزی

از مهم‌ترین اشتباهات ترید ارز دیجیتال، نداشتن برنامه شفاف در معاملات است.

ریسک کردن زیاد

برخی افراد هر چه سرمایه در اختیار دارند وارد معامله می‌کنند. این در حالی است که ممکن است این سرمایه را از دست بدهند. به همین جهت نیز ریسک بیش از حد می‌تواند بزرگترین اشتباه باشد.

تصمیم‌گیری بر اساس احساسات

در صورتی که شما بر اساس ترس از دست دادن سرمایه و یا طمع بیش از اندازه برای به دست آورد سود، تصمیم بگیرید مطمئناً متحمل زیان‌های زیادی خواهید شد.

نگهداری سرمایه در صرافی ارز دیجیتال

تریدرهای حرفه‌ای توصیه می‌کنند تا معامله‌کنندگان هیچ گاه سرمایه خود که فعلاً تصمیم به استفاده از آن ندارند را در صرافی‌ها نگهداری نکنند؛ زیرا در این حالت نمی‌توانند کنترلی بر آن داشته باشند.

استفاده نکردن از تجربیات قبلی

معامله کنندگان باید از معاملات موفق و شکست خورده قبلی خود، عبرت بگیرند. در صورت استفاده از تجربیات به دست آمده می‌توانند بهترین نتیجه را در معاملات بعدی به دست آورند.

 

سخن پایانی

شما با دانستن این که ترید چیست و تریدر کیست، می‌توانید اطلاعات اولیه در مورد ورود به بازار خرید ارز دیجیتال را به دست آورده و در فروش رمز ارزها نیز عملکردی مناسب داشته باشید. توجه کنید که در صورت انتخاب بهترین تریدر می‌توانید خرید و فروش ارز دیجیتال را با موفقیت انجام داده و سود زیادی به دست آورید. در ضمن شما می‌توانید با استفاده از خدمات سایت کیف پول من، عملکردی عالی در خریدوفروش این رمز ارزها داشته باشید. کیف پول من به‌عنوان اولین سامانه نگهداری ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کند تا با استفاده از سبک و استانداردهای جدید به سرویس‌های نگهداری رمز ارزها دسترسی داشته باشید.

سؤالات رایج در زمینه ترید ارز دیجیتال

  1. نحوه ترید ارز دیجیتال چگونه است؟

برای این کار باید با عملکرد بازار دیجیتال، انواع تحلیل‌ها، عملکرد صرافی‌ها و نحوه انتخاب بهترین تریدرها آشنایی داشته باشید.

  1. انواع تریدینگ ارزهای دیجیتال کدامند؟

انواع تریدینگ‌های ارز دیجیتال شامل‌ترید روزانه، فوری، نوسانی و موقعیت گیری است.

  1. کدامیک از روش‌های ترید ارز دیجیتال، مناسب است؟

با توجه به موقعیت‌های مختلف و شرایط بازار، هر کدام از این روش‌ها می‌تواند نتیجه دهی عالی داشته باشد.

بر ای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید به آدرس اینترنتی https://kifpool.me/ مراجعه نمایید.

همچنین برای خرید ارز شیبا میتوانید از لینک زیر اقدام کنید :

https://kifpool.me/wallet/shiba-SHIB

مطالب خواندنی