ویرایش نیتیو چیست؟

ویرایش نیتیو چیست؟

مجلات علمی بین‌المللی اصلی ترین راه انتشار علم در عرصه جهانی هستند و پژوهشگران متعددی هستند که سالانه مقالات پژوهشی خود را به این مجلات ارسال میکنند. یک مقاله علمی یا ادبی برای انتشار باید از فیلترهای بسیار سختگیرانهای عبور کند، یکی از این فیلترها ویرایش زبانی و گرامری مقاله است مقالات و متونی که این مرحله را پشت سر می‌گذارند، احتمال پذیرش آنها در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی افزایش می یابد. بنابراین توصیه می شود قبل از سابمیت مقاله، جهت ویرایش مقاله انگلیسی اقدام کنید. بهترین نوع ویرایش، ویرایش از نوع نیتیو است یعنی توسط ویراستار نیتیو انگلیسی زبان انجام شود. اهمیت ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی آنقدر زیاد است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و گاه با عدم توجه به این مسئله تمام زحماتی که برای یک مقاله علمی کشیده شده است بر باد می رود. برای این که باید بدانید ویرایش نیتیو مقاله چیست و چه مراحلی دارد. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

ویرایش نیتیو مقاله

مقالات علمی برای پذیرش در ژورنال های آکادمیک انگلیسی معمولا به ویرایش زبانی نیاز دارند. چاپ پژوهش در قالب مقاله انگلیسی امری زمان‌بر است. مقاله مهم‌ترین کانال ایجاد دانش جدید و تاثیرگذار ترین ژانر آکادمیک است. یکی از دلایل اهمیت مقاله، اعتباری است که به پروسه پیر ری‌ویو به عنوان سیستمی کنترل کننده در تبدیل افکار به دانش داده میشود.  محققین در سراسر دنیا ملزم به چاپ مقاله هستند چرا که موفقیت علمی آنها در گرو موفقیت شان در چاپ مقاله انگلیسی است. همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید پژوهش خود را در قالب پایان نامه و در نهایت مقاله انگلیسی ارائه دهند. اما چرا مقالات باید به زبان انگلیسی چاپ شوند؟ به انگلیسی چاپ کن یا بمیر (البته در دنیای علم)! انگلیسی زبان غالب دنیای علم است. بیش از ۹۰ درصد مجلات علمی به انگلیسی چاپ میشوند. برای دیده شدن، شما نیاز دارید که به انگلیسی چاپ کنید.

ویرایش مقالات انگلیسی توسط ادیتور انگلیسی‌زبان و بومی ویرایش نیتیو نامیده می‌شود. این نوع ویراستاری باعث می‌شود علاوه بر تصحیح جامع اشتباهات گرامری، ساختار جملات نیز بازنویسی شده و در نتیجه متنی روان و خوانا به‌دست آید و از اشتباهات نگارشی و نامفهوم بودن متن جلوگیری شود. محتوایی که ویراستار نیتیو تحویل می‌دهد،‌ برای مخاطبان روان و طبیعی است و از محتوا در مقابل موانع زبان‌شناختی و فرهنگی محافظت می‌کند. برخی از خطاهای زبانی و فرهنگی را فقط مخاطبان بومی یک زبان درک می‌کنند و اگر کار ویرایش هم به عهده فردی نیتیو باشد، قطعا چنین مشکلات و اشتباهاتی در متن به وجود نخواهد آمد. بیشتر مجلات علمی، برای چاپ مقاله، پژوهشگران غیربومی را ملزم میکنند تا مقاله خود را به ‌صورت نیتیو ویرایش کنند.

چرا ویرایش نیتیو؟

کیفیت نگارش و خوانایی متن یکی از تعیین‌کننده‌ ترین عوامل درخصوص پذیرش مقالات علمی است. تقریبا تمام مقالاتی که در مجلات معتبر علمی انگلیسی زبان چاپ میشوند حداقل به یکبار ویرایش زبانی نیاز پیدا میکنند حتی اگر نویسنده متن، نیتیو باشد. صرف‌نظر از محتوای علمی، این نگارش و خوانایی متن است که در برخورد اول، تصور سردبیر و داور مجله را در مورد مقاله شکل میدهد. مقاله‌ای با محتوای علمی غنی اما فاقد کیفیت نگارشی لازم، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

یکی از استانداردهای مورد نیاز برای مقالات انگلیسی، رعایت قواعد نوشتاری و گرامری به صورتی است که اگر یک فرد انگلیسی زبان بومی متن را بخواند، دچار ابهام نشده و متن برایش مفهوم و روان باشد. برای این که یک متن به این حد از استاندارد نزدیک باشد، باید یک ویراستار نیتیو مسلط به زبان انگلیسی اقدام به ویرایش مقاله یا متن نماید تا تمام استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شود. این دقیقا کاری است که موسسات ویرایش نیتیو برای شما و مقاله شما انجام می‌دهند. سرویس ویرایش مقالات انگلیسی این موسسات تمامی ایرادات نگارشی موجود در مقاله شما را ویراستاری می کند و برای هر مقاله انگلیسی شما گواهی ویرایش نیتیو معتبری در نظر می‌گیرند که شناسه‌دار و قابل استعلام از کشورهای انگلیسی زبان است و این اعتبار مقاله شما را دو چندان خواهد کرد و شانس پذیرش مقاله شما در ژورنال مورد نظر را بسیار افزایش خواهد داد.

همچنین شما می‌توانید در تمام فرآیند ویرایش با ویراستاران مقاله خود در ارتباط بوده و در مورد ویرایش نیتیو مقاله خود با آنها مشورت کنید. از مزیت‌های دیگر این موسسات گارانتی مقاله شما تا زمان پذیرش است، و شما میتوانید با خیالی راحت به دیگر مسائل مقاله خود بپردازید. در نتیجه تا زمان پذیرش مقاله انجام اصلاحات نگارشی برای شما رایگان خواهد بود. به همراه فایل نهایی ویرایش یک فایل ورد دیگر هم فرستاده خواهد شد به اسم ترک چنج که شامل تمامی تغییراتی است که توسط ویراستار انجام شده است. این کار دو جنبه مهم دارد. یکی این که شما می توانید تغییرات را به صورت کامل مشاهده نمایید و دیگری اینکه برای شما جنبه آموزشی و یادگیری داشته باشد تا از تکرار اشتباهات نگارشی در آینده جلوگیری کند.

گواهی ویرایش نیتیو

سند انجام  ویرایش  نیتیو ، گواهی نیتیو است. حتی اگر کیفیت نگارش مقاله در حد مطلوبی باشد، معمولا باز هم مجله درخواست ارائه گواهی ویرایش نیتیو می‌کند.گواهی نیتیو سندی در قالب فایل پی‌دی‌اف است که نشان میدهد ویرایش مقاله به صورت نیتیو انجام شده است. در این فایل اطلاعاتی مثل اسم نویسنده، عنوان مقاله انگلیسی و زمان ویرایش ذکر می‌شود. اما گواهی نیتیو تنها زمانی اعتبار دارد که توسط یک شرکت ثبت شده و معتبر در کشوری مثل انگلیس، کانادا یا آمریکا صادر شود. گواهی ویرایش نیتیوی که توسط یک موسسه ایرانی صادر شود، کوچکترین اعتباری در مجلات بین المللی ندارد، حتی اگر موسسه ایرانی واقعا از ویراستار نیتیو استفاده کرده باشد. در مورد موسسات ویرایش مقاله تحقیق کنید و گواهی نیتیو نامعتبر را بشناسید.

هزینه ویرایش نیتیو مقاله

هزینه ویرایش مقاله انگلیسی توسط یک ویراستار ایرانی در حال حاضر، با کیفیت قابل قبول، به ازای هر کلمه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان میباشد. هزینه ویرایش نیتیو مقاله انگلیسی با گواهی نیتیو معتبر بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان به ازای هر کلمه است. البته هزینه ویرایش نیتیو مقاله بستگی به نوع سرویس، زمان تحویل، و موسسه انجام دهنده دارد. به طور مثال، ویرایش نیتیو در موسساتی مثل اِناگو ممکن است تا ۱۰۰۰۰ تومان در کلمه نیز محاسبه شود.

ویرایش مقاله توسط ویراستار ایرانی یا به‌صورت نیتیو؟

بستگی به متن و هدف شما از ویرایش دارد. متون عمومی و پروژه های دانشگاهی به خوبی توسط ویراستاران ایرانی ویرایش میشوند. اما اگر قصد چاپ مقاله در مجلات علمی را دارید، حتما از ویرایش نیتیو استفاده کنید. انتخاب نادرست میتواند منجر به تحمیل هزینه مضاعف و انجام ویرایش مجدد شود. پس در انتخاب نوع ویرایش دقت کنید.

ویرایش نیتیو در موسسات خارجی و داخلی

سالانه مقالات بسیاری به دلیل ایرادات نگارشی و گرامری (Poor English) توسط نهادها و موسسات بین‌المللی پژوهشی ریجکت می‌شوند، در این صورت از پژوهشگر خواسته می‌شود که متن مقاله را از نظر ساختار نوشتاری و دستوری ویرایش کند. بهتر است این کار توسط یک موسسه معتبر و متخصص در زمینه ویرایش نیتیو متون و مقالات انگلیسی صورت گیرد که سالیان سال در این حوزه فعال بوده و با  ویراستاری فنی این نوع مقالات آشنایی کامل داشته باشد.

یکی از معتبرترین و با تجربه‌ترین سایت‌های ارائه خدمات ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی اناگو است. این موسسه متشکل از یک تیم حرفه‌ای و متخصص در زمینه ویراستاری مقالات انگلیسی است که با رعایت ضوابط و استانداردهای بین‌المللی خدمات مورد نیاز را به مشتریان عرضه ‌می‌کند. این موسسه یک گواهی ویرایش نیتیو نیز به شما ارائه میدهد که به اکسپت مقاله شما کمک شایانی خواهد کرد. ویراستاران اناگو قبل از ویراستاری مقاله، آن را پیش ویرایش و پس از ویراستاری نیتیو، آن را بازخوانی مجدد خواهند کرد تا تمامی ایرادات مقاله رفع شود. پس از ویرایش مقاله و تحویل آن، چنانچه سوالی در مورد روند ویرایش مقاله خود داشته اید، از طریق سایت میتوانید با ویراستار ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح نمایید.

از طرفی ویراستاری مقالات در این سایت به صورت تضمینی صورت می‌گیرد، این به آن معنا است که تا زمان پذیرش مقاله مورد نظر، تمام اصلاحات وارد شده برای مقاله شما رایگان خواهد بود، به این ترتیب تمرکز مشتری فقط روی مسائل مربوط به کیفیت علمی ‌مقاله خواهد بود و هیچ نگرانی به خاطر مسائل دستوری و نگارشی در این زمینه نخواهد داشت. به همراه فایل نهایی ویرایش یک فایل ورد دیگر هم فرستاده خواهد شد که شامل تمامی تغییراتی است که توسط ویراستار انجام شده است. این کار دو جنبه مهم دارد. یکی این که شما می توانید تغییرات را به صورت کامل مشاهده نمایید و دیگری اینکه برای شما جنبه آموزشی و یادگیری داشته باشد تا از تکرار اشتباهات نگارشی در آینده جلوگیری کند.

ویرایش نیتیو مقالات در اناگو هزینه بسیار بالایی دارد. شاید این تنها ایرادی باشد که بتوان از اناگو گرفت. اما در ایران نیز موسساتی هستند که ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی را با کیفیت و قیمت قابل قبول ارائه میدهند. یکی از این موسسات ویرایش نیتیو لینگالاین است. مهمترین فاکتوری که این موسسه را از سایر موسسات ویرایش متمایز می‌سازد، کیفیت بالای ویرایش در کنار قیمت متناسبی است که توسط این موسسه برای ارائه خدمات ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی در نظر گرفته شده است. در ایران، لینگالاین در بستر فضای مجازی تلاش کرده است تا ویرایش نیتیو با گواهی معتبر ویراستاری را با بهترین کیفیت و قیمتی رقابتی ارائه دهد. همچنین برای هر مقاله، یک گواهی ویرایش نیتیو شناسه‌دار و قابل استعلام از کشور کانادا صادر می‌شود که شانس پذیرش مقاله را در مجلات علمی بسیار افزایش می‌دهد. علاوه بر این، کیفیت نگارشی متن تا زمان پذیرش مقاله گارانتی می‌شود تا شما با خیالی آسوده به دیگر مسائل مربوط به مقاله بپردازید. در نتیجه تا زمان پذیرش مقاله اصلاحات نگارشی به رایگان انجام خواهد شد.

موسسه ویرایش نیتیو لینگالاین با سال‌ها تجربه در امر ویرایش نیتیو و ارائه بهترین راه حل‌ها برای ویراستاری مقالات انگلیسی توانسته است افتخارات بسیاری را کسب کند و مقالات زیادی به کمک این مجموعه در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده‌اند. ارائه تضمین و گارانتی کیفیت و رعایت استانداردهای بین‌المللی و همچنین دقت بالا از جمله مواردی است که در همکاری با این سایت ویرایش مقاله ‌می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. همچنین گروه ویرایش مقالات این موسسه با مسئولیت پذیری بالا، وقت شناسی و دقت لازم، بهترین کیفیت ویرایش را در کوتاهترین زمان ممکن برای مشتریان آماده میسازد. در صورت نیاز به مشاوره و همچنین آغاز همکاری در پروژه‌ها می‌توانید از کارشناسان این مجموعه راهنمایی گرفته و ویرایشی با کیفیت را تجربه کنید. البته موسسات دیگری هم هستند که ویرایش مقالات را انجام میدهند اما همیشه باید در انتخاب تان دقت کنید تا مجبور به ویرایش مجدد نشوید.

سخن آخر

با توجه به مطالب ارائه شده مشخص است که ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی بصورت صحیح و تخصصی تا چه اندازه در پذیرش مقاله شما از سوی موسسات معتبر موثر است، بنابراین توصیه می‌کنیم با سپردن کار به یک تیم حرفه‌ای در تضمین کیفیت مقاله و پذیرش آن  گامی اساسی بردارید.

مطالب خواندنی