کتاب‌های دست دوم بخرید و سود فراوان ببرید!

کتاب‌های دست دوم بخرید و سود فراوان ببرید!

توصیه ما این است: کتاب‌های دست دوم بخرید! امروزه با وجود تکنولوژی از جمله تلفن‌ها و ساعت‌های هوشمند، دیجیتالی شدن کتابخانه‌ها، وجود کتا‌ب‌های صوتی و ... چرا به سراغ کتاب کاغذی و آن هم دست دوم برویم؟ در نگاه اول ممکن است که خریدن کتاب دست دوم خیلی هم جالب به نظر نرسد اما اگر کمی بیشتر به آن دقت کنیم، خواهیم دید که این کتاب‌ها دنیای هیجان‌انگیزی دارند و به همین دلیل در سال‌های اخیر خیلی‌ها، حتی آنهایی که وضع مالی خوبی دارند، به خرید کتاب دست دوم روی آورده‌اند. در این مقاله تلاش کرده‌ایم که فواید خرید و خواندن کتاب‌های دست دوم را بررسی کنیم. احتمالا با خواندن این مقاله شما هم از مزایای کتاب‌های دست دوم تعجب خواهید کرد. در ادامه هم سایت چوبک را که یک روش خوب برای خرید کتاب دست دوم است، به شما معرفی خواهیم کرد.

حتما داستان آلیس در سرزمین عجایب را خوانده‌اید. اگر روح شما همچون آلیس نسبت به دنیای اطراف کنجکاو بوده وتشنه یادگیری است، از شما دعوت می‌کنیم وارد دنیای بزرگ کتاب و کتابخوانی شوید و به نیاز درونی خود پاسخ گویید. محیط آن فراهم است! تنها کافی است آلیس باشید...

 

اما چرا کتاب دست دوم مفید است؟

  • کتاب بخوانید و پول خود را پس انداز کنید

قیمت کتاب‌هایی که به تازگی چاپ شده‌اند می‌تواند بسیار سرسام آور باشد. اگر شما اهل مطالعه باشید، شاید مجبور شده باشید از خرید کتاب‌های مورد علاقه‌تان به علت قیمت بالا صرفنظر کنید. اما می توانید با خرید کتاب‌هایتان از سایت چوبک حداقل نصف آن مبلغ (البته بیشتر) را پس انداز کنید و از این طریق می‌توانید کتابهای بیشتری بخرید.

  • هوای محیط زیست را بیشتر دارید

خرید و خواندن یک کتاب جدید آنقدرها هم که فکر می‌کنید مفید نیست! برای تهیه کتاب، هزاران درخت قطع می‌شود و سالانه چندین هزار تن CO2 اضافی تولید می‌شود. ردپایی بزرگ و منفی از یک کار  فرهنگی! بله، ایجاد اثر هنری و فرهنگی در تازه‌ترین نسخه بسیار شیک است، اما چرا نقش خود را برای حفظ و بهبود محیط زیست انجام ندهید و یکی از هزاران نسخه استفاده‌شده موجود را انتخاب نکنید تا برای خود، هم‌وطنان و نسل آینده مفید باشید؟

  • در یک تاریخچه مشترک، سهم داشته باشید ...

خرید یک کتاب دست دوم مانند یک جعبه شکلات است. چرا که هرگز نمی‌دانید که چه نوع افکاری را در حاشیه آن پیدا خواهید کرد و این بخشی از زیبایی خرید کتاب دست دوم است. شما در یک تاریخچه مشترک شرکت می‌کنید و می‌توانید در این مسیر با ایده‌های دیگرانی که این مسیر را پیموده‌اند، شریک باشید.

 

  • راهی که می توانید افکار و برداشت خود را به دیگران منتقل کنید

بالاخره پس از حضور در سفری پرماجرا، پر کش و قوس، موفق شدید و به پایان کتاب رسیدید. قسمت‌های مورد علاقه‌تان خط‌کشی و مشخص شده‌اند. اکنون می‌توانید افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. فروختن یک کتاب دست دوم جذابیت خاصی دارد. چرا که ذهن شما به دانش و داستان موجود در صفحات، مطاب جدیدی اضافه می‌کند!

  • درون هر کتابی داستانی نهفته است

وقتی از کتاب دست دوم استفاده می‌کنید، این کتاب طی سفر پرماجرایی به دست شما رسیده است. کشف این داستان و ماجرای رمزآلود آن، می‌تواند برایتان فوق‌العاده جذاب باشد. کتاب‌های چند بار استفاده شده  چیزهایی را دیده‌اند که شما باور نمی‌کنید. شاید نوشته ریز موجود در گوشه آن، تلنگری به شما بزند و نشانه‌ای باشد.

  • بوی کتاب قدیمی فراموش نشدنی است

کتاب‌های جدید همگی بوی تازه‌ای دارند. ازطرفی، کتاب‌های مستعمل سال‌ها، دهه‌ها و گاهی قرن‌ها را صرف جمع‌آوری عطر منحصر به فرد خود کرده‌اند. بوی  کتابخانه ی یک بانوی سالمند با یک کتابخانه مهندسی جوان بسیار متفاوت است. آثار استفاده شدگی  و حتی گاهی وجود لک، نشان از وجود داستان و تجربه‌ای پشت آن است.

  • شخصیت کتاب با ما حرف می‌زند!

نکته این است که کتاب‌ بسیار شبیه ما هستند. آنها شخصیت دارند. اینجا و آنجا کمی فرسوده شده‌اند. آنها گذشته‌ای دارند. بنابراین، وقتی زمان خواندن بعدی می‌رسد، فقط یک کتابی که جلد دارد و صفحه بندی شده‌اند، نیستند.

  • با هزینه کمتر، تعداد بیشتری را از آن خود کنید

خرید کتاب دست دوم بخاطر هزینه کم آن، کمک می‌کند تعداد کتاب بیشتری بخرید و بار علمی و هنری خود را افزایش دهید. اینگونه فرهنگ کتاب‌خوانی گسترش پیدا می‌کند.

  • نتیجه اعتماد خود را ببینید

وقتی صحبت از وسیله دست دوم می‌شود، بعضی از افراد گمان می‌کنند باید وسیله‌ای معیوب یا از کار افتاده بخرند! در مورد کتاب هم این چنین برداشت می‌کنند که ممکن است کتابی پاره، کثیف یا معیوب بخرند! کتابی که وقتی به قسمت مهیج و مهم آن می‌رسد، صفحات آن گم شده است! اما خرید از مکانی معتبر که از تیمی سخت‌گیر تشکیل شده و ضمانت برگشت و مرجوعی را تضمین می‌کند، می‌تواند این نگرش را تغییر دهد.

  • خود را به یافتن چیزی واقعا خارق العاده دعوت کنید

یافتن یک جلد کتابی که نسخه محدودی دارد، حس جالبی است که ارزش تجربه کردن را دارد. خرید کتاب‌های دست دوم بهترین فرصت برای یافتن چیزی واقعا منحصر به فرد برای افزودن به مجموعه‌تان است. حتی کتاب‌هایی که قبلا خوانده‌اید را می‌توانید در نسخه‌ای پیدا کنید که قبلا ندیده‌اید. برای یک فرد مشتاق و عاشق کتاب، هیچ مکانی بهتر از بخش کتاب‌های دست دوم برای یافتن جواهرات پنهان وجود ندارد.

  • در یک چرخه مشارکت ملی همگام باشید

اگر فروشگاهی اقدام به فروش کتاب دست دوم کرده است، به این معناست که به مسائل فرهنگی و زیست محیطی توجه فراوانی دارد. این یک معامله برد برد برای همه آنهایی است که درگیر این کار هستند. این فروشگاه می‌تواند به مبارزه با تخریب‌های محیط زیستی و گرانی قیمت کتاب بپردازد.پس شما هم با حمایت خود حلقه‌ای از این زنجیر باشید.

سایت چوبک

ماموریت مهم چوبک در جامعه امروزی

ما در چوبک مانند سایر کتاب‌فروشی‌های آنلاین نیستیم. اعتقاد داریم که کتاب‌ها نباید فقط یک بار خوانده شوند یا یک صاحب داشته باشند. ادبیات، مطالب علمی، داستان و رمان و ... نباید از بین رود یا فقط نزد تعداد محدودی باشد. بلکه باید به طور مداوم در چرخه‌ای مفید و کارآمد، بچرخد، بخاطر همین دلیل است که ما به چندین هزار کتاب استفاده شده کمک می‌کنیم هر سال خانه‌های جدید و مخاطب مشتاق پیدا کنند. شما هم می‌توانید با استفاده از سایت چوبک کتاب‌های ارزان با تضمین کیفیت تهیه کنید.

مطالب خواندنی