با آموزش‌های تخصصی آزاد و مهارت‌افزایی، متخصص درون را بشناسید

با آموزش‌های تخصصی آزاد و مهارت‌افزایی، متخصص درون را بشناسید

در حال‌ حاضر رقابت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف کاری از قبیل مدیریت، امور مالی و حسابداری، فناوری اطلاعات، مهندسی و… وجود دارد.

در این شرایط داشتن دانش به‌ روز و مهارت‌های کافی بیش‌ از هر زمان دیگری مورد نیاز دانشجویان و علاقه‌مندان است. چراکه می‌تواند به پیشرفت آن‌ها در کسب و کار فعلی‌شان کمک کند و یا آن‌ها را یاری دهد تا مسیر شغلی جدیدی را برای خود دست و پا نمایند. از طرف دیگر با استفاده از آموزش‌های تخصصی آزاد و کسب مهارت‌های مورد نیاز در حوزه‌های مختلف، می‌توانید متخصص درون خود را شناخته و مسیر موفقیت شغلی خود را تعیین نمایید.

این افراد به سمت فرآیند و شیمی بروند

طراحی فرآیند یا به نوعی آموزش پروسس و مهندسی شیمی از جمله رشته‌های پرطرف‌دار و محبوب در میان بسیاری از دانشجویان بوده و عده زیادی از افراد به سمت این رشته‌های تحصیلی گرایش پیدا می‌کنند. با این‌ حال این رشته‌های تحصیلی به مهارت‌هایی نیاز دارند که از عهده‌ تمامی دانشجویان و علاقه‌مندان برنمی‌آید.

برای نمونه از میان دانشجویان علاقه‌مند، تنها افرادی باید به سمت طراحی فرایند و یا شیمی بروند که دارای ذهنی بسیار خلاق هستند. افرادی که می‌توانند در زمینه طراحی، بهینه‌سازی و شبیه‌سازی بخشی از یک واحد صنعتی، محاسبات و پیاده‌سازی، عملیات‌های پیچیده و… فعالیت قابل‌ قبولی داشته باشند.

این افراد پس‌ از اتمام دوره و با کسب آموزش‌های تخصصی مورد نیاز می‌توانند به استخدام واحدهای مختلف صنعتی، صنایع تولید رنگ و رزین، صنایع مواد غذایی، ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی به‌ ویژه صنایع شیمیایی، مراکز دانش بنیان و حوزه‌های فناوری، صنایع داروسازی، حوزه‌های نرم‌افزاری از قبیل طراحی سیستم‌های کنترل و نرم‌افزارهای کاربردی صنایع و… دربیایند.

آیا به نرم‌افزار علاقه دارید؟

برخی از دانشجویان به دوره های نرم‌افزاری و یا آموزش pms علاقه دارند. این افراد نیز می‌توانند با استفاده از دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی آزاد، مهارت‌های مورد نیاز این حوزه را به دست آورند و یا به تقویت و رشد مهارت‌های خود دست بزنند. در حقیقت متخصصین کنترل پروژه می‌توانند با استفاده از برخی از نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی از قبیل Microsoft Project

گزارشاتی را در حوزه وضعیت عملکرد و یا میزان پیشرفت پروژه، به مدیران و یا سایر عناصر بالادستی ارائه دهند. آموزش‌های تخصصی آزاد فرصت بسیار مناسبی برای ورود به این حوزه است.

با این روحیات به سمت مهندسی مکانیک نروید؟

همان‌طور که می‌دانید برای ورود به برخی از رشته‌های تحصیلی، به روحیات و علایق خاصی نیاز است. از جمله این رشته‌ها می‌توان مهندسی و یا تأسیسات مکانیکی را نام برد.
در حالت کلی، افرادی برای تحصیل و شغل در رشته مهندسی مکانیک از دیگران مناسب‌ترند که توان پژوهش بالایی داشته و برنامه‌ریزی آن‌ها دقیق و منظم است. منطقی بودن دانشجو نیز نکته بسیار مهمی است.

افرادی برای تحصیل در این رشته مناسبند که علاقه دارند با اشیاء ملموس و واقعی سر و کار داشته باشند. افرادی که اهل استدلال و پی بردن به روابط علت و معلولی هستند. داشتن دقت بسیار بالا، برخوردار بودن از اطلاعات فنی مناسب و… از دیگر ویژگی‌های این افراد است. بنابراین اگر این روحیات را در خود سراغ ندارید بهتر است به سمت مهندسی مکانیک و تأسیسات مکانیکی نروید.

آموزش تخصصی آزاد و مهارت افزایی

همه یک مدیر درون دارند

همان‌طور که می‌دانید یک مدیر پروژه می‌تواند با استفاده از علم مدیریتی خود، نقشه راه را ترسیم نماید. به‌ طوری‌ که افراد درون سازمان به‌ طور کامل بدانند که در روزها، ماه‌ها و یا حتی سال آتی، چه مسیری را طی خواهند کرد.

مدیر پروژه می‌تواند هزینه‌های انجام یک کار و بودجه مورد نیاز برای انجام آن را تعیین کند. این فرد ۳ فاکتور مهم و مؤثر را در نظر گرفته و طبق آن برنامه‌ریزی می‌کند. این ۳ فاکتور عبارتند از: زمان، هزینه و کیفیت. بنابراین با  آموزش مدیریت پروژه از طریق آموزش‌های تخصصی آزاد و مهارت‌افزایی، یاد خواهید گرفت که همه یک مدیر درون دارند.

مهندس جوش یا جوشکار؟

مهندسی جوش و یا جوشکاری یکی از زیرمجموعه‌های مهندسی مواد به شمار می‌رود. مهندس جوش به فردی گفته می‌شود که آموزش‌های مورد نیاز در حوزه طراحی، نگه‌داری و توسعه سیستم‌های جوشکاری در صنایعی از قبیل هوا و فضا، ساختمان، مهندسی عمران و… را کسب نموده است.
در حقیقت مهندسی بین المللی جوش با تمامی جنبه‌های جوشکاری که منجر به تولید یک محصول می‌شود سر و کار دارد. با دریافت آموزش‌های تخصصی آزاد و کسب مهارت‌های مورد نیاز در این حوزه، علاقمندان قادر خواهند بود طیف گسترده‌ای از کسب و کارها را انجام دهند. برای نمونه می‌توانند به یک تکنیسین جوشکاری موفق تبدیل شده و یا کارشناس تضمین کیفیت شوند و یا یک سرپرست جوشکاری و… باشند.

مطالب خواندنی