ضروریات ورود به بازار ارز دیجیتال

ضروریات ورود به بازار ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال یک طبقه دارایی جدید محسوب شده که فرصتی برای سرمایه‌گذاری و بازدهی خوب در اختیار شما قرار می‌دهند. رمزارزها به عنوان یک فناوری تحول آفرین شناخته می‌شوند که می‌توانند تعداد زیادی از صنایع را متحول کنند. علی‌رغم‌ عدم حمایت دولت‌ها، ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده اند. احتمال بازدهی خوب در یک زمان کوتاه، توجه سرمایه گذاران زیادی را به خرید ارز دیجیتال جلب کرده است.

چرا باید وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟

بسیاری از علاقه مندان به این حوزه معتقدند که ارز دیجیتال می‌تواند دسته جدیدی از میلیونرها یا میلیاردرها را ایجاد کند! کسانی که هنوز در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده‌اند ممکن است این سوال را داشته باشند که چرا باید وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟ چه دلایل قانع کننده‌ای وجود دارد؟

یکی از دلایل رایجی که افراد در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند این است که تمایل دارند سرمایه خود را بدون اینکه ارزش آن دستخوش تغییر شود، نگهداری کنند. امکان کاهش ارزش پول فیات (ارز رایج کشورها) بخاطر مواردی مانند تورم وجود دارد. بنابراین رمزارزها که عرضه محدودی دارند و هیچ نهاد و سازمانی نمی‌تواند کنترل آن‌ها را به دست بگیرد، باعث جذابیت برای افرادی می‌شود که نگران رویدادهای تورمی، ورشکستگی بانک‌ها یا دیگر سناریوهای دولتی هستند.

فناوری بلاک چین زیربنای ارزهای دیجیتال به عنوان یک فناوری متحول کننده برای تعداد زیادی از صنایع، از حمل و نقل و زنجیره تامین گرفته تا بانکداری و مراقبت‌های بهداشتی مورد استقبال قرار گرفته است. با حذف واسطه‌ها، بلاکچین انواع جدیدی از فعالیت‌های اقتصادی را ایجاد می‌کند که قبلاً امکان‌پذیر نبود. این پتانسیل برای افرادی که به آینده ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند، سرمایه‌گذاری جذابی ایجاد می‌کند. برای افرادی که به این موضوع اعتقاد دارند، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال راهی برای کسب سود و بازدهی بالا، در عین حمایت از آینده فناوری است.

ضروریات ورود به بازار ارز دیجیتال چیست؟

پس از انجام تحقیقات لازم برای ورود به بازار ارز دیجیتال و شروع فعالیت، چندین مرحله اساسی وجود دارد.

راه اندازی کیف پول ارز دیجیتال

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به طور روزانه معامله می‌کنید، باید سرمایه ترید خود را در صرافی ذخیره کنید تا به آن دسترسی داشته باشید. چنانچه هولدر هستید و ارزهای دیجیتال را برای میان مدت و بلند مدت خریداری کرده‌اید، باید یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن داشته باشید. کیف پول‌های رمزنگاری شده به صورت کیف پول نرم افزاری یا کیف پول سخت افزاری عرضه می‌شوند. هر دو ایمن هستند، اما کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بالاتری را ارائه می‌دهند، زیرا ارزهای دیجیتال شما را در یک دستگاه فیزیکی به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال نگهداری طولانی مدت رمزارزهای خود هستید، خرید کیف پول سخت افزاری توصیه می‌شود.

انتخاب صرافی معتبر و امن

پس از انتخاب روش ذخیره‌سازی سرمایه خود، باید یک پلتفرم معاملاتی جهت انجام تراکنش‌ها نیز انتخاب کنید. در انتخاب پلتفرم معاملاتی به مواردی مانند روش‌های امنیتی، میزان کارمزد، تعداد ارز پشتیبانی شده و امکانات آن توجه کنید.

آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

داشتن یک برنامه معاملاتی برای موفقیت هر معامله‌گر بسیار مهم است این موضوع در بازار ارزهای دیجیتال حتی بیشتر نیاز است چرا که بازار می‌تواند شاهد نوسانات بالایی باشد. هر چند که شما می‌توانید با خرید تتر و داشتن نقدینگی در هر نوسان ریسک خود را کاهش دهید. نوسانات بالای بازار رمزارزها یک شمشیر دولبه است. زیرا این نوسانات بازار را بسیار جذاب کرده اما معامله را سخت و دشوار می‌کند. به همین دلیل است که برنامه معاملاتی شما باید شامل ابزارهای مدیریت ریسک و همچنین طرح کلی اهداف شما، ارز دیجیتالی که می‌خواهید معامله کنید و روشی برای ورود و خروج از معاملات که به عنوان استراتژی معاملاتی شناخته می‌شود، باشد.

منظور از برنامه معاملاتی، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است که با استفاده از آن‌ها ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل می‌کنید. تحلیل تکنیکال بر حرکت قیمت یک ارز دیجیتال و الگوهای تاریخی آن تمرکز دارد، در حالی که تحلیل فاندامنتال و بنیادی به عوامل خارجی و داده‌های اقتصاد کلان که بر رمزارز تأثیر می‌گذارند، می‌پردازد. برای عملکرد بهتر در معاملات خود، بهتر است هر دو روش تحلیل را آموزش ببینید.

ابزارهای تحلیل

ابزارهای تحلیل برای هر سرمایه‌گذاری مهم است. قبل از اینکه پول خود را در یک پروژه رمزارز سرمایه‌گذاری کنید، با یک یا دو ابزار آشنا شوید. این ابزارها بینشی از تغییرات قیمت برای هر پروژه را به شما می‌دهد. چه مبتدی باشید و چه حرفه ای، ابزارهای تحلیلی کریپتو می‌توانند به کاهش ریسک شما کمک کرده و شانس شما را برای پیش بینی روند یا اصطلاحا یک قدم جلوتر بودن، افزایش دهند. وبسایت‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها اطلاعات مهمی به دست آورید.

Tradingview

یک پلتفرم تحلیل است که امکانات مختلفی ارائه می‌دهد. این وبسایت دارای ابزارهای مفید برای تجزیه و تحلیل نمودارها است که به شما امکان می‌دهد تصمیمات معاملاتی بهتری بگیرید.

CoinMarketCap

یکی از بزرگترین گردآورنده‌های اطلاعات کریپتویی است که قیمت ارزهای دیجیتال را بر اساس ارزش بازار نمایش می‌دهد.

Glassnode

یک پلتفرم اطلاعاتی آنچین است. به این معنی که داده‌ها را از تعدادی بلاکچین مختلف جمع‌آوری می‌کند تا به طور دقیق فعالیت شبکه رمزنگاری را اندازه‌گیری کند و سپس از آن داده‌ها برای گزارش معیارها و بینش‌ها به سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند. می‌توانید از آن برای بررسی شاخص‌های بازار برای هر کوین و مشاهده تعداد آدرس‌های فعال با تراکنش‌های موفق استفاده کنید.

LunarCrush

یک پلتفرم هوش اجتماعی است که داده‌های شبکه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا نه تنها فعالیت بازار و داده‌های تراکنش، بلکه احساسات سرمایه گذاران را نیز ارزیابی کند. برای درک تأثیر احساسات بر بازار کریپتو، نوسانات شدید قیمت دوج کوین در سال گذشته، توسط اینفلوئنسرهای اجتماعی را به یاد بیاورید.

Coin Metrics

ارائه‌دهنده هوش مالی رمزنگاری، داده‌های بازار، فهرست، داده‌های شبکه و سایر ابزارهای تحلیلی است که به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه درباره ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

مطالعه و تحقیق

نوسانات زیاد علاوه بر بازار ارز دیجیتال در سایر دارایی‌ها مانند فناوری، فلزات گرانبها و حتی مسکن نیز وجود دارد اما به‌عنوان یک فناوری جدید، برخی از این گونه اتفاقات در فضای کریپتو قابل انتظار است. با این حال، سرمایه‌گذاران جدید، در ابتدای ورود به این بازار باید از افتادن در تله‌های روان‌شناختی مانند رفتار همگانی، ترس از دست دادن، یا عدم مدیریت سرمایه که می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه شود، محتاط باشند. بنابراین اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال گرفته اید، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بدون بررسی پروژه مربوطه ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه شما شود. از آنجایی که رمزارزها پروتکل‌های نرم افزاری هستند، در صورت‌عدم پیشرفت و توسعه، در نهایت می‌توانند از بین بروند. بنابراین، پیگیری روند پیشرفت پروژه‌های ارز دیجیتال بسیار مهم است. پیگیری پروژه‌ها را می‌توانید در دو پلتفرم Github و CryptoMiso انجام دهید.

همچنین لازم است بدانید بازار رمزارزها رویدادهای زیادی به همراه دارد که ممکن است بر حرکت قیمت تأثیر بگذارد. بنابراین رویدادهای دنیای ارزهای دیجیتال را تحت نظر بگیرید. مطالعه و تحقیق برای یک معامله‌گر موفق در بازار کریپتو هیچوقت به پایان نمی‌رسد. بنابراین سعی کنید همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

سخن آخر

در حالی که برخی افراد بدبین، دلایل زیادی برای شک و تردید نسبت به ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند، بسیاری از سرمایه گذاران سنتی به ارزهای دیجیتال جذب شده اند. نوآوری بلاک چین را مانند اتفاقی که با روی کار آمدن اینترنت در دهه ۱۹۹۰ میلادی در جهان افتاد، در نظر بگیرید. هر کدام از روش‌های تجزیه و تحلیل را که انتخاب می‌کنید، اخباری که می‌تواند بر بازار تأثیر بگذارد، را نیز پیگیری کنید. زیرا ارزهای دیجیتال به احساسات بازار حساس هستند و عملکرد آن‌ها تحت تاثیر اخبار قرار می‌گیرد.

مطالب خواندنی