تست شخصیت شناسی MBTI ای سنج (esanj) را بیشتر بشناسید!

تست شخصیت شناسی MBTI ای سنج (esanj) را بیشتر بشناسید!

تست شخصیت شناسی MBTI ای سنج یک آزمون معروف برای سنجش 16 تیپ شخصیتی می باشد. تست MBTI یا آزمون تیپ های شخصیتی، سال ها پیش توسط یک مادر و دختر به نام مایرز و بریگز طراحی شده است.

در این پست قصد داریم یکی از سایت های معتبر تست روانشناسی که این آزمون را به صورت آنلاین درآورده است را به شما معرفی کنیم.

ای سنج نامی آشنا در ارزیابی آنلاین است که با استفاده از ترکیب علوم مختلف توانسته تست های معتبر روانشناسی را توسعه دهد.

تست MBTI در سایت ای سنج چه ویژگی هایی دارد؟

در سایت ای سنج سامانه ای طراحی شده است که شما بتوانید اطلاعات جامعی در رابطه با تست MBTI کسب کنید. در اینجا قصد داریم بخش های مختلف و امکانات سایت ای سنج برای تست MBTI را به شما معرفی کنیم.

با نگاهی به سایت ای سنج متوجه می شوید که این سامانه سعی کرده است اطلاعات جامعی را برای این آزمون فراهم کند. بخش های مختلف سایت ای سنج برای تست شخصیت شناسی MBTI عبارتند از:

  • تست MBTI آنلاین و رایگان
  • تست های استاندارد جداگانه برای اعتبارسنجی هر تیپ شخصیتی
  • مجموعه اطلاعات جامع 16 تیپ شخصیتی
  • مجموعه اطلاعات جامع روابط بین تیپ ها
  • اینفوگرافی های MBTI
  • مقالات به روز MBTI
  • ویدیوهای معرفی تیپ های شخصیتی
  • تست های مرتبط با MBTI

 

تست MBTI  رایگان در ای سنج

در سایت ای سنج یکی از معروف ترین نسخه های اصلی تست MBTI برای سنجش تیپ شخصیتی شما در دسترس قرار گرفته است. این تست 87 سوال دارد که با پاسخ به آن ها می توانید تیپ شخصیت خود را مشاهده کنید.

پس از انجام آزمون در ای سنج می توانید تفسیر تیپ شخصیتی خود را به طور کامل مشخص کنید. در تفسیر این آزمون موارد مهمی برای شناخت خود به شما داده می شود.

تفسیر «تست MBTI ای سنج» دارای دو نسخه پیشرفته و ساده است و اطلاعات بسیاری جامعی را برای شما تحلیل می کند.

سامانه ای سنج با بهره گیری از سیستم ارزیابی چندمحوری نتایج تست خود را به روز رسانی نموده و گزارش مبسوطی در خروجی تست MBTI ارائه می کند.

 تفاوت تست mbti ای سنج با سایت تست ها

تست های استاندارد جداگانه برای اعتبارسنجی هر تیپ شخصیتی

سایت ای سنج برای نخستین بار بخشی را در سامانه خود قرار داده است که شما می توانید تیپ شخصیتی خود را اعتبارسنجی کنید.

با توجه به خطاهایی که در تست MBTI وجود داردی این خرده آزمون ها به شما کمک می کنند تا با دقت بیشتری در مورد تیپ شخصیتی خود نتیجه گیری کنید.

تست های اعتباری مجموعه ای از 16 آزمون جداگانه است که هر فرد با مراجعه به تیپ شخصیتی خود و پاسخدهی به سوالات آن می تواند اعتبار تیپ شخصیت اش را بررسی نماید.

مجموعه اطلاعات جامع 16 تیپ شخصیتی در تست MBTI

این بخش از تست mbti در سایت ای سنج با یک دسته بندی مشخص، اطلاعات جامعی در مورد هر تیپ شخصیتی در اختیار شما قرار می دهد. مهمترین بخش های ارائه شده  برای هر تیپ در بخش مجله و سامانه تست MBTI شامل موارد زیر است:

  • توضیحات کلی تیپ شخصیت
  • نقاط قوت
  • نقاط ضعف
  • استرس ها هر تیپ
  • انگیزه های هر تیپ
  • سبک کاری
  • زندگی شغلی
  • روابط حرفه ای
  • روابط عاشقانه
  • افراد مشهور
  • کارکرد های شناختی

با مراجعه به این بخش ها می توانید به طور کامل به اطلاعات هر تیپ دسترسی داشته باشید.

تست mbti ای سنج نسخه پیشرفته

مجموعه اطلاعات جامع روابط بین تیپ ها

این بخش که به طور کامل نوشته شده است شامل روابط 2 به 2 تیپ ها با یکدیگر است. در واقع در این بخش 256 نوع رابطه تیپ های شخصیتی با یکدیگر بررسی شده است. شما می توانید ویژگی های خودتان و نحوه تعاملاتان با سایر تیپ ها را بررسی کنید.

اینفوگرافی های MBTI در سایت Esanj

ای سنج اینفوگرافی های مفید و مختصر را برای تیپ های شخصیتی طراحی نموده است. شما می توانید با مراجعه به این بخش به طور خلاصه و تصویری اطلاعات هر تیپ را بررسی کنید.

مقالات به روز MBTI سایت ای سنج

در مجله روانشناسی ای سنج به روزترین مقالات دنیا در رابطه با تست MBTI منتشر می شود. این بخش به شما کم می کند تا اطلاعات جانبی زیادی در مورد این آزمون کسب کنید.

ویدیوهای معرفی تیپ های شخصیت

در سایت روانسنجی ای سنج شما ویدیوهایی را خواهید دید که توسط افراد هر تیپ شخصیتی به طور جداگانه پر شده است. در این ویدیوها شما با افراد واقعی هر تیپ و خلاصه ای از مهمترین ویژگی های آن ها از زبان خودشان آشنا خواهید شد.

تست های مرتبط با MBTI

در سایت ای سنج تست ها و آزمون های شخصیت شناسی دیگر نیز معرفی شده اند. برخی از این آزمون ها مکمل MBTI  بوده و برخی از آن ها حتی بهتر از آن می توانند شخصیت را ارزیابی کنند.

ای سنج برای افرادی که تیپ شخصیتی شان معتبر نیست آزمون های دیگری را معرفی نموده است که طبق رویکرد صفات در نظریه های شخصیت می تواند جنبه های بهتری از ویژگی های آن ها را نشان دهد.

مراحل انجام تست شخصیت در سایت ای سنج

شما می توانید با مراجعه به سایت ای سنج یا جستجوی "تست MBTI ای سنج" وارد آزمون آنلاین در این سایت شوید. پس از اینکه آزمون شخصیت شناسی MBTI رایگان را در این سایت انجام دادید، وارد سامانه تست MBTI ای سنج شوید.

در آنجا به طور کامل و مفصل در رابطه با نحوه استفاده از امکانات دیگر توضیح داده شده است. بهتر است که با تست های اعتبارسنجی شروع کنید. یعنی تیپ شخصیتی خود را با خره آزمون های اعتباری ای سنج ارزیابی نمایید و سپس مطابق راهکارهایی که به شما داده است عمل کنید.

تمامی مراحل شخصیت شناسی یا تیپ شناسی به روش MBTI در سایت ای سنج توضیح داده شده است. بنابراین با مراجعه به هر بخش می توانید از امکانات کاربردی آن استفاده نمایید.

توصیه ما به شما این است که پس از ورود به esanj.ir آزمون های جامع آن را انجام دهید. تفسیرهای کاربردی و پیشرفته ای سنج به شما کم می کند تا گام موثری در مسیر خودشناسی بردارید.

 

 

مطالب خواندنی