چراغ های خطی تو کار مناسب چه فضا هایی هستند؟

چراغ های خطی تو کار مناسب چه فضا هایی هستند؟

امروزه استفاده از نور پردازی برای زیبا سازی و هوشمند سازی ساختمان ها و اماکن صنعتی حتی در سطح شهر کاربرد زیادی پیدا کرده است. یکی از بهترین انتخاب ها در زمینه نور پردازی داخل اماکن مسکونی و تجاری اداری استفاده از چراغ های خطی است. چراغ های خطی انواع مختلفی دارند. چراغ خطی توکار یک انتخاب شایسته برای اماکنی است که در دیدرس قرار دارند. این نوع از چراغ های خطی همانطور که از نام آن پیدا است طوری طراحی شده است که اگر در جایی از سقف و یا دیوار استفاده شود، در دیدرس افراد قرار نگیرد و صرفا از نور آن بهره برده شود. اصولا از این چراغ ها اغلب در سقف ها استفاده می شود، آن هم سقف های کاذب و گاهی هم در دیوار هایی با شرایطی خاص.

چرا از چراغ های خطی توکار در سقف کاذب استفاده می شود؟

به طور کلی چراغ های خطی توکار به این دلیل در سقف های کاذب مورد استفاده قرار می گیرند که اضافه کردن شیاری برای قرار گیری چراغ ها در آن کار آسانی است. نصاب های سقف های کاذب حتی می توانند یک سری از عیب ها و نقص هایی که می تواند در این نوع از سقف ها به وجود آید را با چراغ های تو کار بپوشانند. دلیل اینکه این نوع از چراغ ها در دیوار ها کمتر استفاده می شود هم این است که کندن شیار و جای گذاری چنین چراغی در آن ها کار ساده ای نیست. از طرفی دیوار ها از جنس سقف های کاذب نیستند و دایره انتخاب نوع چراغ و نور پردازی برای دیوار ها بسیار بیشتر از سقف ها است.

انواع چراغ های خطی تو کار و محل استفاده از آن ها

چراغ های خطی تو کار همان طور که گفته شد اغلب در سقف ها استفاده می شوند و برای نور پردازی، زیباسازی و هوشمندسازی اماکن به کار برده می شوند. به طور کلی چراغ های خطی تو کار دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

چراغ های خطی تو کار از نوع منحنی

چراغ خطی منحنی را می توان به صورت قوس دار و طوری که دارای انحنا باشند اجرا کرد. این نوع از چراغ ها کمک به سزایی برای زیبا سازی و تلفیق با معماری و طراحی دکوراسیون داخلی می کنند. قابلیت اجرا هر چه بیشتر طرح ها و باز گذاشتن دست طراح از مزیت های این نوع از چراغ های خطی تو کار است. از جمله مکان هایی که بیشتر مناسب این نوع از چراغ ها هستند، می توان به راهرو ها و راپله ها اشاره کرد. استفاده از آن ها در داخل خانه ها باعث زیبا سازی هر چه بیشتر می شود اما استفاده از آن ها در اماکن تجاری و اداری مرسوم تر است. اصولا استفاده از این چراغ ها در محل های متفاوت کاملا بستگی به سلیقه افراد دارد.

چراغ های خطی توکار از نوع پیوسته

این نوع چراغ های توکار در واقع به صورت پیوسته در سقف های کاذب و برخی از دیوار ها با شرایط خاص استفاده می شوند. استفاده از این نوع چراغ های خطی توکار برای سازنده ها و طراح ها بسیار مرسوم است و امکان اینکه طرح اجرا شده ای از این نوع چراغ ها را در اماکن مختلف ببینیم، بیشتر از دیگر انواع چراغ های خطی تو کار خواهد بود.

چراغ های خطی تو کار در کف ساختمان

به جرئت می توان گفت، یکی از خاص ترین انواع چراغ های خطی توکار که در کف اماکن استفاده می شود، این مدل از چراغ های خطی تو کار است. این مدل از چراغ ها طوری طراحی شده است که بتواند در کف ساختمان دوام بیاورد. یعنی هنگام شست و شو و زیر فشار مشکلی برای آن ها پیش نخواهد آمد. این نوع از چراغ های خطی تو کار شکلی خاص به اطراف محل استفاده شده از آن می دهد.

چرا از چراغ های خطی تو کار استفاده می کنیم؟

استفاده از چراغ های خطی در انواع مختلف شکلی خاص و نوین به محل اجرای آن ها می بخشد و به افراد نشان می دهد. این چراغ ها دست طراح های داخلی و معمار ها را بسیار باز می گذارد و این افراد می توانند امضائی از خود با طراحی خاص در محل به جا بگذارند. چراغ های خطی توکار اما به واسطه سیستم استفاده شده، برای ساخت آن ها چراغ هایی محکم هستند و قابلیت تحمل فشار را دارند. از طرفی چراغ های خطی که در کف استفاده می شوند طوری طراحی شده اند که در مقابل شست و شو نیز مقاوم هستند.

امروزه پیشرفت های بسیار در صنعت نور پردازی و چراغ های مختلف، سبب شده تا این چراغ ها به شکلی تولید شوند که سیاهی های مقطعی و یا قطعی های کمتری داشته باشند و وظیفه اصلی آن ها که ساطع کردن نور و روشن کردن محیط است را به خوبی انجام دهند.

images_1658640838.jpg

کلام آخر

اگر شما معمار و یا طراح داخلی هستید و یا اگر فردی هستید که از طراحی یکنواخت و سنتی در خانه ها و یا محل های تجاری خسته شده اید و قصد ایجاد تغییرات در محل کار و یا منزل خود را دارید، قطعا استفاده از چراغ های خطی انتخاب مناسبی برای تغییر دکوراسیون هستند. اگر شما از گروه اول هستید به احتمال زیاد با چراغ های خطی برخورد داشته و آشنا هستید و می دانید که امروزه نور پردازی در طراحی ساختمان ها، اماکن مسکونی و اداری حتی در سطح شهر از چه اهمیت بالایی بر خوردار است.

 

مطالب خواندنی