ماجراجویی و آرامش ژرف در سفر به جنوب شرق آسیا

ماجراجویی و آرامش ژرف در سفر به جنوب شرق آسیا

زندگی امروزی اگرچه رفاه فراوانی برای ما به ارمغان آورده اما مشغله کار و زندگی این روزها به شدت فرسایشی شده و خیلی از توریست‌ها بیشتر از هر چیزی دوست دارند سفر را برای کسب آرامشش بروند تا آن هیاهوی توریستی و تفریحات پر سر و صدا. در این مقاله سه تور آرامشبخش و جذاب در جنوب شرقی آسیا را با هم بررسی می‌کنیم.

تور بالی؛ اقامت در جزایر کریستالی اندونزی

تور بالی یکی از زیباترین مقاصد نه تنها آسیا بلکه کل دنیاست، که حتی اگر به آن سفر نکرده باشید هم با یک جستجوی ساده در گوگل این ادعا را تایید می‌کنید. این جزیره دیدنی و گرمسیری در جنوب شرقی آسیا و کشور اندونزی واقع شده و با صخره‌های مرجانی، سواحل پودری ماسه سفید، آب‌های کریستالی به استقبال شما می‌آید.

اگر می‌خواهید استراحت کنید و استرس کار و زندگی را به دست فراموشی بسپارید واقعا بالی یکی از بهترین‌هاست اگرچه این مقصدی مناسب همه است یعنی چه خانواده‌های دارای فرزند، چه زوج‌ها برای ماه عسل، و چه گروه‌های دوستانه هر کسی در اینجا به خواسته خودش می‌رسد و تعطیلاتی بهشتی و جذاب را تجربه می‌کند.

بالی از مناطق مختلفی تشکیل شده که کوتا، سمینیاک، نوسا دوا و چند نام دیگر از جاهای معروف آن هستند ولی اگر می‌خواهید در محیطی آرام‌تر اما توریستی اقامت کنید سونا دوا انتخاب فوق‌العاده‌ای است چرا که سمینیاک و کوتا به خاطر سواحل مواج، بهشت موج سواران ماجراجو است اما در نوسا دوا در محیطی آرام‌تر می‌توانید امتداد ساحل جیمباران (مشهورترین ساحل نویا دوا) را قدم بزنید، از غروب آفتاب لذت ببرید و یا شنا کنید، بعد به دیدن معبد شگفت‌انگیز اولوواتو بروید که بر لبه صخره‌ای در کنار دریا واقع شده و مناظری به شدت دیدنی و نفسگیر دارد.

البته نمی‌شود که به بالی بروید و سری به تراس‌های برنج نزنید و در مسیرهای بهشتی و چشم نواز طبیعی قدم نزنید، می‌توانید حتی دوچرخه کرایه کنید و با همراهان‌تان از روستاها دیدن کنید. اشاره کنیم که دوربین فراموش نشود زیرا آنقدر این مسیرها زیبا هستند که افسوس می‌خورید چرا تکه‌ای از آن را خودتان به خانه نمی‌برید! در بازدید از این تراس‌ها کمی جرات به خرج دهید و سوار تاب‌های بلند معلقی شوید که حس رهایی عمیقی را به جان‌تان می‌کشاند و جوری حس پرواز می‌دهد که برای دقایقی حس بودن در بهشت را تجربه می‌کنید.

به علاوه اگر خسته شدید حتما سری به کافه‌های ساحلی بزنید و در چیزی سفارش دهید و در پس زمینه‌ای باورنکردنی از خوردن دسرهای جذاب لذت ببرید.

تور مالزی؛ گردشی مدرن در یکی از یباترین کشورهای آسیا

تور مالزی، برای افرادی که می‌خواهند هم از امکانات رفاهی توریستی استفاده کنند و هم آرامش داشته باشند واقعا یکی از بهترین‌هاست. اگرچه کوالالامپور پایتخت مالزی هیچ سنخیتی با آرامش ندارد اما تا دلتان بخواهد جزیره‌های کوچک و بزرگی دارد که بعضی بکر و بعضی آرام و توریستی هستند.

تور مالزی

به پنانگ بروید و خودتان را بین جنگل‌های سبز انبوه و ماسه‌های درخشان حبس کنید و شیرین‌ترین اسارت دنیا را در آن تجربه کنید! البته اشتباه نکنید پنانگ کاملا توریستی است و شهر جورج تاون آن مقصد محبوب توریست‌هاست اما جاهای آرام زیادی دارد که خستگی را از تن‌تان بیرون می‌کشد. می‌توانید به پارک ملی پنانگ بروید و در مسیرهای جنگلی بگردید و شانس رویارویی با حیوانات مختلف را داشته باشید یا در شهر قدم بزنید و نقاشی‌های دیواری خیابانی را کشف کنید و یا برای تماشای مناظری فوق‌العاده به بالای تپه پنانگ صعود کنید. و حالا که تا اینجا آمدید تنی به آب بزنید و کمی حمام آفتاب بگیرید.

از دیگر جاهایی که در تور مالزی توصیه می‌کنیم شهر ساحلی "مالاکا"ست که با حال و هوای تاریخی و استعماری، چنان جادویی به پا می‌کند که آرزو می‌کنید زمان متوقف شود و برای مدتی طولانی در این شهر بمانید. مالاکا در دوران استعماری یکی از بنادر تجاری مهم بود و برای همین بناها و کلیساهای قرن 19امی زیادی در آن وجود دارد و خیلی بیشتر از جاهای دیگر آن دوران را به تصویر می‌کشد. این را هم بگوییم که مالاکا در سال 2008 به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید. حالا اگر به جای تاریخ دوست دارید سفری ساحلی و آرام داشته باشید سری به جزایر پرهنتیان بزنید. این شبه جزیره کوچک و زیبا از دو بخش به نام‌های «بسار» و «کچیل» به‌معنای بزرگ و کوچک تشکیل شده و با این که از امکانات خوب، آب‌های کریستالی و ماسه‌های پودری برخوردار است اما جمعیت توریستی کم‌تری به آن می‌رود.

تور تایلند؛ ماجراجویی در طبیعت آرام شرق آسیا

تور تایلند از پرطرفدارترین و پر بازدیدترین جاهای دنیاست که از شرق و غرب توریست‌ها به آن هجوم می‌برند و در نگاه اول انگار نامش را با هیاهو گره کور زده‌اند! ولی این تصوری اشتباه است. چرا که با وجود شهرستان‌های زیبا و سواحل آرام و کم‌تر توریستی می‌توانید آرامش را در زوایای مختلفش پیدا کنید.

تور تایلند

یکی از مقاصدی که به شدت توصیه می‌کنیم از آن دیدن کنید شهر زیبای کانچابوری است که اگرچه پتانسیل زیادی دارد اما از رادار گردشگری بیشتر توریست‌ها به دور مانده و همین باعث شده محیطی آرام داشته باشد. شما می‌توانید در این شهر بگردید و از گالری‌های هنری، موزه‌های ارزشمند و پارک‌های سرسبزش دیدن کنید اما جادوی واقعی را در پارک اروان پیدا می‌کنید جایی که طبیعت به طرز اسرارآمیزی زیبایی‌هایش را به نمایش گذاشته و به نوعی سرزمین پریان را به تصویر کشیده است. اگر به این پارک طبیعی می‌روید حتما از آبشارهای چند سطحی اروان دیدن کنید که از هفت لایه حوضچه با آب‌های روان و تمیز تشکیل شده است.

ولی اگر به دنبال تعطیلاتی ساکت و ساحلی در بهشت کوچک تایلند هستید، به جای رفتن به جاهای تکراری و کلیشه‌ای سری به دهکده شناور اوتای تانی بزنید جایی که تمام خانه‌های آن روی سطحی از الوار ساخته شده و در واقع دهکده کاملا شناور روی آب است. در این دهکده می‌توانید از قایق سواری در آرامش لذت ببرید و برای تنوع رفتینگ در رودخانه را امتحان کنید. البته برای مقصدی جزیره‌ای هیچ جایی مثل کوه تائو دارای مناظر خیره کننده و نفسگیر نیست اما از آنجایی که همه جذب کوه سامویی و کوه فنگان می‌شوند تائو را نادیده می‌گیرند. شما با تور تایلند می‌توانید در سواحل سفید و بی‌نظیرش استراحت کنید و از شنا و حمام آفتاب لذت ببرید، به غواصی آرامشبخش بروید و از تماشای مناظر سبز خیره کننده لذت ببرید.

 

مطالب خواندنی