ویژگی‌های بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا

ویژگی‌های بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا

با وجود ناکامی ‌های اخیر، ارز دیجیتال همچنان محبوب است. در این مطلب ویژگی‌های صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برتر را با شما در میان خواهیم گذاشت تا اگر قصد خرید این ارزها را دارید، بدانید که بهترین مراکز برای انجام این کار را چگونه پیدا کنید. بر اساس آخرین آمار بیش از 20000 پروژه ارزهای دیجیتال در سراسر جهان وجود دارد و در حال حاضر نیز در مجموع حدود 295 میلیون کاربر در زمینه رمزنگاری فعالیت می‌کنند.

روش شناسی

ارزیابی عمیق از ویژگی ‌ها و گزینه ‌های ارائه شده درباره صرافی‌های مختلف انجام و مشخص شده که بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی از چه نکاتی برای بهبود فعالیت خود بهره می گیرند. در این ارزیابی‌ها برنامه‌های معاملاتی کریپتو و پلت‌ فرم ‌های کارگزاری که گزینه ‌های معاملاتی کریپتو ارائه می ‌دهند، دقیقا بررسی شده است. داده‌های به دست آمده 10 متغیر کلیدی را برای ارزیابی کیفیت صرافی‌ها در نظر گرفتند که از نظرتان می گذرد:

  • ویژگی‌های اساسی تجارت و معیارهای کلیدی: تعداد ارزهای رمزنگاری شده در دسترس برای معامله، تعداد ارزهای فیات پذیرفته شده، نقدینگی کلی صرافی و کارمزدهای معاملاتی؛
  • ویژگی‌های معاملاتی پیشرفته: در دسترس بودن ویژگی ‌های معاملاتی پیچیده مانند انواع سفارشات پیشرفته و تخفیف‌‌های حجمی‌برای معاملات مکرر؛
  • معاملات جانبی: ارزیابی نرخ‌های معاملات جانبی، در صورت وجود؛
  • در دسترس بودن پلتفرم: در حالی که برخی از بهترین صرافی‌های رمزنگاری در همه جا در دسترس هستند، برخی دیگر درجات مختلفی از دسترسی به ویژگی‌های مختلف بر اساس کشور را ارائه می‌دهند؛
  • خدمات مشتری: انواع پشتیبانی مشتری؛
  • منابع آموزشی: ارزیابی محتوای آموزشی ارائه شده توسط هر پلتفرم؛
  • کارت اعتباری Crypto Rewards: ارائه کارت اعتباری پاداش کریپتو توسط چند پلتفرم؛
  • امنیت و ذخیره سازی: انواع گزینه ‌های ذخیره ‌سازی، امنیت و بیمه موجود، به‌علاوه ارزیابی هرگونه هک در مقیاس بزرگ در هر صرافی در طول عمر آن؛
  • شرط بندی و پاداش: برخی از پلتفرم‌‌ها به کاربران اجازه می ‌دهند تا کریپتوهای انتخابی را به اشتراک بگذارند و سود پرداخت کنند؛
  • وام رمزنگاری: برخی از صرافی‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که ارزهای دیجیتال خود را قرض دهند.

برای رتبه بندی یک صرافی خوب، باید مجموع معیارهای بالا مدنظر قرار گیرد تا مشخص شود آیا صرافی مذکور برای ذخیره ارز دیجیتال در آن، مناسب است یا خیر.

ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

صرافی رمزنگاری، بازاری است که در آن می‌توانید ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، اتر یا دوج کوین را بخرید و بفروشید. صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی مانند سایر پلتفرم ‌های معاملاتی که احتمالا با آن‌ها آشنا باشید، کار می‌ کنند. آن‌‌ها حساب‌ هایی را در اختیار شما قرار می ‌دهند که در آن می ‌توانید انواع سفارش‌‌ها را برای خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کنید.

برخی از صرافی‌‌های ارز دیجیتال از ویژگی ‌های معاملاتی پیشرفته مانند کیف پول دیجیتال و معاملات آتی پشتیبانی می ‌کنند. ویژگی‌ هایی مانند استکینگ کریپتو یا وام ‌های رمزنگاری نیز از سوی برخی صرافی‌ها ارائه می‌شود که به شما امکان می‌ دهد از دارایی‌‌های کریپتو خود سود کسب کنید. بهترین صرافی‌ها پیشنهادات آموزشی ارائه می‌دهند تا شما را در مورد همه جزئیات رمزنگاری به روز نگه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید.

https://ok-ex.io

انواع مختلف مبادلات رمزنگاری

به طور کلی، دو دسته از صرافی‌های رمزنگاری وجود دارد: صرافی‌های متمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز. هر دسته دارای مزایا و معایب خاص خود است.

صرافی‌های متمرکز

صرافی‌های رمزنگاری متمرکز (CEX) توسط یک سازمان مدیریت می شوند. صرافی ‌های متمرکز تجارت ارزهای دیجیتال را آسان می‌ کنند و به کاربران اجازه می‌دهند ارز فیات خود را مستقیما به ارز دیجیتال تبدیل کنند. اکثریت قریب به اتفاق معاملات کریپتو در نوع متمرکز انجام می‌شود. اما برخی از علاقه مندان به کریپتو به نوع متمرکز اعتراض دارند، زیرا آن‌ها مخالف فعالیت‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال هستند. این نوع صرافی‌ها احتمالا از کاربران بخواهند که به قوانین آن‌ها پایبند باشند، از جمله آشکار سازی هویت برای مبارزه با پولشویی و کلاهبرداری. گفتنی است که این رویه برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است.

نگرانی دیگری که در مورد صرافی‌های متمرکز وجود دارد، هک شدن است. با CEX، صرافی رمزارز را در پلتفرم خود معامله می‌ کند و حداقل در کوتاه‌ مدت، این مسئله خطر سرقت دارایی ‌ها توسط هکرها را افزایش می‌ دهد. برای مقابله با این خطر، صرافی‌های رمزنگاری متمرکز امنیت را در سال‌های اخیر تقویت کرده اند. در میان استراتژی‌های دیگر، آن ‌ها اکنون اکثر دارایی‌‌های مشتریان را به‌صورت آفلاین ذخیره می ‌کنند و برای پوشش خسارات ارزهای دیجیتال در صورت هک کردن، بیمه ‌نامه می‌گیرند. اگر راحتی یک صرافی متمرکز را دوست دارید، می‌توانید با انتقال ارز به یک کیف پول دیجیتال، ریسک خود را کاهش دهید.

صرافی‌های غیرمتمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز کریپتو (DEX) بخشی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی هستند که مسئولیت تسهیل و تأیید معاملات کریپتو را توزیع می‌کنند. هر کسی که مایل به پیوستن به یک شبکه DEX باشد، می‌ تواند تراکنش‌‌ها را تأیید کند، دقیقا مانند روشی که بلاک چین ‌های ارزهای دیجیتال کار می ‌کنند. این روند می‌تواند به افزایش پاسخگویی و شفافیت کمک کند و همچنین اطمینان دهد که مبادله می‌تواند بدون توجه به وضعیت شرکتی که آن را ایجاد کرده است، به کار خود ادامه دهد.

مشکل اینجاست که صرافی‌‌های غیرمتمرکز، نه تنها از دیدگاه رابط، بلکه از نظر اقدام برای خرید رمز ارز بیت کوین کاربر پسند نیستند. به عنوان مثال، صرافی ‌های غیرمتمرکز همیشه به کاربران اجازه نمی ‌دهند که دلار واریز کنند و آن‌‌ها را با ارز دیجیتال مبادله کنند. این یعنی اینکه یا باید قبلا دارای رمزنگاری باشید یا از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی متمرکز برای خرید رمز ارز بیت کوین استفاده کنید.

کلام آخر

شرکت خدمات ارز دیجیتال اوکی اکسچنج حدود 5 سال است که در زمینه خرید و فروش انواع کریپتو و ارائه نکات آموزشی در این خصوص فعالیت دارد. این شرکت تمام هم و غم خود را بر روی رضایت مردم در بالاترین سطح ممکن معطوف کرده و تلاش دارد به عنوان بهترین صرافی ارز مجازی در ایران، نام خود را در زمره موفق‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی قرار دهد. اگر شما نیز به تازگی تمایل پیدا کرده اید که در زمینه کوین‌ها اطلاعات کسب کنید، کارشناسان شرکت اوکی اکسچنج با بهترین امکانات در خدمت شما خواهند بود.

مطالب خواندنی