کانال کشی داکت اسپلیت چگونه انجام می‌گیرد؟

کانال کشی داکت اسپلیت چگونه انجام می‌گیرد؟

از آنجایی که کانال‌ها نقش بسیار زیادی در فعالیت داکت اسپلیت‌ها دارند گفته می‌شود که کانال کشی داکت اسپلیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 
متخصصان دائما در حال تلاش برای طراحی روش‌هایی جدید کانال کسی دستگاه‌های تهویه هستند تا از این طریق بتوانند عمر مفید دستگاه را چندین برابر کنند. 
کانال‌های اسپلیت به دلیل رفت و آمد مداوم هوا، تصفیه هوا موجود و همچنین رفع آلودگی‌های محیطی باید بگونه‌ای تنظیم شوند که فعالیت دستگاه با اختلال روبرو نشود. 
در هنگام نصب و راه اندازی داکت اسپلیت‌ها یک سری اقدامات زیر سازانه باید انجام شود تا دستگاه بتواند با قدرت بسیار بالاتری به فعالیت خود ادامه دهد و عمر مفید خود را چندین برابر کند.

میتوانید در ارتباط با این که مزایا و معایب داکت اسپلیت اطلاعات بسیار مناسبی کسب کنید 

کانال کشی دستگاه‌های تهویه بر اساس روش انجام به چندین دسته تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از: 

کانال کشی با استفاده از کانال گالوانیزه 
کانال کشی از طریق کانال گالوانیزه قدیمی‌ترین و آسان‌ترین روشی است که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. سهولت این فرایند باعث شده است تا افراد زیادی ترجیح دهند به جای تجربه روش‌هایی نوین اما سخت کانال کشی این روش را امتحان کنند. 
در این نوع کانال کشی معمولا از عایق‌های الاستومری استفاده می‌شود. اگر چه این دسته عایق‌ها کم هزینه هستند و نصب کم دردسرتری دارند اما با مرور زمان شاهد از دست دادن کارایی آن‌ها خواهیم بود. 

کانال کشی با استفاده از کانال پلی اورتان 
کانال‌های پلی اورتانی یکی از نوین‌ترین، سبک‌ترین و در عین حال کم دردسرتری کانال‌هایی هستند که بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این روش از فوم سرد و ورق‌های آلومینیومی استفاده می‌شود بنابراین طبیعی است که شاهد وزن بسیار کم کانال‌هایی باشیم که از این طریق ساخته شده‌اند. اما متاسفانه این ورق‌ها عمر مفید بسیار بالایی ندارند. و تنها به مدت سه سال می‌توانند فعالیت مفید داشته باشند. 

کانال کشی داکت اسپلیت

 

کانال کشی با استفاده از کانال اسپیرال 
از دیگر روش‌هایی کانال کشی داکت اسپلیت می‌توان به اسپیرال اشاره کرد. استفاده از ورق‌های گالوانیزه در این روش باعث می‌شود تا دستگاه بتواند برای سالیان طولانی‌تری به فعالیت خود ادامه دهد. 
ظاهر زیبا اسپیرال از دیگر دلایلی است که تقاضا برای خریداری آن را افزایش داده است. شما به راحتی می‌توانید از این کانال در هر محیطی که دوست دارید استفاده کنید. و ظاهری زیباتر به فضا ببخشید. تنوع رنگ در کانال‌های اسپیرال شرایط را برای تطبیق آن با انواع دکوراسیون‌ها فراهم کرده است. 

کانال کشی با استفاده از کانال اسپیرال 

کانال کشی با استفاده از کانال فلکسیبل
یکی از مناسب‌ترین روش‌های کانال کشی استفاده از فلکسیبل‌ها است. فلکسیبل‌ها با قرارگیری دو ورق آلومینیومی و یک فنر در میان آن‌ها تشکیل شده است. به همین دلیل نسبت به سایر رقبا از عمر مفید بیشتری برخوردار است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که عمر مفید این کانال‌ها به شرطی زیاد است که کانال کشی توسط متخصصان خبره صورت پذیرد. مجموعه مهاجر یکی از قدیمی‌ترین مراکزی است که از سالیان دور در این زمینه فعالیت داشته است. بنابراین می‌تواند در زمینه کانال کشی صحیح بسیار کمک کننده باشد. 

سخن پایانی 
کانال کشی صحیح داکت اسپلیت دقیقا به همان اندازه که خرید یک دستگاه اورجینال اهمیت دارد، مهم است. بنابراین نباید به سادگی از این مرحله عبور کنید چرا که عملکرد مفید دستگاه دچار اختلال می‌شود. برای خرید داکت اسپلیت از تهویه مهاجر که تخصصی ترین سایت در زمینه تهویه مطبوع ساختمان میباشد میتوانید کمک بگیرید

 

مطالب خواندنی